حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گجت خنک کننده شیائومی عملکرد اسنپدراگون +۸۸۸ را به‌میزان قابل‌توجهی بهبود می‌بخشد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | شیائومی، لوازم جانبی

شیائومی اخیرا از جدیدترین گوشی هوشمند خود با نام Mi Mix 4 به‌همراه تراشه پرچمدار +Snapdragon 888 رونمایی کرد. با اینکه تراشه نسخه پلاس عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ عادی دارد، اما یکی از مشکلات اصلی اینگونه از تراشه‌ها، گرمایش شدید و داغی بیش‌ازحد آنهاست. نتیجه آنکه تلفن‌های هوشمندی که مجهز به پردازنده‌های با کارایی بالا هستند، باید دارای سیستم پخش کننده گرما مناسب باشند. در حقیقت، در برخی از سناریوها ممکن است به یک دستگاه خارجی برای اتلاف گرما نیاز داشته باشید. در همین راستا، امروز می‌شنویم که گجت خنک کننده (کولینگ) اختصاصی شیائومی برای گوشی‌های هوشمند ازجمله می میکس ۴ و سری گیمینگ بلک شارک، با جلوگیری از تولید گرمای بیش‌ازاندازه در این دستگاه‌ها، عملکرد تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس بکار رفته در آنها را تا حد قابل‌توجهی بهبود می‌بخشد.

بهبود عملکرد تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس با گجت خنک کننده شیائومی

طبق گزارشات اخیر، Xiaomi Mi MIX 4 می‌تواند به‌راحتی از گجت مغناطیسی خاص برای سیستم خنک کننده سری Black Shark استفاده کند. این گزارش ادعا می‌کند که استفاده از این گجت، اتلاف گرما و عملکرد میکس ۴ را به‌میزان قابل‌توجهی بهبود می‌بخشد. همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، شیائومی Mi MIX 4 با تراشه +Qualcomm Snapdragon 888 عرضه می‌شود؛ بنابراین این گوشی به‌منظور ارائه کامل عملکرد قدرتمند این تراشه، دارای سیستم خنک کننده کاملاً جدیدی است.

مساحت این گجت، 11588 میلی‌مترمربع بوده و از آخرین صفحه اختصاصی دمای گرافن با مساحت 1232 میلی‌مترمربع استفاده می‌کند که باعث کاهش 50 درصدی وزن آن نیز می‌شود.

گجت خنک کننده شیائومی

گجت خنک کننده شیائومی

این لوازم جانبی از اثر Peltier برای دستیابی به پارتیشن سرد و گرم استفاده می‌کند. فن داخلی آن با سرعت بالا منبع هوای قوی را تأمین کرده که به طور مؤثر دمای قسمت مرکزی در پشت گوشی را کاهش می‌دهد و گرمای اضافی داخل دستگاه را نیز به‌سرعت از بین می‌برد.

به‌علاوه، گجت مغناطیسی Black Shark از یک پد سیلیکونی حرارتی کامپوزیت استفاده می‌کند؛ به‌طوری‌که مس خالص با رسانایی حرارتی بسیار بالا به قسمت پایین سیلیکون متصل شده تا ضمن کاهش اثر خنک کننده این گجت، سطح تماس بین آن و تلفن همراه را نیز افزایش دهد.

معاون شیائومی:‌ می میکس ۴ دستگاهی متمرکز بر تجربه تمام صفحه است نه عکاسی سلفی

نظر شما راجع‌به بهبود عملکرد تراشه پرچمدار کوالکام در جدیدترین پرچمدار شیائومی با استفاده از گجت اختصاصی خنک کننده آن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کسی ك پول میده برای گوشی با ۸۸۸+ مطمعنا توقع نداره گوشیش با کوچکترین پردازش داغ بشه …
معلوم نیست اسنپ داره چیکار میکنه
می ۱۱ و وان پلاس ۹ هم هنوز مشکلشون برطرف نشده

Golden Manfioda

ولی چه بد پول میدی گوشی پرچمدار مطهری باید براش خنک کننده هم بخری !!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی