حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چین استفاده از بازی آنلاین توسط کودکان زیر ۱۸ سال را به ۳ ساعت در هفته محدود می‌کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، سرگرمی و بازی

چین اخیرا از محدودیت بیشتر در زمان استفاده از بازی ویدئویی آنلاین توسط کودکان، تنها به‌مدت سه ساعت در هفته خبر داده است. بلومبرگ از منابع خبری محلی گزارشی دریافت کرده که بیان می‌کند، پلتفرم‌هایی مانند Tencent اکنون می‌توانند تنها بین ساعت‌های 8 تا 21 جمعه، تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی، بازی‌های خود را در اختیار کودکان قرار دهند.

محدودیت استفاده از بازی آنلاین توسط کودکان زیر ۱۸ سال به ۳ ساعت در هفته در چین

این میزان، کاهش قابل‌توجهی نسبت به قانون قبلی است که در سال ۲۰۱۹، عموماً به 1.5 ساعت در روز محدود شده بود. در اوایل این ماه، Tencent مجبور شد مدت زمانی را که افراد زیر سن قانونی می‌توانستند عنوان موبایلی Honor of Kings را بازی کنند، به یک ساعت در شبی از روزهای وسط هفته و دو ساعت در آخر هفته کاهش دهد. محدودیت اضافه شده به‌احتمال زیاد بر قیمت سهام شرکت‌ها در این حوزه که بی‌ثباتی اخیر را شاهد بوده است، تأثیر می‌گذارد.

از لحاظ تاریخی، چین همیشه از بازی‌های ویدئویی بیزار بوده است؛ البته با ظرافت بیشتری نسبت به آنچه اکثر مردم تصور می‌کنند. با این حال، این کشور در سال‌های اخیر شعارهای ضد بازی خود را تقویت کرده و در 3 آگوست، یک رسانه خبری دولتی مهم بازی‌های ویدئویی را “تریاک معنوی” توصیف کرد. در این مقاله، نیویورک تایمز، به تشریح همه راه‌هایی که یک بازی می‌تواند به کودکان چینی آسیب برساند، پرداخته است.

محدودیت استفاده از بازی آنلاین توسط کودکان زیر ۱۸ سال به ۳ ساعت در هفته در چین

محدودیت استفاده از بازی آنلاین توسط کودکان زیر ۱۸ سال به ۳ ساعت در هفته در چین

علاوه‌بر محدودیت زمانی برای پرداختن به بازی‌های آنلاین (و شاید حتی بازی‌های آفلاین و کنسول‌های بازی)، مقامات درنظر دارند تا تمامی عناوین بازی‌ها، به‌نوعی به سیستم ضد اعتیاد متصل شوند. سایر قوانین جدید شامل شرکت‌هایی است که اطلاعات اسامی واقعی همه کاربران را حفظ کرده و گزارش بیشتری در مورد استفاده از تراکنش‌های درون بازی و نظارت عمومی بیشتر به‌طور کلی ارائه می‌دهد.

هنوز مشخص نیست که این امر چه تاثیری در دنیای واقعی خواهد داشت چراکه Tencent می‌گوید که خردسالان بخش بسیار کوچکی از تجارت کلی این غول بازی‌سازی و سهام‌دار بخش اعظمی از بازی‌ها به‌خصوص بازی‌های موبایل را تشکیل می‌دهند. اما با توجه به حمله مداوم این کشور به بخش‌های مختلف صنعت فناوری، احتمالاً در آینده مشکلات بیشتری برای مشاغل این حوزه بوجود خواهد آمد. در همین حال، یک هفته پیش، کره جنوبی اعلام کرد که “قانون سیندرلا” (منع بازی توسط بازیکنان ویدئویی از نیمه‌شب تا ۶ صبح) را کنار گذاشته و گفته است که به حقوق کودکان احترام می‌گذارد.

نظر شما راجع‌به قانون جدید چین پیرامون محدود کردن کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال از انجام بازی آنلاین بیش از ۳ ساعت در طول هفته چیست؟ شما این تصمیم را منطقی و به‌نفع این قشر دانسته و یا آن را قانونی متعصبانه، خودمختار و خلاف آزادی عمل برای این سنین تصور می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی