حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

روند تقاضا برای iOS و اندروید در ایالات متحده و در سال ۲۰۲۱ دقیقا یکسان بوده است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، iOS، تحلیل بازار

اندروید گوگل و iOS اپل از دهه گذشته بر بازار تلفن‌های هوشمند تسلط داشته‌اند و تحقیقات جدید نیز بیان می‌کند که روند تقاضا برای هر دو سیستم‌عامل در ایالات متحده به‌طور مساوی تقسیم شده است که این موضوع درنهایت وفاداری تقریبا یکسان کاربران به این OS‌ها را نشان می‌دهد.

روند تقاضا برای iOS و اندروید

Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) گزارش می‌کند که سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS در ماه ژوئن ۲۰۲۱ که پایان سه ماهه دوم سال نیز محسوب می‌شود، هر کدام 50 درصد از تعداد تلفن‌های هوشمند جدید فعال شده در ایالات متحده را به خود اختصاص داده‌اند.

پنج سال پیش، آمار تلفن‌های هوشمند جدید فعال شده در ایالات متحده، برتری واضح اندروید گوگل نسبت به iOS را نشان می‌داد. در آن زمان تقریبا 70 درصد از کل خریدها مربوط به دستگاه‌های اندرویدی بود، درحالی‌که آیفون کمی بیش از 30 درصد را به خود اختصاص می‌داد.

سهم اپل در سال‌های اخیر افزایش یافته است. پس از عرضه نسل دوم آیفون SE، این رقم در سه ماهه دوم سال 2020 به نقطه اوج خود یعنی 50 درصد رسید و آخرین آمار منتشر شده نیز نشان می‌دهد که علی‌رغم کمبود در مدل‌های جدید، تقاضا برای گوشی‌های اپل ثابت مانده است.

روند تقاضا برای iOS و اندروید

روند تقاضا برای iOS و اندروید

وفاداری کاربران به iOS و اندروید

بخش عمده‌ای از موفقیت اخیر اپل در ایالات متحده، به وفاداری کاربران به این برند مربوط می‌شود. CIRP ادعا می‌کند که ۹۳ درصد از دارندگان آیفون تصمیم گرفتند که در فصل اول ۲۰۲۱ همراه اپل بمانند، که این میزان برای کاربران اندروید ۸۸ درصد می‌باشد.

در مدت زمان طولانی، وفاداری به آیفون سخت‌تر شده است. اطلاعات به اشتراک گذاشته شده امروز نشان می‌دهد که وفاداری به اپل طی پنج سال، ۵ درصد افزایش یافته، درحالی‌که وفاداری به اندروید ثابت مانده است.

حفظ تقسیم 50/50 سهم گوشی‌های جدید فعال شده می‌تواند برای اپل دشوار باشد. به هر حال، شما اساساً چندین مدل معدود آیفون را در برابر شمار زیادی از دستگاه‌های اندرویدی که در ایالات متحده به‌فروش می‌رسند، مقایسه می‌کنید.

اما مواردی نیز به‌سود اپل وجود دارد. برای اولین بار، این برند تجاری درحال‌حاضر یک فروش فوق‌العاده را تجربه می‌کند که انتظار می‌رود تا پایان سال 2021 نیز ادامه یابد، به این معنی‌که انتظار داریم سری آیفون ۱۳ فروش بالایی را تجربه کند.

در عین حال، LG چندین هفته می‌شود که از بازار تلفن‌های هوشمند خارج شده است. این حرکت به معنای رقابت کمتر برای اپل محسوب شده و  برخی از مشتریان شرکت کره‌ای ممکن است وسوسه شوند که به آیفون روی بیاورند و سهم فروش آن را بیشتر از گذشته کنند.

وفاداری کاربران به سیستم عامل موبایل خود در بالاترین سطح قرار دارد

نظر شما راجع‌به روند یکسان تقاضا برای سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید در سال ۲۰۲۱ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی