حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات iQOO 8 Pro و iQOO 8 به طور کامل لو رفت

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | IQOO، رندر، شایعات

آیکو به زودی از پرچمداران خود رونمایی می‌کند. نام سری پرچمداران جدید این کمپانی، iQOO 8 می‌باشد. به نظر می‌رسد که آیکو بیش از پیش در این سری مانور داده است. چرا که شاهد حضور یک نسخه Pro نیز هستیم. حال، مشخصات iQOO 8 Pro و iQOO 8 لو رفته است. بنابر این مشخصات، حال می‌توانیم ساده‌تر در مورد گوشی‌های این سری اظهار نظر کنیم.

مشخصات iQOO 8 Pro و iQOO 8 لو رفت

مدتی پیش بود که از مشخصات رسمی iQOO 8 Pro صحبت کرده بودیم. بر اساس پوستر منتشر شده از این گوشی، شاهد یک گوشی پرچمدار جذاب از سوی این کمپانی خواهیم بود. اما چه جزئیات دیگری از سری iQOO 8 وجود دارد؟

 

مشخصات iQOO 8 Pro به همراه طراحی آن در پوستری رسمی دیده شد

 

باید بگوییم که اخیراً بر اساس گزارش منتشر شده از EqualLeaks، مشخصات iQOO 8 Pro و iQOO 8 به طور کامل لو رفته است. به نظر می‌رسد که مشخصات لو رفته، مربوط به پوسترهای رسمی این کمپانی می‌باشد. بنابراین، می‌توانیم تا حدود زیادی به قطعی بودن این مشخصات اعتماد کنیم. چرا که بسیاری از آن‌ها نیز قبلاً توسط iQOO به صورت رسمی تأیید شده‌اند. به هر حال، این شما و این هم از مشخصات پرچمداران جدید iQOO!

مشخصات iQOO 8 Pro

مشخصات iQOO 8 Pro

در ابتدا، از مشخصات iQOO 8 Pro به عنوان پرچمدار اصلی این کمپانی شروع می‌کنیم. در بخش نمایشگر، iQOO 8 Pro گوشی خاصی محسوب می‌شود. چرا که این گوشی برای اولین بار از نمایشگری با پنل AMOLED E5 سامسونگ استفاده خواهد کرد. نسل قبل این گوشی، دارای پنل AMOLED E4 بود. این نمایشگر، دارای قطر ۶.٧٨ اینچی، وضوح 2K، قابلیت نمایش بیش از ١ میلیارد رنگ و محتوای +HDR10 می‌باشد. خبر خوش، این است که iQOO 8 Pro برای اولین بار از پنل LTPO استفاده می‌کند. بنابراین، می‌توانیم شاهد رفرش ریت متغیر ١ تا ١٢٠ هرتزی در این گوشی باشیم. قابلیت DC Dimming نیز توسط این نمایشگر پشتیبانی می‌شود. تراشه به کار گرفته شده در iQOO 8 Pro، همان اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس تازه وارد است. این تراشه، دارای لیتوگرافی ۵ نانومتری سامسونگ است. شایان ذکر است که این گوشی از رابط کاربری OriginOS 1.0 بر پایه اندروید ١١ استفاده می‌کند.

 

کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس معرفی شد: Snapdragon 888 Plus برای بهبود AI

 

در بخش دوربین اصلی، iQOO 8 Pro از دوربین اصلی سه گانه بهره مند شده است. این دوربین، متشکل از سنسورهای ١۶+۴٨+۵٠ مگاپیکسلی است. لرزشگیر گیمبال نیز در این سیستم دوربین به کار رفته است. دوربین سلفی این گوشی، وضوح ١۶ مگه دارد و درون حفره نمایشگر مرکزی تعبیه شده است. کمپانی آیکو در پرچمدار جدید خود از باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. همچنین این گوشی دارای سیستم شارژی پیشرفته است. به همین ترتیب، شارژر سیمی ١٢٠ واتی، بی سیم ۵٠ واتی و قابلیت شارژ بی سیم معکوس ١٠ واتی برای iQOO 8 Pro در نظر گرفته شده است. بر خلاف قبل، حسگر تشخیص اثرانگشت این گوشی، از نوع اولتراسونیک می‌باشد. بنابراین امنیت این حسگر تشخیص اثرانگشت درون نمایشگر، بیش از پیش افزایش یافته است.

موتور ویبره دوگانه X-axis نیز در این گوشی موجود می‌باشد. ۸ یا ١٢ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 3200MHZ برای این گوشی در نظر گرفته شده است. ٢۵۶ یا ۵١٢ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 را نیز فراموش نکنید. این گوشی، از تراشه NFC و اینترنت 5G نیز برخوردار است.

مشخصات آیکو ٨

مشخصات iQOO 8 Pro و iQOO 8

پس از پرچمدار اصلی آیکو، یعنی iQOO 8 Pro، نوبت به نسخه استاندارد iQOO 8 می‌رسد. این گوشی، دارای برچسب قیمتی اقتصادی‌تری است. با این حال، همچنان این گوشی جذابیت‌های خاص خودش را دارد. در ابتدا، باید بگوییم که ظاهراً مانند نسخه پرو خبری از نمایشگر دو لبه خمیده نیست. اما با این وجود، برخی از مشخصات این گوشی مانند iQOO 8 Pro است.

ممکن است گوشی از همان نمایشگر ۶.٧٨ اینچی با پنل AMOLED E5 گوشی iQOO 8 PRO استفاده کند. اما وضوح این نمایشگر به +Full HD کاهش یافته است. ظرفیت باتری ۴,٣۵٠ میلی آمپر ساعتی این دستگاه از iQOO 8 Pro کم‌تر است. خوشبختانه شارژر سیمی این گوشی همچنان دارای توان ١٢٠ واتی است. اما ظاهراً دیگر خبری از شارژر بی سیم و قابلیت شارژ بی سیم معکوس نیست. دوربین اصلی سه گانه نیز دارای سنسورهای ١٣+١٣+۴٨ مگاپیکسلی می‌باشد. در مشخصات لو رفته از این گوشی، مشخص نشده است که iQOO 8 دارای چه نسخه‌هایی است.

نظر شما در مورد مشخصات iQOO 8 Pro چیست؟ آیا این گوشی می‌تواند دیگر پرچمداران بازار را به چالش بکشد؟ iQOO 8 چطور است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Karen2021

عجب گوشییه !!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️