حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

محدودیت موجودی شیائومی Mi Mix 4، سبب عذرخواهی مقام ارشد شیائومی شد

شیائومی Mi Mix 4 اکنون مورد توجه‌ترین گوشی این کمپانی محسوب می‌شود. چرا که این گوشی، اولین محصول شیائومی با دوربین سلفی درون نمایشگر است. از سوی دیگر، این گوشی به تازگی معرفی شده است و توجه رسانه‌ها بر روی آن است. حال، شیائومی Mi Mix 4 با استقبال کاربران مواجه شده است. اما محدودیت موجودی شیائومی Mi Mix 4، معضل جدیدی است که شیائومی با آن مواجه است.

محدودیت موجودی شیائومی Mi Mix 4 و عذرخواهی یک مقام ارشد شیائومی در پی این موضوع

شیائومی چند روز پیش از یکی از جذاب‌ترین دستگاه‌های پرچمدار خود از سری Mix رونمایی کرد. این گوشی، شیائومی می میکس ۴ نام دارد. از مشخصات این گوشی، می‌توان به Snapdragon 888 Plus و دوربین سلفی درون نمایشگر اشاره کرد.

 

شیائومی Mi Mix 4 با دوربین سلفی زیر نمایشگر، اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس و شارژر ١٢٠ وات رسماً معرفی شد

 

در گزارشی از Gizchina، گفته شده است که شیائومی همیشه این کارها را انجام می‌دهد. این کمپانی چینی با هیاهوی فراوان از محصولات پرچمدار و جذابی رونمایی می‌کند. اما زمان عرضه که فرا می‌رسد، مشکلات کمبود موجودی و مواردی از این قبیل سد راه مشتریان این کمپانی می‌شوند. کاربران و خبرنگاران به این رفتار شیائومی مشکوک شده بودند. آن‌ها تصور می‌کردند که شیائومی به دلیل این که نشان دهد محصولاتش تقاضای بالایی دارند، اعلام می‌کند که با محدودیت موجودی مواجه است. بنابراین، تقاضای بیشتری برای محصولات شیائومی ایجاد می‌شود.

اما مشخصاً این موضوع، حداقل برای امسال حقیقت ندارد. چرا که ما می‌دانیم شیائومی برند به شدت محبوبی شده است. بنابراین، نمی‌توان این شایعات را باور کرد. به همین صورت، قطعاً وضعیت محدودیت موجودی شیائومی Mi Mix 4 مربوط به مسئله دوم است. اما جزئیات محدودیت موجودی گوشی جدید شیائومی چیست؟ خب، امروز لو ویبینگ که رئیس گروه شیائومی در چین و مدیر کل برند ردمی است، گفت که این موضوع محدودیت موجودی شیائومی Mi Mix 4 به دلیل کمبود تراشه Snapdragon 888 Plus، عرضه محدود شیائومی می میکس ۴ و سختی تولید گوشی‌های سرامیکی است.

در اظهارات او، آمده است که اولین سری فروش شیائومی Mi Mix 4 انجام شده است. اما تا ٣ روز دیگر، سری جدید فروش این گوشی در چین صورت خواهد گرفت. اما این در حال حاضر، تمام چیزی است که شیائومی می‌تواند به کاربران خود ارائه دهد. چرا که این گوشی، محبوب‌تر از آن است که فکرش را بکنید! به طور کلی، ما انتظار وقوع چنین اتفاقی را داشتیم. چرا که شیائومی می میکس ۴، قابلیت‌های ویژه‌ای نسبت به بسیاری از گوشی‌های شیائومی دارد. بنابراین، طبیعی بود که این دستگاه با محدودیت موجودی مواجه شود. همچنین او در نهایت بابت این مشکل عذرخواهی کرده است.

قضیه محدودیت موجودی پرچمدار جدید شیائومی چیست؟

همان طور که گفته شد، دلایل مختلفی در مورد محدودیت موجودی شیائومی Mi Mix 4 وجود دارند. بنابراین، نمی‌توان تنها تقاضای بالای کاربران را عامل این مشکل دانست. بلکه می میکس ۴ در واقع با مشکلاتی در میزان تولید مواجه است. اما این مشکلات دقیقاً از چه مواردی تشکیل شده‌اند؟

دوربین سلفی درون نمایشگر

دوربین سلفی درون نمایشگر، ویژگی است که شیائومی می میکس ۴ را از دیگر گوشی‌های شیائومی متمایز می‌کند. شیائومی برای اولین بار از دوربین سلفی درون نمایشگر در این گوشی استفاده کرده است. نام فناوری به کار رفته در شیائومی می میکس ۴، Camera Under Panel یا به اختصار CUP می‌باشد. ما پیش از این نگاهی به این فناوری و ظاهر می میکس ۴ در واقعیت داشتیم. اما تولید یک گوشی با چنین فناوری، به سادگی قبل نیست. بلکه تولید شیائومی می میکس ۴ روند پیچیده‌تری دارد و همین موضوع، سبب تولید محدودتر آن می‌شود. با این حال، این مشکل اصلی‌ترین دلیل محدودیت موجودی این گوشی نیست.

 

دوربین زیر نمایشگر (CUP) شیائومی Mi Mix 4 در واقعیت چطور دیده می شود؟

 

بدنه سرامیکی

کمپانی شیائومی برای ساخت بدنه می میکس ۴ از سرامیک استفاده کرده است. این سرامیک، به طور یکپارچه نقش فریم این گوشی را نیز ایفا می‌کند. به عبارت دیگر، کل بدنه پشتی این گوشی از سرامیک ساخته شده است. تهیه و تولید یک گوشی با سرامیک، بسیار سخت‌تر از انجام همان کار برای تولید یک گوشی شیشه‌ای است. در ادامه، قیمت یک قطعه سرامیک حدود ۵ تا ۶ برابر شیشه است! اگر به یاد داشته باشید، شیائومی می میکس با بدنه سرامیکی در سال ٢٠١۶ میلادی عرضه شده بود. اما این کمپانی توانست تنها حدود ١٠ هزار گوشی را در ماه اول به دست مشتریان برساند.

اما آیا می‌دانید که تولید گوشی‌‌های سرامیکی تا چه حد سخت است؟ خب، باید بگوییم که تولید چنین گوشی‌هایی اصلاً به صرفه نیست! چرا که سرامیک مورد نظر می‌بایست با قالب نیروی ٢۴٠ تنی و در حین حرارت دیدن در دمای ١,۴٠٠ درجه سانتی گراد طی یک هفته شکل بگیرد. به همین صورت، تولید یک گوشی شیشه‌ای بارها راحت‌تر از تولید گوشی‌های سرامیکی است. علاوه بر این، قطعات قالب گیری شده تا حدود ٢٠ درصد کوچک‌تر از سایز اولیه‌شان می‌شوند.

در نهایت، کوچک‌ترین شکستگی در قالب‌های سرامیک، می‌تواند کل فرایند را از بین ببرد. به همین صورت، تولید گوشی‌های سرامیکی بسیار سخت‌تر از آنچه است که فکرش را می‌کنید. اما این پایان ماجرا نیست. برای تولید گوشی‌های سرامیکی، از دستگاه‌های CNC برای تراشکاری و برش دادن گوشه‌ها استفاده می‌شود. این روند، یکی از گران‌ترین روندهای شکل دادن به سرامیک است. زیرا سرامیک سختی بالایی دارد. در همین راستا مته‌های تراشکاری باید هر بار پس از انجام برشکاری سرامیک، جایگزین و تعویض شوند. در نهایت، پس از قالب گیری سرامیک این قطعات را با گرد و غبار الماس تا حدود ١٠ ساعت صیقل می‌دهند تا بتوان یک تکه سرامیک پریمیوم را تولید کرد. در انتها، شاید شیائومی روند تولید می میکس ۴ را بهبود ببخشد. اما فراموش نکنید که تولید یک گوشی سرامیکی، دردسر زیادی دارد و شیائومی باید زمان زیادی را برای تولید این گوشی صرف کند.

کمبود تراشه

کمبود تراشه، معضلی است که تمام کمپانی‌های جهان اکنون با آن در حال دست و پنجه نرم کردن هستند. بنابراین شیائومی و گوشی پرچمدار جدید آن از این قافله جا نمانده‌اند. همچنین شیائومی برای اولین بار از قدرتمندترین تراشه کوالکام با لیتوگرافی ۵ نانومتری استفاده کرده است. نام این تراشه، اسنپدراگون ٨٨٨ پلاس است. بنابراین، بعید نبود که چنین اتفاقی رخ دهد.

 

کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس معرفی شد: Snapdragon 888 Plus برای بهبود AI

 

نظر شما در مورد این مشکل شیائومی چیست؟ آیا می‌توان آن را حل کرد؟ شیائومی می میکس ۴ را چگونه دستگاهی ارزیابی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️