حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عبور آنر از شیائومی در آمار فروش گوشی هوشمند چین در فصل سوم ۲۰۲۱

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | آنر، تجاری

به‌تازگی، Counterpoint Research گزارش خود را در مورد بازار گوشی‌های هوشمند چین برای سه‌ماهه سوم 2021 منتشر کرده است. به گفته این مؤسسه آماری، فروش کلی تلفن‌های همراه در این کشور، 9 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته اما 3 درصد نسبت به سه‌ماهه گذشته افزایش یافته است. شایان‌ذکر است که سه‌ماهه دوم سال 2021، شاهد کمترین فروش موبایل مربوط به سه‌ماهه دوم از سال 2012 بودیم. همچنین، کمپانی آنر با جدایی از شرکت مادر خود، هواوی، و افزایش فروش به‌لطف بهره‌گیری از خدمات گوگل پلی، توانست در مدت زمان کوتاه و در خاک خود، از شیائومی به‌عنوان سومین برند پرفروش موبایل در جهان، ازنظر میزان فروش عبور کند.

عبور آنر از شیائومی

در سه‌ماهه دوم، فروش گوشی‌های هوشمند در چین به‌شدت کاهش یافته است؛ چراکه رقابت در این مورد نیز نتوانست جای خالی هواوی را پر کند. درحالی‌که در سه‌ماهه سوم، فقدان ویژگی‌های جدید تقاضای کافی برای گوشی‌های هوشمند ایجاد نکرده است؛ در همین زمان، صنعت مشکلاتی ازجمله کمبود قطعات به‌خصوص تراشه را نیز تجربه می‌کند.

در مورد میزان فروش برندها، ویوو همچنان با 23 درصد سهم بازار، پیشتاز بازار بوده و پس از آن نیز اوپو با 20 درصد سهم، رتبه دوم را در اختیار دارد. ازآنجایی‌که آنر با چندین محصول بازگشتی قوی داشته است، به‌راحتی شیائومی را شکست داده و با 15 درصد سهم، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

بزرگ‌ترین برند گوشی هوشمند هند با سهم بازار 14 درصدی در کشور خود به جایگاه چهارم سقوط کرد. اپل، هواوی و ریمی به ترتیب با 13٪، 8٪ و 4٪ سهم بازار، نمودار فروش را تکمیل می‌کنند.

جای تعجب نیست که HONOR سریع‌ترین برند گوشی هوشمند در چین در سه‌ماهه سوم 2021 می‌باشد. سهم بازار آنها از 7.7 درصد در سه‌ماهه دوم 2021 به 14.7 درصد در سه‌ماهه سوم 2021 تقریباً دو برابر رشد را نشان می‌دهد و فروش این شرکت 96 درصد نسبت به سه‌ماهه گذشته رشد داشته است. انتظار می‌رفت که این برند نه‌تنها موردعلاقه مردم ساکن چین باشد، بلکه بیش از 30 توزیع‌کننده و خرده‌فروش، به‌عنوان سرمایه‌گذاران این شرکت شناخته می‌شوند.

آمار فروش گوشی هوشمند در چین و عبور آنر از شیائومی

آمار فروش گوشی هوشمند در چین و عبور آنر از شیائومی

سری HONOR 50 و HONOR 20 یکی از پرفروش‌ترین‌ها در سه‌ماهه گذشته در این کشور بوده‌اند. از طرف دیگر، سری HONOR Magic 3 سهم عمده‌ای نداشته و این مورد احتمالا در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

بزرگ‌ترین رقیب HONOR همچنان شیائومی می‌باشد زیرا هر دو برند در فضای آنلاین حضور گسترده‌ای دارند. جالب است که ببینیم چگونه این شرکت‌ها در سه‌ماهه آینده در برابر یکدیگر قرار می‌گیرند.

