حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آنر ۵٠ پرو در کنار آنر ۵٠ و Honor 50 SE رونمایی شدند: بازگشت پر افتخار آنر

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | آنر

آنر که اخیراً از هواوی جدا شده است، راه خود را پیش گرفته است. به همین دلیل است که شاهد رونمایی از محصولات و سری‌های متفاوتی هستیم. سری گوشی‌‌های آنر ۵٠، جدیدترین سری آنر هستند. این سری، به نوعی پرچمدار آنر محسوب می‌شود. سه گوشی Honor 50 SE، آنر ۵٠ و آنر ۵٠ پرو در این سری رونمایی شده‌اند. در ادامه، به جزئیات بیشتری از سه عضو موجود در خانواده آنر ۵٠ خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی Honor 50 SE

آنر مدتی پیش اعلام کرده بود که قصد دارد از سری جدید خود، با نام آنر ۵٠ رونمایی کند. ما پیش از این، در مورد شایعات زیادی در ترنجی نوشته بودیم. یکی از مهم‌ترین شایعات مربوط به این سری، بازگشت پشتیبانی از سرویس‌های گوگل بود.

 

رنگ زرد آنر ۵٠ با تراشه Snapdragon 778G و پشتیبانی از خدمات گوگل تأیید شد!

 

اما در نهایت، نوبت به رونمایی و پرده برداری از سه گوشی در این سری رسیده است. ابتدا، از گوشی Honor 50 SE شروع می‌کنیم. شایعات پیرامون این گوشی، در کم‌ترین حد ممکن بوده‌اند. از بخش نمایشگر شروع می‌کنیم. گوشی Honor 50 SE مجهز به نمایشگری ۶.٧٨ اینچی با پنل IPS LCD و وضوح +Full HD است. رفرش ریت این نمایشگر، ١٢٠ هرتز و نرخ حساسیت لمسی آن، ٢۴٠ هرتز می‌باشد. ما پیش از این شاهد تأیید رسمی استفاده مجدد از سرویس‌های گوگل در سری آنر ۵٠ بودیم. اما از آن جایی که گوشی‌های این سری فعلاً در چین رونمایی شده‌اند، شاهد چنین اتفاقی نبودیم. بنابراین، احتمالاً این موضوع در زمان عرضه جهانی این سری به وقوع خواهد پیوست.

خوشبختانه، آنر بالأخره از سیستم عامل اندروید ١١ در این گوشی بهره گرفته است. با توجه به سوابق آنر، احتمال می‌رود تا شاهد ارائه آپدیت اندروید ١٣ برای این دستگاه نیز باشیم. آنر برای این گوشی، ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 به همراه ٨ گیگابایت حافظه رم را در نظر گرفته است. در انتهای بخش سخت افزار، Honor 50 SE به تراشه جدید Dimensity 900 تجهیز شده است.

 

تراشه ۶ نانومتری مدیاتک Dimensity 900 رسماً معرفی شد

 

سیستم دوربین اصلی Honor 50 SE، کمی عجیب است. دوربین اصلی سه گانه این دستگاه، در ماژولی مشابه با نوا ٨ پرو قرار گرفته است. سنسورهای این سیستم دوربین، از سه سنسور ٢+٨+١٠٨ مگاپیکسلی تشکیل شده است. این سیستم دوربین، قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو را هم دارد. قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه در این گوشی فراهم شده است. دوربین سلفی تکی نیز وضوح ١٢ مگاپیکسلی دارد و در حفره نمایشگر مرکزی قرار دارد.

حسگر تشخیص اثرانگشت Honor 50 SE، بر روی دکمه پاور این گوشی تعبیه شده و با دکمه پاور ادغام شده است. برای بخش باتری، آنر از یک باتری ۴،٠٠٠ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر ۶۶ وات در این گوشی بهره گرفته است. تراشه NFC در آنر ۵٠ SE موجود می‌باشد.

مشخصات فنی Honor 50

در وهله بعد، نوبت به گوشی آنر ۵٠ می‌رسد. این دستگاه، یکی از محصولاتی بود که بیشترین شایعات را در اطراف خود می‌دید. اما مشخصات این دستگاه از چه قرار است؟

آنر از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی با پنل OLED و وضوح +Full HD استفاده کرده است. این پنل، قابلیت نمایش محتوای +HDR10 و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی را دارد. نمایشگر آنر ۵٠، دو لبه خمیده است. مشخصات نرم افزاری این دستگاه با نسخه SE یکسان است. از سوی دیگر، در این گوشی از تراشه ۶ نانومتری کوالکام اسنپدراگون ٧٧٨ جی استفاده شده است. این اولین باری است که تراشه Snapdragon 778G در یک دستگاه هوشمند استفاده می‌شود.

 

تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ٧٧٨ جی / Snapdragon 778G کوالکام رسماً معرفی شد

 

این گوشی، در دو نسخه با ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 به فروش خواهد رسید. ٨ یا ١٢ گیگابایت حافظه رم نیز در کنار این حافظه داخلی استفاده شده است. سیستم دوربین آنر ۵٠، مشابه با دوربین نسخه SE است. با این تفاوت که در کنار سنسورهای ١٠٨، ٢ و ٢ مگاپیکسلی، یک سنسور ٨ مگاپیکسلی نیز برای ثبت عکس‌های فوق عریض وجود دارد. دوربین سلفی تکی هم دارای وضوح ٣٢ مگاپیکسلی است و در حفره نمایشگر مرکزی قرار دارد. وزن و ضخامت این دستگاه، به ترتیب برابر با ١٧۵ گرم و ۷.٧٨ میلی متر می‌باشد.

