حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هارمونی OS 2.1 ماه آینده و با ویژگی‌های جدیدی معرفی خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | HarmonyOS، اخبار، هواوی

مدتی است که گوشی‌های HarmonyOS در چین به صورت پیش فرض با HarmonyOS عرضه می‌شوند. همچنین هواوی بسیاری از مدل‌های خود را به این نسخه به روزرسانی کرده است. تمام این‌ها، سبب شده‌اند تا HarmonyOS شناخته شده‌تر و محبوب‌تر باشد. حال، گفته می‌شود که هارمونی OS 2.1 نیز به زودی معرفی می‌شود. نسخه ٢.١ به زودی با ویژگی‌های جدیدی از راه خواهد رسید.

هارمونی OS 2.1؛ به روزرسانی میان نسل هواوی!

همان طور که می‌دانید، به ادعای هواوی نام سیستم عامل اختصاصی این کمپانی HarmonyOS است. HarmonyOS، مدتی پیش در مراسم رسمی این کمپانی معرفی شد و قرار است برای بسیاری از مدل‌های آن نیز عرضه شود.

 

سیستم عامل هارمونی هواوی رسما معرفی شد: یکی برای همه، همه برای یکی

 

بر اساس گزارش GizChina، هواوی در آخرین مراسم رسمی خود از دو عضو سری P50 رونمایی کرد. نسخه استاندارد، تنها از تراشه Snapdragon 888 4G استفاده می‌کند. این در حالی است که P50 Pro در دو نسخه با Kirin 9000 4G و Snapdragon 888 4G روانه بازار می‌شود. اما نکته جالبی وجود دارد که احتمالاً نمی‌دانستید. عرضه گوشی P50 و نسخه اسنپدراگون P50 Pro هنوز آغاز نشده است. این نسخه‌ها، به زودی و در ماه آینده وارد بازار چین خواهند شد. اما موضوع بحث اصلی ما این نیست.

بر اساس اطلاعات موثقی که در اختیار داریم، این نسخه‌ها برای اولین بار و به طور پیش فرض از هارمونی OS 2.1 استفاده خواهند کرد. بنابراین، در ماه آینده شاهد این خواهیم بود که نرم افزار اختصاصی جدید هواوی، چه عملکردی بر روی تراشه‌های پرچمدار کوالکام خواهد داشت. در سال ٢٠١٩ میلادی، هواوی در مراسم توسعه دهندگان HDC خود، اعلام کرد که در حال توسعه سیستم عامل اختصاصی خود با نام HarmonyOS است. نسخه اول HarmonyOS، برای اولین بار در تلویزیون‌های هوشمند این کمپانی به اجرا در آمد. اما این هدف هواوی نبود. بلکه تلویزیون‌های هوشمند، تنها نقطه شروع راه بودند.

استفاده از HarmonyOS 2.1 پیش فرض در سری P50 نسخه اسنپدراگون

استفاده از HarmonyOS 2.1 پیش فرض در سری P50 نسخه اسنپدراگون

پس از آن و در سال ٢٠٢٠، هواوی در HDC 2020 از HarmonyOS 2.0 پرده برداشت. حال، نوبت آن رسیده بود تا HarmonyOS به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها راه بیابد. هواوی در همان زمان، نسخه‌های بتای داخلی را برای توسعه دهندگان ارائه داد. پس از گذشت ماه‌ها و فشار آوردن بر روی توسعه دهندگان، بالأخره انتشار آپدیت OTA نسخه نهایی HarmonyOS 2.0 برای دستگاه‌های هواوی آغاز شد. اما سرانجام، نوبت به HarmonyOS 2.1 رسیده است تا سرآمد جدیدی از هواوی باشد. هواوی پیش از این در مورد هارمونی OS 2.1 صحبت کرده بود. چینی‌ها می‌گفتند که این نسخه، تجربه کلی کاربر را نسبت به قبل بهبود می‌دهد. اما از ویژگی‌های کلیدی این به روزرسانی، آگاهی زیادی نداریم.

بسیاری از کاربران، فکر می‌کنند که هواوی از HarmonyOS رونمایی کرده است تا پلی موقت را برای عبور از طوفان داشته باشد. اما به نظر می‌رسد که هواوی بیش از حد بر روی HarmonyOS سرمایه گذاری کرده است و امید زیادی به موفقیت آن دارد. هارمونی OS 2.1 نیز نسل جدیدی از این به اصطلاح “سیستم عامل” هواوی است. در همین راستا، باید صبر کنیم تا ببینیم که هواوی چه برنامه‌هایی دارد. اما از آن جایی که هواوی را می‌شناسیم، احتمالاً نسخه ٢.١ با قابلیت‌های جدیدی در بخش عملکرد، باتری و بهبودهایی در ظاهر معرفی می‌شود. تاکنون هواوی موفق بوده است و توانسته است به روزرسانی HarmonyOS 2.0 را برای میلیون‌ها کاربر منتشر کند که تحسین برانگیز است.

 

آپدیت نهایی HarmonyOS 2.0 هواوی تاکنون برای بیش از ۶۵ مدل منتشر شده است!

 

نظر شما در مورد HarmonyOS 2.1 چیست؟ آیا فکر می‌کنید که این به روزرسانی مانند نسخه قبلی برای بسیاری از مدل‌های این کمپانی عرضه شود؟ در کل، HarmonyOS را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ به آینده HarmonyOS امیدوار هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

امیدوارم زودتر ویژگی هاش مشخص بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️