تا آنجا که به رهبران جدید بازار مربوط می‌شود، vivo و OPPO به ترتیب 21 درصد و 26 درصد سالانه رشد کرده‌اند. با این حال، پرفروش‌ترین مدل‌های آنها گوشی‌های زیر 500 دلاری مانند vivo S10 ،vivo S10 Pro ،vivo Y31s ،vivo Y52s ،OPPO Reno6 ،OPPO A55 و OPPO A93 هستند.

پس از سقوط HUAWEI، دیگر تولیدکنندگان سازنده چینی همچنان در تلاش هستند تا در بخش پریمیوم نام خود را تثبیت کنند. از این رو، آیفون‌های اپل در‌حال‌حاضر تنها گوشی‌های هوشمند گران‌قیمت موردپسند مصرف‌کنندگان در چین می‌باشند.

فروش گوشی‌های هوشمند 5G نیز 79 درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند در چین را در سه‌ماهه سوم 2021 به خود اختصاص داده است. HONOR 20 و Redmi 9A تنها دستگاه‌های مجهز به 4G در لیست 10 گوشی برتر پرفروش در چین می‌باشند. فقدان تراشه‌های 4G به افزایش فروش تلفن‌های 5G کمک کرده است، اما آنها همچنین نقش کلیدی در کاهش فروش کلی داشته‌اند.

آنر معتقد است که فروش سری Magic از پرچمدارهای سری P و Mate هواوی پیشی خواهد گرفت

دیدگاه شما چیست؟ آیا انتظار عبور آنر از شیائومی در میزان فروش گوشی هوشمند در چین برای سه‌ماهه سوم سال جاری را داشتید؟ به‌نظر شما، آمار فروش برای سه‌ماهه منتهی به پایان سال چگونه خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