آنر ۵٠ دارای حسگر تشخیص اثرانگشت درون نمایشگر از نوع اپتیکال است. شارژر این دستگاه نیز توان ۶۶ واتی دارد. با این تفاوت که ظرفیت باتری آنر ۵٠، به ۴,٣٠٠ میلی آمپر ساعت رسیده است.

مشخصات فنی آنر ۵٠ پرو

مراسم رونمایی از سری آنر ۵٠

آنر ۵٠ پرو، قدرتمندترین عضو گوشی‌های خانواده آنر ۵٠ است. به همین دلیل، این گوشی جذاب‌ترین گوشی در بین آنر ۵٠ ها است. به نظر می‌رسد که خبری از Honor 50 Pro Plus نیست. گوشی Honor 50 Pro، از نمایشگری ۶.٧٢ اینچی با پنل AMOLED و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی به همراه وضوح +Full HD استفاده می‌کند. نمایشگر آنر ۵٠ پرو، قابلیت نمایش محتوای +HDR10 و بیش از ١ میلیارد رنگ را دارد. نرخ حساسیت لمسی این گوشی و آنر ۵٠، ٣٠٠ هرتزی است.

مشخصات سخت افزاری این دستگاه، مانند آنر ۵٠ است و تراشه Snapdragon 778G به عنوان قلب تپنده این پرچمدار در نظر گرفته شده است. با این حال، نوع حافظه این دستگاه UFS 2.2 است و شاهد وجود تنها ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی هستیم. سیستم دوربین اصلی Honor 50 Pro، همان سیستم دوربین ٢+٢+٨+١٠٨ مگاپیکسلی موجود در آنر ۵٠ است. اما دوربین سلفی این گوشی، دوگانه است و اکنون یک سنسور ١٢ مگاپیکسلی برای ثبت عکس‌های فوق عریض در حفره نمایشگر بیضوی سمت چپ تعبیه شده است.

ضخامت آنر ۵٠ پرو ٨.٠۵ میلی متر و ضخامت آن ١٨٧ گرم است. باتری این دستگاه، حجم ۴,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی دارد که برای یک گوشی پرچمدار در سال ٢٠٢١، کم به نظر می‌رسد. با این وجود، آنر از فناوری شارژ ١٠٠ وات خود برای این گوشی بهره گرفته است. در نهایت، دیگر مشخصات این دستگاه مشابه با Honor 50 است. اینترنت 5G و خنک کننده مایع در آنر ۵٠ و آنر ۵٠ پرو قرار گرفته‌اند. تمام این‌ها، مشخصات سری گوشی‌‌های آنر ۵٠ بودند.

مشخصات آنر ۵٠ پرو

قیمت سری گوشی‌‌های Honor 50

در این مطلب، در مورد مشخصات سه گوشی جدید از آنر صحبت کردیم. اما قیمت این دستگاه‌ها از چه قرار است؟ خب، آنر قیمت هر سه عضو این سری را اعلام کرده است. همچنین سری آنر ۵٠، وارد بازارهای جهانی نیز خواهد شد:

آنر ۵٠ اس ای:

– نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی: ٢,٣٩٩ یوان چین (معادل ٣٧۵ دلار آمریکا)

– نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی: ٢,۶٩٩ یوان چین (معادل ۴٢٢ دلار آمریکا)

آنر ۵٠:

– نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی: ٢,۶٩٩ یوان چین (معادل ۴٢٢ دلار آمریکا)

– نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی: ٢,٩٩٩ یوان چین (معادل ۴۶٨ دلار آمریکا)

– نسخه ١٢/٢۵۶ گیگابایتی: ۳,٣٩٩ یوان چین (معادل ۵٣١ دلار آمریکا

آنر ۵٠ پرو:

– نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی: ٣,۶٩٩ یوان چین (معادل ۵٧٨ دلار آمریکا)

– نسخه ١٢/٢۵۶ گیگابایتی: ٣,٩٩٩ یوان چین (معادل ۶٢۵ دلار آمریکا)

نظر شما در مورد گوشی‌های سری آنر ۵٠ چیست؟ کدام یک را بیشتر می‌پسندید؟ به نظر شما آنر عملکرد مناسبی را در این سری داشته است؟ قیمت دستگاه‌های این سری چطور است؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

چه بازگشت پر افتخاری ، سنسور التراواید رو نگاه ، قیمت رو نگاه ، تراشه ها رو نگاه
من موندم اون همه گوشی خوب تو چین کی اینا رو میگیره

Mr.A

قیمتش زیاده😑
چندان پر افتخار به نظر نمیاد با این قیمتا

Mahdi

خوش برگشته ولی گران برگشته😂😂

ramin123

نسخه معمولیش ارزش خرید بیشتری داره نسبت به بقیشون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️