حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش گوشی هوشمند اروپا در فصل دوم 2022: رشد فروش اپل و سامسونگ

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون، تحلیل بازار

در فصل دوم سال 2022، آمار فروش گوشی های هوشمند در اروپا درمقایسه با سال گذشته 11 درصد کاهش یافته، اما اپل توانسته است میزان عرضه و سهم بازار خود را به‌لطف آیفون 2022 SE با پشتیبانی از 5G افزایش دهد. سامسونگ نیز موفق شد در این دوره فروش خود را به‌میزان 5 درصد نسبت‌به سال گذشته بهبود بخشد.

آمار فروش گوشی هوشمند اروپا در فصل دوم 2022

با توجه به جدیدترین آمارهای منتشرشده توسط Counterpoint Research، تنها حدود 40 میلیون گوشی هوشمند در اروپا بین آوریل تا ژوئن سال جاری فروخته شده که نشان‌دهنده کاهش شدید 11 و 13 درصدی نسبت‌به سه‌ماهه دوم 2021 و سه‌ماهه اول 2022 است.

نگران‌کننده‌تر این است که ظاهراً این کمترین میزان ثبت‌شده از سه‌ماهه دوم سال 2020 و زمانی که همه‌گیری کووید-19 درحال افزایش بود، به‌شمار می‌رود و شاید بدتر از همه، تحلیلگران انتظار داشتند تا پس از پایان تشدید این ویروس، وضعیت در اروپا رو به بهبود باشد.

البته مقصر اصلی در این میان را شاید بتوان تهاجم روسیه به اوکراین دانست؛ اما درعین‌حال، رکود اقتصادی در افق «بسیاری از کشورها» بیشتر از همیشه جلوه می‌کند و آشکارا به کاهش تقاضا و افزایش قیمت دستگاه‌های تلفن همراه (و خیلی چیزهای دیگر) کمک کرده است.

آمار فروش گوشی هوشمند اروپا در فصل دوم 2022

آمار فروش گوشی هوشمند اروپا در فصل دوم 2022

با درنظرگرفتن تمامی این موارد، به‌نظر می‌رسد کاملاً معجزه‌آسا باشد که هم سامسونگ و هم اپل توانسته‌اند تعداد فروش خود را در این منطقه در مقایسه با سه‌ماهه دوم سال 2021 افزایش دهند.

بااین‌حال، این شرکت‌ها در سه‌ماهه دوم در بازه زمانی آوریل تا ژوئن 2021 به پایین‌ترین سطح فروش خود رسیده بودند و درنتیجه سهم فروش خود را در سه‌ماهه سوم و چهارم سال گذشته و پیش از ورود به مسیر افت فروش، بهبود بخشیدند.

درست است، هم سامسونگ و هم اپل در سه‌ماهه دوم سال جاری نسبت‌به سه‌ماهه اول گوشی‌های هوشمند کمتری را در قاره کهن فروخته‌اند. تنها به‌دلیل ناتوانی شیائومی در تکرار نمایش باورنکردنی خود در سه‌ماهه دوم سال 2021، این شرکت‌ها توانستند جایگاه طلایی و نقره‌ای خود را حفظ کنند.

همان‌طور که گفته شد، شیائومی به‌عنوان سومین تولیدکننده گوشی هوشمند در اروپا، افت 8 درصدی را نسبت‌به فصل دوم سال گذشته در این قاره تجربه کرده است؛ درحالی‌که اوپو و ریملی نیز به‌ترتیب افت 1 درصدی و رشد 1 درصدی را کسب کرده‌اند.

نظر شما پیرامون آمار فروش گوشی موبایل اروپا در فصل دوم 2022 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی