حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وفاداری کاربران به سیستم عامل موبایل خود در بالاترین سطح قرار دارد

نوشته

3 سال قبل | 12 دیدگاه | سیستم عامل

بحث وفاداری به سیستم عامل موضوعی است که iOS معمولا در آن موفق تر بوده است. این روزها اما به نظر می رسد که وفاداری کاربران به سیستم عامل موبایل خود در بالاترین سطح قرار دارد. این مطالعات در بازار امریکا انجام شده و البته سهم اندروید و iOS هم در آن جا مرور می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

وفاداری کاربران به سیستم عامل موبایل

شرکت CIRP به‌تازگی در گزارشی جدید اعلام کرده که جذب کاربران از سوی اندروید به iOS یا بالعکس چقدر دشوار است. بر اساس جدیدترین داد‌ه‌ها، در طول سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰، نرخ وفاداری iOS در حدود ۹۱ درصد و اندروید در حدود ۸۹ درصد محاسبه شده است. هر دو پلتفرم به خوبی توانسته‌اند کاربران خود را از مهاجرت به پلتفرم مقابل منصرف کنند.

این دو سیستم عامل در طول بازه‌های زمانی مشابه چهار سال گذشته، یعنی از سه‌ماهه اول ۲۰۱۷ تا سه‌ماهه اول ۲۰۲۰، توانسته‌اند نرخ وفاداری خود را در حدود ۹۰ درصد حفظ کنند. این نرخ در سال ۲۰۱۶ برای اندروید ۸۵ درصد و برای آی‌اواس ۸۹ درصد بود. از این آمار می‌توانیم تشخیص دهیم که اکثر جابجایی‌ها نه میان سیستم عامل‌ها بلکه میان تولیدکنندگان موبایل‌ها رخ می‌دهد.

مایک لِوین، هم‌موسس شرکت CIRP، می‌گوید:

وفاداری به سیستم عامل‌ها روی نرخ بسیار بالایی ثابت مانده است. در طول چهار سال گذشته حدود ۹۰ درصد از موبایل‌های جدیدی که در شبکه فعال شده‌اند از همان سیستم عامل قبلی کاربر استفاده می‌کنند. علی‌رغم تلاش‌های اپل برای جذب کاربران اندروید، و تلاش‌های مشابه تولیدکنندگان اندرویدی برای جذب کاربران آیفون، مصرف سیستم عامل‌ها یکی از فاکتورهایی بوده که نسبتا ثابت باقی مانده است.

سهم سیستم عامل های موبایل از بازار امریکا

همچنین در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی، ۵۶ درصد از تلفن‌های هوشمندی که در ایالات متحده فعال شده‌اند اندرویدی و ۴۴ درصد مجهز به سیستم عامل iOS بوده‌اند. در مقایسه با پارسال، اندروید ۸ درصد از سهم خود را به اپل واگذار کرده است. این ارقام در سه‌ماهه نخست ۲۰۱۸ با نسبت ۶۸ به ۳۲ به نفع ربات سبز رنگ گوگلی بود. خب البته این در بازار امریکاست و بازار جهای یا بازارهای مختلف قطعا متفاوت است.

اگر به قبل‌تر برگردیم، سهم اندروید در سه‌ماهه نخست سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ به ترتیب ۶۲ و ۵۸ درصد برآورد شده بود. بنابراین این طور به نظر می‌رسد که از دیدگاه اپل این سه‌ماهه از سال ۲۰۱۶ تاکنون بهترین فصل ممکن برای آیفون بوده است.

در مقیاس جهانی، اندروید سهمی در حدود ۸۶ درصد از بازار تلفن‌های هوشمند را در اختیار دارد که اگر آن را با سهم ۳.۹ درصدی این سیستم عامل در سال ۲۰۰۹ مقایسه کنیم به دستاورد عظیم آن پی می‌بریم. سیستم عامل اپل در سال ۲۰۰۹ با ۱۴.۴ درصد سوم بود و سال قبل از آن هم با در اختیار داشتن سهمی ۸.۲ درصدی از بازار جهانی موبایل در رتبه چهارم قرار داشت.

با این حساب به خوبی می‌توانیم تغییر صحنه جهانی بازار موبایل را مشاهده کنیم. در سال ۲۰۰۹ سیمبین برترین سیستم عامل موبایلی دنیا بود که ۴۶.۹ درصد از سهم بازار را در دست داشت. این سیستم عامل فاصله زیادی با رتبه دوم ایجاد کرده بود که با ۱۹.۹ درصد به نام BlackBerry OS ثبت شده بود. با تمام این‌ها، امروز دیگر نامی از این دو سیستم عامل شنیده نمی‌شود.

نظر شما چیست؟ شما کاربر کدام سیستم عامل هستید؟ چقدر به آن وفادارید؟

 

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
omid-star

والا من که به جیبم وفادارم . هر چی اون بگه 😐

Amin

منم به جیبم وفادارم آخه برند چیه که بهش وفادار باشی اونا پولشو میزنن به جیب من اینجا خشتک خودمو جر بدم 😂

Amir galaxy

دقیقا 😅

Mahdi

اگه ناظر آیفون میگرفت میشد ۸۸ اندروید😂

hamid reza

هر چی جیب بگه حق با اونه ولی تا زمانی که تو ایران هستم دلیلی نمیبینم تا آیفون بخرم ولی اگه بخوام مهاجرت کنم اولین کاری که انجام میدم خرید آیفون تا از امکانات بیشتر لذت ببرم

V800B

قطعا موضوع سلیقه خیلی دخیله
ولی عوامل دیگه هم دخیل هست
مثلا ایران چ عواملی نمیزاره مردم ب سمت ایفون کوچ کنن؟
حقوق کم مردم(مشکل دولته)
عدم توانایی ب زبان انگلیسی
(در این مورد مقصر دولت ک سعی کرده مردم بی سواد پیش ببره)
و قانون سخت تر اپ استور برای ارائه یک نرم افزار
حالا ایران بیخیال بشیم بریم سمت کشور های دیگه
قطعا مورد یک اینجا نمود پیدا میکنه
البتع کسانی ک قیمت بالای گوشی های اپل رو ی علت بدونن باید اینم در نظر بگیرن اقت کمتر/خدمات بهتر/کیفیت بهتر نصیبشون میشه
ایفون ۵ اس هنوز زنده اس و برند مورد علاقم سونی ب گمونم زد ۵ هاشم همگی زودتر از موعد هنذفری نداشتن(خرابی)
من فکر میکنم اگه شرایط اکثر مردم مثل مردم امریکا بود قطعا کفه ترازو ب سمت ios بود
ولی متاسفانه ما تو ایرانیم و الویت اولمون شده قیمت ولی ی نیم نگاه ب جیب مبارکمون ک شرمنده خودمون نشیم و مجبوریم بر خلاف علاقه مون انتخاب کنیم
ورای هر برند
من شخصا دلم پیش ios دلیلش روان بودن و حس خوب و از همه مهم تر چیزی ک دستمه حس نمیکنم ناتوانه
چیزی ک بعید بدونم ی دیواس اندرویدی ک سال ساختش ۲۰۱۶ بوده بتونه بهم القا کنه
امیدوارم همه مون بتونیم با تلاش از حق خودمون دفاع کنیم و موبایل مورد علاقه مون بخریم

pedram_01

سلام وفاداری کاربران به سیستم عامل نیست به اکوسیستم هست . مثلا من با اینکه مثلا از وان پلاس خیلی خوشم میاد یا شیامی می ده پرو چشمم رو گرفته ولی تمام سعی رو دارم میکنم خودمو به اس 20 پلاس برسونم . چرا ؟ چون تمام بکاپ هام تو سامسونگ اکانت هست تمام رمز های نرم افزار هام تمام رمز های سایت هام جیمیل و ایمیل و خیلی چیزای دیگم تو سامسونگ پس هست تکام مخاطبین‌ و اس ام اس هام تو سامسونگ اکانت هست و من واقعا یه جورایی نمیتونم برند دیگه ایی انتخاب کنم مگه اینکه ناچار باشم و بیام همه بکاپ هارو دونه دونه تو اپ هم متفرقه بگیرم و بیخیال اسم اس ها بشم و تمام رمز هام رو یه جا یاداشت کنم و…. تا به یه اکوسیستم دیگ برم . همینطور برای بقیه شرکت ها هم این قضیه صدق میکنه . مخصوصا گوشی های آیفون که از اول یک اکوسیستم قدرتمند داشته و هنوزم داره

pooria

والا همه ی این چیزایی رو که گفتی من توی کامپیوتر بکاپ میگیرم فقط sms ها میمونه که اونم برام اهمیتی نداره واسه ی رمز ها هم من هیچ وقت جایی ذخیره یا توی x اکانت نمیذارم و همشون توی مخم ذخیرن و اینقدر هم که تو گفتی کار سختی نیست

Monarch

اس ام اس رو هم با گوگل درایو میتونی بکاپ بگیری

Monarch

به نظرم خیلی مبحث بکاپ گیری تو انتخاب مهم نیست چون همون سامسونگ اکانت به شیائومی یا دیوایس های دیگه متصل میشه و کار میکنه منم قبلا سامسونگ داشتم و الان شیا اولش هم آیفون تمام اطلاعات مهم رو توی گوگل درایو ذخیره دارم تا الان هر 3 مدل گوشیم هم از همین اطلاعات استفاده کردم بدون مشکل

mbazzaz81

استیو جابز میگفت اندروید از روی iosاسکی رفته

Milad7

برای من تفاوتی نداره…. برای تنوع سیستم عامل را عوض میکنم😇

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)