حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی Nova 9 Pro و Nova 9 با تراشه Snapdragon 778G 4G رونمایی شدند

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، هواوی

هواوی پس از تحریم‌ها، فعالیت خود در بازار گوشی‌های هوشمند را به مرور زمان کاهش داد. تا این که ما طی امسال شاهد بیشترین افت فعالیت چینی‌ها در بازار موبایل بودیم. اما دو گوشی جدید هواوی، یعنی Nova 9 Pro و Nova 9 به تازگی رونمایی شده‌اند. در این مطلب، نگاهی به مشخصات فنی و جزئیات این سری تازه وارد داریم.

مشخصات فنی و قیمت هواوی Nova 9 Pro

هواوی سال گذشته از سری Nova 8 خود پرده برداشت. این گوشی‌ها، از تراشه Kirin 985 و طراحی چشم نوازی بهره می‌برند.

 

هواوی نوا ۸ و نوا ۸ پرو رسما معرفی شدند

 

اما با این وجود، هنوز یک سال از رونمایی سری Nova 8 نگذشته است. در همین راستا، جانشین سری Nova 8 رونمایی شده است. به گزارش سایت رسمی هواوی، سری Nova 9 هواوی که هم اکنون از دو عضو با نام‌های Nova 9 و Nova 9 Pro برخوردار است، اخیراً در چین رونمایی رونمایی شده است. این گوشی‌ها، دارای ویژگی‌های نسبتاً جذابی هستند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

نمایشگر هواوی Nova 9 Pro

ابتدا از گوشی رده بالای جدید هواوی، یعنی نوا ٩ پرو شروع می‌کنیم. این دستگاه که مجهز به نمایشگر ۶.٧٢ اینچی است، از پنل OLED با قابلیت نمایش بیش از ١ میلیارد رنگ و وضوح +Full HD بهره ور است. رفرش ریت این نمایشگر، ١٢٠ هرتز است. نرخ حساسیت لمسی آن نیز به ٣٠٠ هرتز می‌رسد. نمایشگر نوا ٩ پرو، دارای دو لبه خمیده است. همچنین در بالا و سمت چپ آن، حفره نمایشگر بیضوی قابل مشاهده است. هواوی تصمیم گرفته است تا مانند نسل قبل، از حسگر تشخیص اثرانگشت درون نمایشگر بهره گیری کند.

وزن و ضخامت Nova 9 Pro، به ترتیب برابر با ١٨۶ گرم و ٨ میلی متر است. این گوشی دارای بدنه‌ای شیشه‌ای و فریم فلزی است. تراشه موجود در نوا ٩ پرو، اسنپدراگون ٧٧٨ جی با لیتوگرافی ۶ نانومتری TSMC است. اما باید بگوییم که این تراشه، در واقع نوع 4G اسنپدراگون ٧٧٨ جی است. چرا که هواوی از معاملات مربوط به تجهیزات ۵ جی، منع شده است. بنابراین این سری یک قابلیت کلیدی را نسبت به نسل قبل از دست داده است.

 

تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ٧٧٨ جی / Snapdragon 778G کوالکام رسماً معرفی شد

 

هواوی متأسفانه از HarmonyOS 2.1 در این سری استفاده نکرده است. چینی‌ها، به استفاده از همان HarmonyOS 2.0 بسنده کرده‌اند. هواوی ٨ گیگابایت حافظه رم را به همراه ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی برای Nova 9 Pro در نظر گرفته است. شایان ذکر است که این گوشی از درگاه کارت حافظه جانبی استفاده نمی‌کند. نوا ٩ پرو، ماژول دوربین مشابه نسل قبل را دارد. اما ترکیب سخت افزاری آن، با تغییراتی مواجه شده است.

دوربین اصلی نوا ٩ پرو، چهارگانه است و شامل سنسورهای ٢+٢+٨+۵٠ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو می‌شود. سنسور اصلی این گوشی، دارای چینش پیکسلی RYYB است. اما در بخش دوربین سلفی، مشخصات جذاب‌تری را شاهد هستیم. هواوی در نوا ٩ پرو، از ترکیب دوربین دوگانه ٣٢+٣٢ مگاپیکسلی استفاده کرده است. ما در دنیای موبایل مشابه چنین ترکیبی را برای دوربین سلفی کم‌تر دیده بودیم. ظرفیت اسمی باتری نوا ٩ پرو، ۴,۰٠٠ میلی آمپر ساعت است که نسبت به رقبای این گوشی، چندان چشمگیر نیست. اما در عوض، شارژر در نظر گرفته شده برای این گوشی توان ١٠٠ واتی دارد! این شارژر، درون جعبه این گوشی جای خوش کرده است.

وای فای دو بانده، بلوتوث نسخه ۵.٢، درگاه Type-C 2.0، وای فای ۶ پلاس و خنک کننده مبتنی بر گرافن، از دیگر مشخصات نوا ٩ پرو هستند. در نهایت، قیمت این گوشی‌ها یک مسئله دیگر است. همان طور که گفتیم، نوا ٩ پرو تنها در چین معرفی شده است. قیمت نسخه‌های مختلف این گوشی، به شرح زیر است:

– نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی: ٣,۴٩٩ یوان (معادل ۵۴١ دلار آمریکا)

– نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی: ٣,٨٩٩ یوان (معادل ۵۴١ دلار آمریکا)

مشخصات فنی و قیمت هواوی نوا ٩

هواوی Nova 9 Pro

پس از نوا ٩ پرو که گل سرسبد این سری بود، نوبت به نسخه استاندارد آن یعنی نوا ٩ می‌رسد. این گوشی، از قیمت کم‌تری برخوردار است. اما چه تفاوت‌هایی میان این گوشی و نسخه پروی آن برقرار است؟

اولین تفاوت، مربوط به وزن و ضخامت نوا ٩ است. این گوشی، وزن و ضخامت به ترتیب ١٧۵ گرمی و ٧.٨ میلی متری دارد که نسبت به نوا ٩ پرو بهتر است. نمایشگر این گوشی، قطر ۶.۵٧ اینچی دارد. وضوح آن نیز کمی کم‌تر است. اما باقی مشخصات نوا ٩، مانند Nova 9 Pro است. در بخش طراحی، حفره نمایشگر مرکزی را در بالای نمایشگر نوا ٩ شاهد هستیم. این حفره نمایشگر مرکزی، مجهز به دوربین سلفی تکی ٣٢ مگاپیکسلی است.

در نهایت، تفاوت آخر مربوط به بخش باتری و شارژر می‌شود. جایی که Nova 9 به باتری پر ظرفیت‌تر ۴,٣٠٠ میلی آمپر ساعتی و شارژر ۶۶ واتی تجهیز شده است. از طرف دیگر، هواوی شارژر درون جعبه را برای این گوشی به کار نگرفته است. باقی مشخصات Nova 9 و Nova 9 Pro، اعم از تراشه، نسخه‌های حافظه و… یکسان هستند. قیمت نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی نوا ٩، برابر با ٢,۶٩٩ یوان چین (معادل ۴١٧ دلار آمریکا) می‌باشد. نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی آن نیز قیمت ٢,٩٩٩ یوانی (معادل ۴۶۴ دلار آمریکا) را داراست.

نظر شما در مورد این دو گوشی چیست؟ آیا هواوی در این نسل می‌تواند به رقابت بازگردد؟ کدام دستگاه را بیشتر می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امین

چه سلفی خفنی 😍

نیما عرفانی

زندگی🙂
این داستان ادامه دارد…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️