حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش گوشی موبایل در فصل اول 2022: رتبه اول سامسونگ و رشد یکتای اپل

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اسمارت‌فون، تحلیل بازار

مؤسسه آماری Canalys اخیرا گزارش کاملی از فروش جهانی گوشی های هوشمند در فصل اول 2022 را منتشر کرده است که از برتری سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشنده موبایل در دنیا حکایت دارد. کمپانی کره‌ای درمجموع 73.7 میلیون دستگاه را در دوره سه‌ماهه اول عرضه کرده و 24 درصد از سهم بازار جهانی موبایل را بدست آورده است. دراین‌میان، اپل نیز درمیان پنج فروشنده برتر، تنها شرکتی بوده که رشد فروش را نسبت‌به مدت‌زمان مشابه سال گذشته تجربه کرده است. همچنین درمجموع، 311.2 میلیون گوشی هوشمند در این دوره به فروش رسیده که 11 درصد کمتر از زمان مشابه در سال گذشته بوده است.

آمار فروش گوشی موبایل در فصل اول 2022

اپل با 56.5 میلیون دستگاه و کسب 18 درصد از سهم بازار، در جایگاه دوم برترین فروشنده قرار گرفته درحالی‌که تنها رشد سالانه در بین پنج شرکت برتر با 8 درصد افزایش سهم نسبت‌به فصل اول 2021 را به خود اختصاص داده است. شیائومی با 39.2 میلیون، اوپو با 29 میلیون و ویوو نیز با 25.1 میلیون، پنج شرکت برتر ازنظر میزان عرضه گوشی هوشمند بوده‌اند.

آمار فروش گوشی موبایل در فصل اول 2022

آمار فروش گوشی موبایل در فصل اول 2022

بازار چین در این دوره با افت قابل‌توجهی مواجه شده و شیائومی، اوپو و ویوو همگی بیش از 20 درصد از سهم فروش خود را در مقایسه با مدت‌زمان مشابه سال گذشته از دست داده‌اند. کمبود قطعات، قرنطینه‌های مداوم و تورم فزاینده همگی از علل تقاضای ضعیف برشمرده می‌شوند. بااین‌وجود اما، آنر تنها برندی بود که به‌نظر می‌رسید در این دوره عملکرد خوبی از خود به‌جای گذاشته و با فروش 15 میلیون دستگاه، جایگاه اول را ازنظر رشد سهم تجربه کرده است.

شیائومی نیز با کاهش 30 درصدی عرضه گوشی‌های هوشمند خود در اکثر مناطق دنیا مواجه شده است. درحقیقت، آمریکای شمالی تنها منطقه‌ای بوده که شیائومی در سه‌ماهه گذشته رشد فروش را تجربه کرده است. در این قاره، سری آیفون 13 اپل و سه‌گانه گلکسی اس 22 سامسونگ پیشتاز فروش بوده‌اند. با نگاهی به آینده، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که در نیمه دوم سال و بهبود وضعیت زنجیره تأمین و افزایش تقاضای گوشی‌های هوشمند، شاهد رشد فروش باشیم.

نظر شما درمورد آمار فروش گوشی موبایل در فصل اول 2022 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی