حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ رونمایی شیائومی Mi 12، احتمالاً آبان یا آذر امسال است

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | شایعات، شیائومی

هم اکنون برترین پرچمدار شیائومی، Mi 11 Ultra می‌باشد. این گوشی، از نمایشگر ثانویه و دوربین اصلی ۵٠ مگاپیکسلی ISOCELL GN2 استفاده می‌کند. اما ما در حال حاضر، در حال نزدیک شدن به تاریخ رونمایی شیائومی Mi 12 هستیم. گفته می‌شود که این گوشی، آبان یا آذر ماه امسال رونمایی خواهد شد.

تاریخ رونمایی شیائومی Mi 12 اواخر پاییز سال ١۴٠٠ است

مدتی پیش با شیائومی می ١٢ در ترنجی دیداری داشتیم. این گوشی، احتمالاً از فناوری‌های جدیدی نسبت به نسل قبل برخوردار است. از جمله آ‌ن‌ها، می‌توان به دوربین سلفی درون نمایشگر اشاره کرد.

 

با شیائومی Mi 12 به همراه دوربین سلفی زیر نمایشگر دیدار کنید!

 

بر اساس اعلام Gizchina، ما خیلی از تاریخ رونمایی شیائومی Mi 12 دور نیستیم. با معرفی شیائومی Mi Mix 4، هم اکنون بسیاری از طرفداران شیائومی در انتظار رونمایی از پرچمدار جدید این برند، یعنی Mi 12 هستند. این سری، احتمالاً با پیشرفت‌های شاخصی در بخش عملکرد، نمایشگر و دوربین همراه می‌شود. با توجه به سابقه شیائومی در سری قبل، ممکن است این گوشی در اواخر سال جاری میلادی و در ماه دسامبر ٢٠٢١ رونمایی و عرضه شود. اما گزارشات جدیدی از شیائومی Mi 12 منتشر شده‌اند. بر اساس این گزارشات، شیائومی قصد دارد تا سنت شکنی کند و قبل از یک سالگی پرچمدار خود، از نسل جدید آن پرده بردارد.

به همین ترتیب، احتمالاً تاریخ رونمایی شیائومی Mi 12 حوالی آبان یا آذر ١۴٠٠ خواهد بود. اما این گوشی، دارای چه ویژگی‌های شاخصی خواهد بود؟ خب، ابتدا اجازه دهید تا بگوییم که این گوشی از چه ویژگی‌هایی بی بهره است! بر اساس ادعای لی جون، رابط کاربری MIUI 13 در پایان سال جاری میلادی معرفی می‌شود. ما پیش از این نگاهی به قابلیت‌های لو رفته از MIUI 13 داشتیم. در حال حاضر، شیائومی در حال ارائه به روزرسانی MIUI 12.5 Enhanced برای دستگاه‌های خود است.

 

امکانات MIUI 13 شیائومی لو رفت؛ تمرکز بر روی گیمینگ و تجربه بصری جدید

 

با توجه به ادعای لی جون مبنی بر رونمایی MIUI 13 در اواخر سال، ممکن است شاهد ارائه MIUI 13 به همراه شیائومی Mi 12 نباشیم. البته سال گذشته نیز می ١١ همراه با رابط کاربری MIUI 12.5 معرفی شد. اما به صورت پیش فرض از آن استفاده نخواهد کرد. این خبر، تا حدودی ناامید کننده است. چرا که بسیاری از طرفداران، روی این نسخه حساب باز کرده‌اند. اما جدا از این موضوع، به دیگر ویژگی‌های احتمالی این گوشی می‌پردازیم. گفته می‌شود که شیائومی Mi 12 ممکن است اولین گوشی مجهز به تراشه Snapdragon 898 باشد. ما در ترنجی گفته بودیم که این تراشه، از لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ استفاده خواهد کرد.

 

تراشه Snapdragon 898 با لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ و ٢٠ درصد بهبود عملکرد معرفی می‌شود

 

طبق گزارشات، موج عظیمی از دستگاه‌های مجهز به تراشه SM8450 یا همان Snapdragon 898 در راه است. یکی از این دستگاه‌ها، شیائومی می ١٢ است. بر اساس گزارشات قبلی انتشار یافته از این تراشه پرچمدار، کوالکام قصد دارد از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و سه کلاستر در این تراشه استفاده کند. کلاستر بزرگ و اصلی، دارای هسته Cortex-X2 با حداکثر فرکانس کاری ٣.٠٩ گیگاهرتزی خواهد بود. دو کلاستر دیگر نیز به ترتیب از ٣ و ۴ هسته Cortex-A710 و Cortex-A510 برخوردار شده‌اند. استفاده از چنین مجموعه سخت افزاری جذابی، ممکن است سبب شود تا امتیاز AnTuTu این تراشه از ١ میلیون امتیاز نیز گذر کند.

 

هسته Cortex-X2 آرم به همراه چند هسته دیگر معرفی شدند

 

در ترنجی گفتیم که Mi 12، به نمایشگر AMOLED E5 سامسونگ تجهیز می‌شود. علاوه بر ارتقاء عملکرد این گوشی، شاهد استفاده از شارژر ١٢٠ واتی برای این پرچمدار خواهیم بود. این گوشی، ممکن بود به شارژر ١٠٠ واتی بی سیم تجهیز شود. اما به دلیل قوانین چین، این گوشی تنها می‌تواند از شارژر بی سیم حداکثر ۵٠ واتی پشتیبانی کند. علاوه بر استفاده از نسل جدید پنل نمایشگر سامسونگ، این گوشی از فناوری نمایشگر LTPO نیز برخوردار بود. یکی از ایرادات نسل قبل، عدم برخورداری از فناوری نمایشگر LTPO بود. اما ظاهراً شیائومی می ١٢ قرار است به نمایشگری با رفرش ریت ١٢٠-١ هرتزی متغیر مجهز شود.

 

شیائومی احتمالا مشتری بعدی پنل E5 LTPO OLED سامسونگ باشد

 

فکر می‌کنید که تاریخ رونمایی شیائومی Mi 12، در حوالی آبان یا آذر ماه امسال باشد؟ نظرتان در مورد این دستگاه چیست؟ آیا شیائومی می‌تواند رقبای خود را مانند قبل کنار بزند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AmirMobiles

شیائومی خیلی عجله داره برای معرفی پرچمداراش😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️