حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چین اکنون به‌عنوان بزرگترین بازار تراشه و نیمه‌هادی در جهان شناخته می‌شود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، تجاری

با وجود مشکلات تأمین قطعات و کمبود تراشه در دو سال گذشته، به‌تازگی یک گزارش جدید بیان می‌کند که فروش جهانی تراشه در سال گذشته به رکورد بالایی رسیده است. این بازار در سال 2021 شاهد عملکرد عالی بوده و کشور چین نیز به‌عنوان بزرگترین بازار انفرادی تراشه و نیمه‌هادی در جهان شناخته می‌شود.

ثبت رکورد در فروش تراشه و پیشتازی چین در بازار نیمه‌هادی

به‌گزارش وب‌سایت LiveMint، این خبر در ابتدا از سوی SIA (انجمن صنعت نیمه‌هادی) در اوایل این هفته منتشر شده است. طبق این گزارش، فروش تراشه در سراسر جهان در سال گذشته به 555.9 میلیارد دلار رسیده که افزایش قابل‌توجه 26.2 درصدی به‌صورت سالانه را نشان می‌دهد. همچنین این گزارش می‌افزاید که پیش‌بینی می‌شود صنعت نیمه‌هادی امسال شاهد یک رشد 8.8 درصدی دیگر باشد و همچنین سازندگان تراشه همچنان به افزایش ظرفیت تولید برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده ادامه می‌دهند. چین با مجموع فروش 192.5 میلیارد دلاری در سال 2021 پیشتاز این بازار بوده است که نشان‌دهنده افزایش 27.1 درصدی نسبت به سال گذشته می‌باشد.

ثبت رکورد در فروش تراشه و پیشتازی چین در بازار نیمه‌هادی

ثبت رکورد در فروش تراشه و پیشتازی چین در بازار نیمه‌هادی

John Neuffer، مدیرعامل SIA، در بیانه‌ای پیرامون گزارش جدید اظهار داشت: «هنوز به‌شدت به سمت افزایش تقاضای تراشه درحال حرکت هستیم. بااین‌حال، در آینده شاهد اثرات کمبودی که در زمان اوج همه‌گیری کرونا پیش آمد، نخواهیم بود.» به‌عبارت‌دیگر، این صنعت ممکن است رشد انفجاری خود را حفظ نکند، اما همچنان شاهد رشد ثابتی در سال 2022 خواهد بود. همچنین میزان فروش تراشه برای اولین بار از سال 2018 از مرز 1 تریلیون واحد گذشته است.

قابل‌ذکر است، سازندگان تراشه‌های بزرگ مانند TSMC (شرکت تولید نیمه‌هادی تایوان)، سامسونگ و اینتل، میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری برای گسترش تولید تراشه از طریق امکانات جدید کرده‌اند. Neuffer در ادامه‌ی صحبت‌های خود می‌افزاید: «ما فکر می‌کنیم در آینده که قابل پیش‌بینی است، تقاضای زیادی برای احداث کارخانه‌های تولید تراشه وجود خواهد داشت.»

نظر شما پیرامون ثبت رکورد در فروش تراشه و پیشتازی چین در بازار نیمه‌هادی در جهان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی