حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

موتورولا Moto G200، موتو G71، موتو G51، موتو G41 و Moto G31، همگی رسماً معرفی شدند!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، موتورولا

موتورولا امروز غوغایی به پا کرده است. در واقع این کمپانی، به ناگه و بدون اطلاع قبلی، از خیل عظیم جدیدترین گوشی‌های خود رونمایی کرده است. گوشی‌های جدید موتورولا از جمله Moto G200 و چند گوشی میان رده و مقرون به صرفه دیگر، امروز معرفی شده‌اند. در ادامه، این گوشی‌ها را زیر ذره بین قرار می‌دهیم.

مشخصات فنی و قیمت موتورولا Moto G200

همین چند ساعت پیش از لو رفتن رندرها و برخی مشخصات Moto G200 صحبت کردیم.

 

موتورولا Moto G200 را در رندرهای جدید و مشخصات لو رفته ببینید

 

حال Gsmarena گزارش داده است که چند گوشی جدید از موتورولا معرفی شده‌اند! موتورولا گوشی‌های جدیدی از نسل Moto G خود را معرفی کرده است. سری جدید گوشی‌های خانواده Moto G موتورولا، از یک میان رده ٢٠٠ یورویی تا پرچمداری مجهز به Snapdragon 888 Plus تشکیل شده است. دو مدل از آ‌ن‌ها، از نمایشگر IPS LCD با رفرش ریت بالا برخوردار هستند. سه مدل دیگر نیز از نمایشگر OLED بهره می‌برند. جالب توجه است که هر ۵ گوشی جدید، دارای باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی هستند. اگرچه که سرعت شارژ نیز در میان آن‌ها متفاوت است. آخرین نکته مشترک میان تمام این گوشی‌های جدید، استفاده از اندروید ١١ به صورت پیش فرض است. رابط کاربری MyUX در تمام این گوشی‌های جدید موجود است.

در همین راستا،از برترین گوشی جدید موتورولا، یعنی Moto G200 شروع می‌کنیم. این گوشی، همان ادامه گوشی جذاب موتورولا Moto G100 است که اوایل امسال معرفی شده بود. مهم‌ترین پیشرفت این گوشی، مربوط به تراشه آن است. جایی که موتورولا تصمیم به استفاده از Snapdragon 888 Plus در موتو G200 گرفته است. این تراشه، بهترین تراشه فعلی کوالکام است. اما نکته مهم و جذاب، مربوط به برچسب قیمتی این گوشی است. قیمت Moto G200، تنها ۴۵٠ یورو است! در نتیجه، شما با پرداخت چنین هزینه‌ای، یکی از بهترین تراشه‌های دنیای موبایل را به دست خواهید آورد.

 

کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس معرفی شد: Snapdragon 888 Plus برای بهبود AI

 

پیشرفت بعدی، مربوط به بخش نمایشگر Moto G200 است. این گوشی، دارای نمایشگری ۶.٨ اینچی از نوع IPS LCD با وضوح +Full HD و رفرش ریت ١۴۴ هرتزی است. این در حالی است که نسل قبل، نمایشگر ٩٠ هرتزی داشت. شایان ذکر است که نمایشگر Moto G200 از گستره رنگی DCI-P3 با رنگ‌های پویاتر پشتیبانی می‌کند. استاندارد HDR10 نیز توسط نمایشگر این گوشی رده بالای موتورولا پشتیبانی می‌شود.

به بخش مجموعه سخت افزاری باز می‌گردیم. جایی که موتورولا ٨ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 3200MHZ و ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 را برای این دستگاه در نظر گرفته است. حداکثر قدرت عملکردی را می‌توان به وسیله حالت‌های مخصوص نرم افزاری به کار گرفت. این گوشی جدید موتورولا، در دو رنگ مختلف روانه بازار می‌شود.

موتورولا Moto G200

به نظر می‌رسد که جنس فریم و قاب پشتی موتورولا Moto G200 از پلاستیک باشد. این دستگاه، دارای درگاه Type-C است. ارتقاء دیگر، به بخش سیستم دوربین مربوط می‌شود. موتورولا در Moto G200 از دوربین اصلی سه گانه ٢+١٣+١٠٨ مگاپیکسلی استفاده کرده است. سنسور اصلی آن، ساخت سامسونگ است و ISOCELL HM2 نام دارد. این گوشی، از فیلم برداری با وضوح 8K و یا فیلم برداری صحنه آهسته ٩۶٠ فریم پشتیبانی می‌کند. دوربین اصلی این گوشی، قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو را داراست. دوربین سلفی آن نیز وضوح ١۶ مگاپیکسلی داشته و درون حفره نمایشگر مرکزی تعبیه شده است.

منبع تأمین انرژی موتورولا Moto G200، باتری با ظرفیت ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعت است. همچنین شارژ کردن این دستگاه، بر عهده منبع تغذیه‌ای با توان ٣٣ وات است. موتورولا می‌گوید که اتصال شارژر به این گوشی برای تنها ١۵ دقیقه، برای استفاده یک روز کفایت می‌کند! حسگر تشخیص اثرانگشت گوشی، بر روی فریم قرار گرفته است. استاندارد IP52 نیز به Moto G200 اعطا شده است. این گوشی رده بالا، در آینده‌ای نزدیک روانه بازار اروپا می‌شود. در حال حاضر، این دستگاه در آمریکای لاتین قابل دسترسی است.

جزئیات و مشخصات Moto G71

پس از رونمایی Moto G200 به عنوان پرچمدار خانواده Moto G200، نوبت به یک گوشی با رده‌ای پایین‌تر می‌رسد. نام گوشی مورد اشاره ما، Moto G71 است. این گوشی، از نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع OLED با وضوح 1080p بهره می‌برد. متأسفانه رفرش ریت این نمایشگر، ۶٠ هرتز است. قدرت این گوشی تازه وارد موتورولا، توسط Snapdragon 695 با لیتوگرافی ۶ نانومتری تأمین می‌گردد. بنابراین، موتورولا Moto G71 اولین محصولی است که از این تراشه تازه وارد کوالکام بهره می‌برد.

 

تراشه Snapdragon 778G Plus، اسنپدراگون ۶٩۵ ۵جی، اسنپدراگون ۶٨٠ ۴جی و اسنپدراگون ۴٨٠ پلاس رسماً معرفی شدند!

 

موتو G71 از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند. این گوشی، به طور کلی با ۶ گیگابایت حافظه رم به فروش می‌رسد. اما در هند، نسخه‌ای از آن با ٨ گیگابایت حافظه رم قابل خریداری خواهد بود. همچنین ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی در آن موجود است. شما می‌توانید در Moto G71، از کارت حافظه جانبی نیز استفاده کنید.

دوربین اصلی سه گانه Moto G71، متشکل از سنسورهای ٢+٨+۵٠ مگاپیکسلی است. قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو نیز در این دوربین قابل دسترسی است. موتو G71 در سه رنگ سبز، آبی و مشکی روانه بازار می‌شود. با وجود ابعاد کوچک‌تر، این گوشی همچنان به باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی تجهیز شده است. توان شارژر آن نیز به ٣٠ وات رسیده است. با اتصال شارژر به گوشی، ۵٠ درصد از ظرفیت باتری در نیم ساعت شارژ می‌شود.

مانند موتورولا Moto G200، اسپیکر این گوشی از فناوری Dolby Atmos بهره می‌برد. گواهی IP52 نیز توسط این گوشی دریافت شده است. قیمت Moto G71، برابر با ٢٩٩ یورو است. این گوشی، به زودی در بازارهای بیشتری عرضه می‌شود.

موتورولا موتو جی ۵١

طراحی این گوشی، به مانند ترکیبی از موتورولا Moto G200 و موتو G71 است. قلب تپنده Moto G51، تراشه تازه وارد کوالکام، یعنی Snapdragon 480 Plus است. این تراشه، یک نسخه اورکلاک شده از Snapdragon 480 محسوب می‌شود. موتو G51، از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه رفرش ریت نمایشگر این گوشی، ١٢٠ هرتز است که این خبر خوبی به شمار می‌آید. همچنین نمایشگر دستگاه، ۶.٨ اینچی است و پنلی از نوع IPS LCD دارد. اگر به Moto G200 علاقه دارید و با این وجود، بودجه شما به این دستگاه نمی‌رسد، موتو G51 می‌تواند جایگزین ارزان‌تر و جذابی باشد. تمام این‌ها، با برچسب قیمت ٢٣٠ یورویی در این دستگاه نسبتاً اقتصادی قابل دست یابی هستند!

رونمایی Moto G51 در کنار موتورولا Moto G200

موتو G51، در دو رنگ آبی و نقره‌ای به دست مشتریان می‌رسند. سیستم دوربین Moto G51، مشابه با Moto G71 است. زیرا این دستگاه نیز مجهز به دوربین اصلی سه گانه ٢+٨+۵٠ مگاپیکسلی با سنسور اصلی ISOCELL JN1 سامسونگ است. موتو G51 در دو نسخه ۶۴ و ١٢٨ گیگابایتی به فروش می‌رسد. اما اگر این میزان حافظه داخلی برای شما کافی نیست، می‌توانید از درگاه کارت حافظه جانبی آن نیز حداکثر استفاده را ببرید! ظرفیت باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی Moto G51، خبر خوبی است. اما با این وجود، توان شارژر تنها ١٠ وات است که این یک نکته منفی است. مانند دو گوشی قبلی، Moto G51 هم از استاندارد IP52 برخوردار شده است. موتورولا Moto G51 در بازار جهانی به صورت گسترده عرضه می‌شود.

دو گوشی Motorola Moto G41 و Motorola G31 و جزئیات آن‌ها

در حالی Moto G51، یک نسخه اقتصادی‌تر از Moto G200 محسوب می‌شود، همین رابطه میان Moto G71 و Moto G41 برقرار است! به طور دقیق‌تر، منظور ما این است که شما مانند Moto G71، از نمایشگر. OLED با وضوح +Full HD و رفرش ریت ۶٠ هرتز بهره مند می‌شوند. برچسب قیمتی این دستگاه، به ٢۵٠ یورو کاهش یافته است.

با این وجود، باید بگوییم که نباید خیلی به Moto G41 دل ببندید. زیرا تراشه این گوشی، Helio G85 با لیتوگرافی ١٢ نانومتری است! بنابراین، خبری از اینترنت 5G در موتو G41 نیست که این یک نقطه ضعف بزرگ است. در کنار این تراشه، ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه رم به همراه ۶۴ یا ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی در دسترس هستند.

اما در بخش دوربین، Moto G41 از یک مزیت بزرگ به نام لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد! همچنین دوربین اصلی سه گانه Moto G41، متشکل از سنسورهای ٢+٨+۴٨ مگاپیکسلی است. این گوشی، قابلیت فیلم برداری 1080p با نرخ ٣٠ فریم را داراست. همانند دیگر گوشی‌ها، اسپیکر این گوشی از Dolby Atmos پشتیبانی می‌کند. گواهینامه IPX2 نیز به این گوشی اعطا شده است. با این حال، نکته جالب در بخش شارژر این دستگاه است کل بر خلاف شارژر کند ١٠ واتی در Moto G51، توان آن مانند Moto G71 برابر با ٣٠ وات است. موتو G41 نیز در دو رنگ عرضه می‌گردد.

موتورولا امروز رویداد بزرگ و جذابی را برگزار کرد و ما بسیار غافلگیر شدیم. اما در نهایت، به سراغ اقتصادی‌ترین و آخرین محصول جدید موتورولا، یعنی گوشی Moto G31 می‌رویم. این گوشی نیز شباهت‌هایی به Moto G71 دارد. به عنوان مثال، نمایشگر ۶.۴ اینچی OLED با رفرش ریت ۶٠ هرتزی در این گوشی حفظ شده است. گواهینامه IPX2 نیز برای Moto G31 تأیید شده است. مشخصات سخت افزاری آن نیز مانند Moto G41 است و مغز متفکر Moto G31 همچنان همان Helio G85 می‌باشد.

همچنین دوربین اصلی و سلفی دستگاه، به Moto G71 بی شباهت نیست. با وجود ظرفیت باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی، شارژر دستگاه توان ١٠ واتی دارد. در نهایت، موتورولا برچسب قیمتی ٢٠٠ یورویی را برای Moto G31 منظور کرده است. حسگر تشخیص دستگاه با وجود پنل OLED، بر روی فریم واقع شده است.

نظر شما در مورد این رویداد بزرگ موتورولا و رونمایی از گوشی‌های جدید آن چیست؟ شما بیشتر به کدام گوشی جدید موتورولا علاقه پیدا کرده‌اید؟ رویکرد رونمایی محصولات موتورولا را می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، گوشیهای خیلی خوبی هستن، باطری، دوربینهای خوب، مدل جی200که عالی تره، بااینکه صفحه نمایششlcd هستش ولی خب رفرش ریت144داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️