البته در مدت زمان مشابه ، سال گذشته موقعی که هواوی همچنان لقب برند شماره یک موبایل چین رو داشت ، آنر هم باز جلوتر از شیائومی بود. به عبارت دیگه؛ رشد یکساله ی شیائومی در کنار ردمی(۱۱٪ به ۱۴٪) بیشتر از آنر(۱۴٪ به ۱۵٪) بوده که همین نشون میده امسال بازار رقابتی تر شده. فارغ از همه اینا برای من آمار و ارقام ریلمی قابل توجهه که باعث شده دیگه از سایه در بیاد( رشد از 0% به ۴%) و اگه همینطور پیش بره عملاً دیگه میتونه در آینده ای نه چندان دور حتی جزو ۵ تای اول خودی نشون بده… الحق و الإنصاف هم با گوشی های جذاب به خصوص تو سال ۲۰۲۱ و قیمت گذاری جذاب تر لایق پیشرفت روز افزون هستش👏👌. ریلمیِ الان منو یاد شیائومیِ چندسال پیش قبل از دستو پا کردن اعتبارش و به هم زدن معادلات میندازه(بازی به عنوان فلگشیپ کیلر و در تابع زمین اقتصادی)…
اما برگردیم به اصل ماجرا ؛
“آیا انتظار عبور آنر از شیائومی در میزان فروش گوشی هوشمند در چین برای سه‌ماهه سوم سال جاری را داشتید؟”
والا برا من به شخصه همچنین سبقتی بر اساس این خبر https://toranji.ir/?p=1113307 و همچنین به واسطه ی استقبالی که از سری آنر ۵۰ شده بود دور از ذهن نبود . این در حالیه که آمار فروش و سهم بازار شیائومی طبق معمول به همراه ردمی محاسبه شده و علاوه بر این بزرگی کار آنر از این جهت نمود بیشتری پیدا می‌کنه که فقط کافیه با یه فلش بک نگاه بندازیم به تعداد گوشی های عرضه شده ی هر ۲ کمپانی(شیائومی+ردمی و آنر) از شروع ۲۰۲۱ تا به حال… پر واضحه که با وجود اهرم فشار قیمت گذاری همیشگی و تداوم ارتقاء های وسوسه کننده ای که از شیائومی سراغ داریم ، تو برهه ای که آنر مدتی بین آسمون و هوا معلق بود و به محض اینکه دوباره استارت فعالیتش به صورت جدی زده شد و مجدداً احیاء شد ، می‌بینیم که نه تنها از محبوبیتش کاسته نشده بلکه من فکر میکنم آنر یجورایی چراغ خاموش هنوز اون ذهنیت و وجهه ی هواوی رو در انظار عمومی یدک میکشه در واقع از اسب افتاده ولی اصل و نسب خودشو حفظ کرده👍. فقط یه نکته ای☝️جالبه که همچنان سری آنر ۲۰ فروش میره ولی آنر ۳۰…؟؟!!!🤔
علی ای حال؛
“به‌نظر شما، آمار فروش برای سه‌ماهه منتهی به پایان سال چگونه خواهد بود؟”
راستش فکر نکنم تو چارک پایانی تغییرات خیلی محسوسی حداقل بین آنر و شیائومی صورت بگیره اما از اونجایی که نسبت به محصولات معرفی شده در همین چارک کفه ی ترازو بیشتر به سمت شیائومی سنگینی میکنه ؛ در همین راستا پیش‌بینی میشه با تزریق سری ردمی نوت ۱۱ به بازار، سه‍م بازارشون در چین شونه به شونه ی هم پیش بره و حتی در سه ماهه ی اول ۲0۲۲ با میزان عرضه و تقاضای سری ۱۲(mi 12) شیائومی و در صورت برنامه نداشتن آنر در این بازه زمانی انتظار میره شاید شاهد یه جابجایی در جدول بین آنر و شیائومی باشیم…
✅☑️جمع بندی؛
همیشه عجول بودن و حساسیت در عیب و ایراد گرفتن های صد من یه غاز و بنی اسرائیلی از روی سطحی نگری راه چاره نیست بلکه این شمه آینده نگریه که واقعیت رو مشخص میکنه…
https://toranji.ir/?p=1110693/#comment-278592
«رقیب قدر» اینجور جاها معنا میده🙂
وقتی توفیق اجباری حاصل بشه و به سبب شرایط ایجاد شده در سیاست , راهبرد و رویکرد شرکت مادر ، تو هم در عمل انجام شده قرار بگیری که بیشترین و بزرگترین تغییر و تحول در مراودات تجاری و در موازاتش پوست اندازی و تمایلات زنجیره تأمین رو تو سال ۲۰۲۰ و در تاریخ برند خودت داشته باشی ، جوری که سناتور های آمریکایی مشابه کمپانی مادر به دفعات خواستار تحریمش بشن و از یه زیر برند برسی به زیر مجموعه و کم کم پخته بشی و بشی یه برند مستقل و نتایج و خروجیِ اولیش کم کم از ۲۰۲۱ نمایان بشه و با این تفاصیل کماکان از همون سرمایه ی قبلی(پشتوانه ی مالی و حمایت مردمی و غیره و ذلک) بهره مند باشی ؛ همهٔ اینا خودش تمام و کمال حکایت از تعاریف «رقیب قدر» داره👌.

با این حال میدونم “احتمالش” هست این ه‍مه توضیحات باز افاقه نکنه و نظرم واسه خودم محترم باشه😉👋.

نیما عرفانی

😂🤣 اصلاح ؛
۱)
“والا برا من به شخصه همچنین سبقتی بر اساس”
✓همچین
۲)
به جواد خیابانی بگین تو فینال میبینمش!
این از قفل گذشته ، رسماً پلمپه😂
“تو برهه ای که آنر مدتی بین آسمون و هوا معلق بود”
بین آسمون و هوا چی میشه دقیقاً؟؟🤣🤣
آسمون و زمین😑🤦‍♂️
😂🖐️

Mohammadr

داش منم بین زمین و خاک معلقم… راحت باش😂

نیما عرفانی

😅همشهری

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی