حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیش از ۷۰ درصد گوشی های هوشمند فروخته شده در چین از 5G پشتیبانی می‌کنند

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اسمارت‌فون، تجاری، شبکه 5G

دو سال از صدور مجوزهای تجاری 5G در چین می‌گذرد. با بهبود مستمر طراحی و ساخت اولیه شبکه 5G و کاهش مداوم قیمت گوشی‌های 5G، چین موجی از جایگزینی‌ها با 5G را آغاز کرده است. اخیراً، اطلاعات بازار آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین نشان می‌دهد که از ماه ژانویه تا جولای سال جاری، تعداد کل گوشی های هوشمند فروخته شده 5G در بازار چین به ۱۵۱ میلیون واحد رسیده است که رشد سالانه ۱۵.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار گوشی فروخته شده 5G در چین

بر اساس گزارشات اخیر منتشر شده، از مجموع 203 میلیون گوشی فروخته شده در نیمه اول سال ۲۰۲۱ در چین، 151 میلیون آنها از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند. این بدان معناست که 74.3 درصد از کل عرضه تلفن هوشمند در هفت ماهه نخست سال جاری، مربوط به گوشی‌های 5G بوده است. درحال‌حاضر، مجموع عرضه تلفن همراه 5G در چین، به 327 میلیون دستگاه رسیده است. این بدان معناست که بیش از 300 میلیون تلفن هوشمند 5G در دو سال گذشته در این کشور به‌فروش رفته است. البته این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که گوشی‌های هوشمند 5G در چین بسیار محبوب بوده و آمار فروش آنها نیز رو به افزایش است.

پیش بینی فروش ۱۰۰ میلیون گوشی 5G در بازار چین و طی ۵ ماه ابتدایی ۲۰۲۱

آمارها نشان می‌دهند که از میان 74.3 درصد از تلفن‌های هوشمند فروخته شده، به‌ازای هر چهار گوشی، سه دستگاه از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند. در ژوئیه سال جاری، حدود ۲۸ میلیون تلفن همراه در بازار چین عرضه شد که نسبت به سال گذشته، 28 درصد افزایش یافته است. از این تعداد، 22 میلیون دستگاه، تلفن‌های هوشمند 5G هستند که 79.6 درصد از کل فروش را تشکیل می‌دهند. تنها در این ماه، 26 گوشی هوشمند جدید وارد بازار چین شد. از این تعداد، 11 مدل از اتصال 5G پشتیبانی می‌کنند.

آمار گوشی فروخته شده 5G در چین

آمار گوشی فروخته شده 5G در چین

خریداران چینی برندهای چینی را نیز ترجیح می‌دهند

از نظر ترکیب نام تجاری، در میان 28 میلیون دستگاه عرضه شده در ماه جولای، برندهای تلفن همراه چینی، 90.3 درصد از فروش را به خود اختصاص داده‌اند؛ بنابراین، تنها ۹.۷ باقی‌مانده از این مقدار شامل حال کمپانی‌های بزرگ جهانی ازجمله سامسونگ و اپل می‌شود. بازار تلفن‌های هوشمند چینی بسیار رقابتی بوده و شرکت‌های غیر چینی چندان مشتاق این بازار نیستند.

از ژانویه تا جولای، عرضه تلفن همراه با نام تجاری چینی، 181 میلیون دستگاه بوده است که 89.4 درصد از عرضه کل گوشی‌ها را در مدت مشابه به خود اختصاص داده است. با رشد فروش تلفن‌های همراه چینی در دو سال گذشته، آنها از نظر ظاهر و عملکرد نیز پیشرفت بسیار قابل‌قبولی ارائه کرده‌اند. باتوجه به روند فعلی، به‌نظر می‌رسد که برندهای تلفن همراه چینی درحال‌حاضر اولین انتخاب برای تولیدکنندگان چینی است.

اگرچه سری آیفون 12 اپل در بازار چین فروش خوبی داشته، اما از نظر میزان فروش هنوز فاصله بسیار زیادی با برندهای محلی دارد. همانطور که گفتیم، با درنظر گرفتن ماه ژوئیه، سامسونگ و اپل تنها صاحب کمتر از ۹.۷ درصد از فروش بازار موبایل چین بوده‌اند.

علی‌رغم تحریم شماری از شرکت‌های چینی ازجمله هواوی و ZTE توسط ایالات‌متحده، اما هیچ‌گونه اقدام تلافه‌جویانه‌ای از سوی دولت چین صورت نگرفته است و گوشی‌های شرکت‌های آمریکایی کماکان در این کشور به‌فروش می‌رسند.

پرفروش ترین برند گوشی 5G در فصل دوم ٢٠٢١، شیائومی است!

نظر شما راجع‌به آمار گوشی های فروخته شده 5G در چین چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام،خب بایدم اینطوری باشه اونم بخصوص تو چین که تو فناوری 5جی پیشتازه اابته با علم هواوی بزرگ،دیگه الان دوره 5جی هستش، هرچند که یعضی از شرکتها دنبال 6جی هم هستن مثل همین خود هواوی،تو ایران عزیز ماهم هستش ولی خب چندجا بیشتر ندارن، مثل چندجای تاریخی، دانشگاه،انشاله هرچی زودتر به کشور عزیزماهم همه جاهاش بیاد تا مردم عزبزماهم بتونن استفاده کنن، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی