حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سری Nova 9 هواوی طی ماه آینده رونمایی می‌شود؛ رندر این گوشی نیز منتشر شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | رندر، شایعات، هواوی

هواوی برای اولین بار در نمایشگاه CES 2016، از سری Nova رونمایی کرد. این گوشی‌ها، در ادامه از اعضای بیشتری برخوردار شدند و هواوی تمرکز خود را برای تولید میان رده‌های جدید، بر روی این سری گذاشت. به تازگی، اخباری از تاریخ رونمایی سری Nova 9 هواوی منتشر شده است. بر اساس این خبر، هواوی می‌خواهد در ماه آینده از این سری گوشی‌ها رونمایی کند.

سری Nova 9 هواوی و رونمایی از آن‌ها در ماه آینده

در آخرین خبر از سری Nova، نسخه جهانی Nova 8 رونمایی شده است. این نسخه از نوا ٨، دارای تراشه Kirin 820E و رابط کاربری EMUI 12 است. طراحی این گوشی، درست مانند نسخه چینی نوا ٨ است.

 

هواوی Nova 8 نسخه جهانی با Kirin 820E و EMUI 12 معرفی شد!

 

بر اساس گزارشی جدید از Gizmochina، اواخر سال ٢٠٢٠ میلادی بود که هواوی رسماً از Nova 8 5G و Nova 8 Pro 5G خود پرده برداری کرد. این گوشی‌ها، کم کم در حال قدیمی شدن هستند. بنابراین، هواوی می‌خواهد نسل جدید آن‌ها را روانه بازار کند. بنابراین، اطلاعات تازه‌ای توسط یک افشاگر چینی ویبو به اشتراک گذاشته است. بر اساس اظهارات او، سری Nova 9 هواوی به زودی و طی ماه آینده در بازار داخلی چین رونمایی خواهد شد. اما فعلاً خبری از عرضه جهانی آن نیست. او همچنین اطلاعاتی از این دستگاه را به اشتراک گذاشته است.

به گفته افشاگر مذکور، سری Nova 9 هواوی دارای طراحی و رنگ بندی بهتری نسبت به سری Honor 50 خواهد بود. نکته مهم، استفاده از اینترنت 5G برای نوا ٩ است. این موضوع، در حالی است که حتی پرچمداران سری P50 هواوی به این فناوری مجهز نیستند. در کل، شاید برتری در بخش طراحی با نوا ٩ باشد. اما تراشه موجود در این گوشی به خوبی نمایندگان آنر نخواهد بود. برای یادآوری، سری Honor 50 حدود دو ماه پیش برای اولین بار با تراشه Snapdragon 778G رونمایی شدند.

 

آنر ۵٠ پرو در کنار آنر ۵٠ و Honor 50 SE رونمایی شدند: بازگشت پر افتخار آنر

 

در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی از نوع تراشه به کار رفته در Nova 9 موجود نیست. مطمئناً با گذشت زمان، اطلاعات بیشتری از این گوشی به دست خواهیم آورد. اما اجازه بدهید که به جز این موضوع، به یک ماجرای موثّق‌تر بپردازیم. در اخبار مرتبط، اخیراً یک گوشی جدید از هواوی با بیلد نامبر RTL-AL00 در TENAA تأیید شده است. این موضوع، نشان می‌دهد که سری Nova 9 هواوی برای اولین بار در چین رونمایی می‌شود. با وجود این که تأییدیه TENAA مشخصات فنی این گوشی را ارائه نداده است، اما می‌توانیم به وضوح طراحی این دستگاه را تماشا کنیم.

سری Nova 9 هواوی

ابتدا از طراحی قاب پشتی این گوشی شروع می‌کنیم. ما این طراحی آشنا را پیش‌تر در گوشی‌های سری Nova 8 دیده بودیم. اما ظاهراً چینش سنسور موجود در ماژول بیضوی دوربین اصلی این دستگاه، تا حدودی دستخوش تغییر شده است. در قاب پشتی Nova 9، می‌توان لوگوی اختصاصی Nova را نیز مشاهده کرد. از آن جایی که حسگر تشخیص اثرانگشت در تصویر دیده نمی‌شود، می‌توان احتمال داد که هواوی آن را مانند نسل قبل در زیر نمایشگر تعبیه کرده است. درگاه این گوشی، از نوع Type-C است.

در نهایت، به قاب جلویی می‌رسیم. در این بخش، می‌توان نمایشگر دو لبه خمیده OLED را دید. حفره نمایشگر بیضوی نیز نشان از دوربین سلفی دوگانه در سری Nova 9 هواوی دارد. امکان دارد که در نهایت به دلیل وجود تحریم‌ها، شاهد استفاده از اینترنت 5G در نسل جدید سری هواوی Nova نباشیم. اما در نهایت، موضوع مهم این است که Nova 9 ارتقاء قابل توجهی نسبت نسل قبل خود ندارد. بنابراین، باید منتظر جزئیات تکمیلی و رسمی از این گوشی باشیم. حتی ممکن است این گوشی یک نسخه باشد و شاهد وجود نسخه پرو نباشیم.

نظر شما در مورد سری Nova 9 هواوی چیست؟ آیا طراحی این دستگاه را می‌پسندید؟ فکر می‌کنید که هواوی بتواند از اینترنت 5G در این سری بهره گیری کند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، گوشهای خوبی به نظر میرسن، کلا باید آفرین گفت به هواوی که با این تحریم ها هنوز داره به فعالیت خودش در حوضه ساخت گوشی ادامه میده، در مورد این سری نواهم بگم که هواوی تو این گوشی هم چیزی کم نمیزاره، فقط مشکل چیپست ها میمونه منظورم 5جی بودن چیپستها هستش، مشکل نبودن سرویس های گوگل یه مشکل نبودن فناوری 5جی هم تو گوشیهای هواوی یه مشکل دیگه، این گوشیها بدون فناوری 5جی توکشور ما و کشورهای دیگه خوبه هرچندکه تو همین ایران خودمونم چندجای توریستی تاریخی 5جی داره، درکل توکشورهایی که فناوری 5جی فراگیر شده این گوشیهای هواوی فروشی نمیتونه داشته باشه هرچندکه سرویس گوگل هم نداره، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️