حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید ایرپادز ۳ اپل به‌علت همه‌گیری کرونا از ویتنام به چین انتقال یافت

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، گجت‌های پوشیدنی

اپل در تلاش است تا شرکای زنجیره تامین بیشتری را از سراسر جهان به خط تولید خود اضافه کند. هنگامی که صحبت از تنوع جغرافیایی در زمینه تولید محصولات می‌شود، نام اپل به‌عنوان یک شرکت اساسی در این حوزه به‌چشم می‌خورد. حال، گفته می‌شود که اپل درحال‌حاضر به‌دنبال انتقال خط تولید انبوه ایرپادز ۳ خود از ویتنام به چین به‌علت همه‌گیری COVID-19 است.

انتقال خط تولید ایرپادز ۳ اپل از ویتنام به چین

همانطور که توسط Nikkei Asia گزارش شده است، اپل به‌دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا، تولید انبوه AirPods 3 را در چین آغاز کرده است. از آنجا که زمان معرفی آیفون 13 به‌سرعت درحال نزدیک شدن است، اپل نمی‌خواهد درصورت تمایل به رونمایی از ایرپادز ۳ در رویداد شهریورماه، عرضه آن را به تاخیر بیندازد.

دو فرد آشنا به منابع داخلی اپل گفته‌اند که این شرکت تولید انبوه جدیدترین هندزفری بلوتوثی خود را در چین به‌جای ویتنام مانند برنامه قبلی آغاز خواهد کرد. آنها همچنین اضافه کرده‌اند که اپل هنوز امیدوار است تا 20 درصد از تولید ایرپادز جدید را بعداً به ویتنام منتقل کند.

تولید ایرپادز ۳ اپل

تولید ایرپادز ۳ اپل

اپل علاوه‌بر ایرپادز، درحال برنامه‌ریزی برای انتقال خط تولید MacBook و iPad به ویتنام نیز می‌باشد. با این حال، به‌دلیل اقدامات سختگیرانه کنترل مرزها در چین و ویتنام، زنجیره تامین ناقص باعث تاخیر شده است. در مورد محصولات جدید، اپل به‌دلیل کمبود منابع مهندسی و مسائل مربوط به زنجیره تامین، تنها با تکیه بر ویتنام مشکل داشته است.

تحلیلگران IDC معتقدند که شکست ویتنام در این مورد موقتی بوده زیرا این کشور خود را به‌عنوان جایگزین اصلی چین درنظر گرفته است. بسیاری از شرکت‌ها مانند گوگل راه خود را برای تولید محصولات در ویتنام باز کرده‌اند، اما سفارشات درنهایت به چین رسید.

ایرپادز ۳ دارای طراحی مشابه ایرپادز پرو بوده اما دارای ساقه کوتاه‌تری است. علاوه‌بر این، یک قاب جدید با نوک قابل تعویض نیز برای آن تعبیه خواهد شد. ایرپادز ۳ قرار بود اوایل امسال وارد بازار شود، اما منابع معتقدند که هدفون‌های بی‌سیم تا اواخر امسال معرفی نخواهند شد. بنابراین، حدس ما اینست که AirPods 3 در کنار سری iPhone 13 در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد.

تولید انبوه ایرپادز ۳ اپل از شهریورماه شروع شده و در مهرماه نیز عرضه می‌شود

دیدگاه شما درباره انتقال خط تولید ایرپادز ۳ اپل از ویتنام به چین به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در این کشور چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی