حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی رم مجازی شیائومی به ردمی نوت ۱۰ پرو اضافه می شود: ۲ گیگابایت رم اضافه

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | آپدیت، اخبار، شیائومی

ویژگی رم مجازی شیائومی با یک آپدیت به ردمی نوت ۱۰ پرو خواهد آمد. به نظر می‌رسد سازندگان گوشی‌‌های هوشمند قصد دارند یکی از ویژگی‌های مهم مرتبط با دنیای کامپیوترهای شخصی را در گوشی‌های هوشمند ارائه کنند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به بررسی این خبر بپردازیم.

ویژگی رم مجازی شیائومی یا Virtual RAM

ویژگی رم مجازی ردمی نوت ۱۰ پرو

Redmi Note 10 Pro 5G

به نقل از gizchina، ویژگی رم مجازی یا Virtual RAM در دنیای رایانه‌های شخصی چیز جدیدی نیست. این ویژگی مدت‌هاست که در سیستم عامل‌های مختلفی استفاده می‌شود. حالا بعد از مدت‌ها این قابلیت قرار است در گوشی‌های هوشمند ارائه شود. شاید در نگاه اول تصور کنید که این مسئله یک ترفند برای بازاریابی و فروش بیشتر است. اما در هر صورت این مسئله در حال تبدیل شدن به یک ویژگی همه‌گیر در بین تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند است.

ویژگی رم مجازی ردمی نوت ۱۰ پرو

قابلیت رم مجازی ابتدا توسط ویوو در رابط کاربری اوریجین ارائه شد و سپس به رابط کاربری Funtouch این شرکت منتقل شد. حالا اخیرا شیائومی در تلاش است تا روش خود برای افزودن ویژگی رم مجازی را معرفی و ارائه نماید. البته این شرکت به کندی روی این قابلیت کار می‌کند چرا که ویژگی مذکور را برای MIUI 13 در نظر گرفته است. حالا ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی در حال تبدیل شدن به یکی از اولین گوشی‌های این شرکت است که ویژگی رم مجازی اضافه را دریافت می‌کند. این شرکت در حال کار بر روی آپدیتی است که به وسیله آن، این گوشی هوشمند را به ۲ گیگابایت رم مجازی بیشتر مجهز می‌کند تا آن را به یک گوشی میان‌رده ممتاز تبدیل نماید.

در حال حاضر ردمی نوت ۱۰ پرو، قدرتمندترین گوشی هوشمند این سری است، اما در حال حاضر تنها در چین عرضه شده است و نسخه جهانی آن با نام پوکو ایکس ۳ GT عرضه خواهد شد. این دستگاه دارای سخت‌افزاری بسیار عالی است که به یک چیپ ۶ نانومتری مجهز شده است. همچنین دارای چیپست دیمنسیتی ۱۱۰۰ با پردازنده گرافیکی مالی G77 با ۹ هسته پردازشی است.

قابلیت RamDisk شیائومی برای بهبود بازی رسما معرفی شد

شرکت Xiaomi هم‌اکنون در حال تلاش برای ارائه این آپدیت است تا ویژگی مذکور را روی انواع مختلفی از گوشی‌های هوشمند خود ارائه کند. ردمی نوت ۱۰ پرو نیز در دو نسخه با ۶ و ۸ گیگابایت رم در دسترس است. این ویژگی پس از فعال شدن قسمتی از حافظه داخلی دستگاه را به خود اختصاص خواهد داد. بدین ترتیب میزان حافظه رم دستگاه را از ۶ تا ۸ گیگابایت، به ۸ الی ۱۰ گیگابایت افزایش می‌دهد. گرچه رم مجازی همانند رم فیزیکی درون دستگاه نیست، اما این ویژگی پتانسیل بسیار بالایی برای پیشرفت در نسل‌های بعدی دارد.

ویژگی رم مجازی ردمی نوت ۱۰ پرو و عرضه آن

ردمی Note 10 Pro 5G و ردمی Note 10 5G نسخه چین معرفی شدند

آپدیت جدید عرضه شده برای این دستگاه، یک آپدیت کوچک و معمولی است که با تمرکز بر روی وصله‌های مرتبط با آن، قرار است قابلیت مذکور را به این دستگاه اضافه کند. نکته حائز اهمیت است است که می‌توان با اطمینان گفت که شیائومی به زودی اقدام به عرضه این قابلیت بر روی طیف گسترده‌تری از گوشی‌های هوشمند خود خواهد کرد. اما باید این ویژگی را بیشتر به عنوان یکی از قابلیت‌های مهم موجود در MIUI 13 به حساب آورد. این شرکت معمولا برخی ویژگی‌ها را پیش از معرفی رسمی، عرضه می‌کند تا با اجرای آن، بازخوردهای مختلف را دریافت کرده و نسخه نهایی را به صورت رسمی معرفی نماید. پیش از این نیز، در مورد حالت شب و برخی از ژست‌های حرکتی، چنین سیاستی توسط این شرکت اتخاذ شده بود. ویژگی رم مجازی نیز به احتمال زیاد یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که در MIUI 13 معرفی خواهد شد.

تاریخ معرفی MIUI 13 مشخص شد + دستگاه‌های دریافت کننده

مسئله حائز اهمیت در این مورد، این است که به احتمال زیاد همه گوشی‌های هوشمند شیائومی این قابلیت را دریافت نخواهند کرد. زیرا برای برخورداری از چنین قابلیتی، دستگاه مورد نظر باید مجهز به یک حافظه داخلی سریع با سرعت خواندن مناسب باشد، مثلا داشتن حافظه داخلی مبتنی بر استاندارد UFS 2.1 لازمه برخورداری از این قابلیت است. به نظر شما قابلیت رم مجازی یک ویژگی هیجان انگیز خواهد بود یا صرفا یک ترفند برای بازاریابی و فروش بیشتر است؟

 

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

کاش این قابلیت رو شرکتای دیگه پیاده سازی کنن

javad19056

گوشی iqoo7 که از Funtouch استفاده میکنه این قابلیت extentet ram رو داره و تو مقایسش با نسخه ۸ گیگ رم poco f3 خیلی توی مدیریت رم معجزه نمیکرد و فقط ۱ آپ بیشتر نگه داشته بود …

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان