حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش جهانی گوشی هوشمند در فصل دوم 2022: کاهش شدید فروش موبایل

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون، تحلیل بازار

بر اساس گزارش مؤسسه آماری Canalys، بازار جهانی گوشی های هوشمند شاهد کاهش شدید 9 درصدی فروش در فصل دوم سال 2022 بوده است. همچنین میزان عرضه گوشی موبایل در سه ماهه دوم 2022 به 287 میلیون دستگاه کاهش یافته که پایین‌ترین رقم از سه‌ماهه دوم 2020 به‌شمار می‌رود.

آمار فروش جهانی گوشی هوشمند در فصل دوم 2022

سامسونگ با 61.8 میلیون عرضه و 21 درصد سهم بازار، پیشتاز بازار در این دوره بوده است. اپل نیز با فروش 49.5 میلیون گوشی هوشمند و کسب 17 درصد از سهم بازار، جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است. شیائومی با 39.6 میلیون دستگاه جایگاه سوم را بدست آورده، درحالی‌که OPPO و Vivo به‌ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم باقی ماندند.

گزارش Canalys همچنین بیان می‌کند که فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه دوم سال 2022 به 287 میلیون دستگاه رسیده است که نشان‌دهنده‌ی کاهش 9 درصدی نسبت‌به مدت‌زمان مشابه سال گذشته می‌باشد.

آمار فروش جهانی گوشی هوشمند در فصل دوم 2022

آمار فروش جهانی گوشی هوشمند در فصل دوم 2022

همان‌طور که پیش از این نیز ذکر شد، سامسونگ با 21 درصد از سهم بازار در جایگاه اول قرار گرفت. بااین‌حال، عرضه کلی این شرکت علی‌رغم افزایش 6 درصدی سالانه، نسبت‌به سه‌ماهه قبل 16 درصد کاهش یافته است چراکه غول کره‌ای با مشکل کاهش شدید موجودی و تأمین قطعات، به‌ویژه در بخش دستگاه‌های میان‌رده، دست‌وپنجه نرم می‌کند. سامسونگ محصولات ارزان‌قیمت سری A خود را به‌شدت تبلیغ کرده و از تولید انبوه دستگاه‌های ارزان‌قیمت برای افزایش تقاضای مصرف‌کننده سود می‌برد.

اپل نیز به‌لطف تقاضای زیاد برای سری آیفون 13 در آمریکای شمالی، چین و اروپا در رتبه دوم باقی مانده است.

همچنین تولیدکنندگان چین به‌دلیل قرنطینه مجدد در این کشور در طول سه‌ماهه جاری به کاهش فروش ادامه می‌دهند. این گزارش حاکی از کاهش سهم اوپو از 11 به 10 درصد است، درحالی‌که ویوو نیز از 10 به 9 درصد کاهش یافته و شیائومی با کاهش سهم بازار از 17 به 14 درصد آسیب جدی دیده است.

Toby Zhu، تحلیلگر Canalys، بیان می‌کند: «تنش‌های فزاینده‌ای در کل زنجیره تأمین گوشی‌های هوشمند وجود خواهد داشت، زیرا ضعف تقاضا احتمالاً برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت. بازار شرایط تجاری بسیار چالش برانگیزی را تجربه می کند. فروشندگان باید هنگام کار با تأمین‌کنندگان قطعات و شرکای خود در سه‌ماهه بعدی شفافیت را بهبود بخشند. مسائل ژئوپلیتیکی، کاهش اعتماد مصرف‌کننده و تورم بالا، علی‌رغم عرضه‌های جدید و فروش جشنواره‌ها در نیمه دوم سال 2022، همچنان به عملکرد بازار آتی آسیب می‌زند

نظر شما پیرامون آمار فروش جهانی گوشی هوشمند در فصل دوم 2022 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی