حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت RamDisk شیائومی برای بهبود بازی رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 12 دیدگاه | شیائومی

امروزه، ظرفیت حافظخ رم در تلفن های هوشمند در حال افزایش است و داشتن دستگاهی با ۸ گیگابایت رم کاملاً رایج است. اگر اهل بازی هستید، شرکت ها تلفن های هوشمند مخصوص بازی با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم را هم ارایه می کنند. امروز قابلیت RamDisk شیائومی برای بهبود بازی رسما معرفی شده است. این ویژگی بر بهینه سازی حافظه رم متمرکز است.

قابلیت RamDisk شیائومی

شیائومی اکنون فناوری رم دیسک را برای تلفن های هوشمند معرفی کرده است. در ابتدایی ترین مفهوم، این فناوری از رم به عنوان حافظه ذخیره سازی استفاده می کند که به نوبه خود عملکرد برنامه یا بازی خاص را افزایش می دهد. (در کامپیوترهای شخصی بخشی از حافظه را به عنوان رم در نظر می گرفتند و اینجا رم را به عنوان حافظه، زیبا نیست؟!)

اگرچه این فناوری برای رایانه ها وجود دارد، اما این اولین بار است که در مورد این فناوری از طریق تلفن های هوشمند می شنویم. با استفاده از این حالت آزمایشی RAMDISK که به تازگی معرفی شده است ، کاربران Mi 10 Ultra می توانند از رم 16 گیگابایتی LPDDR5 استفاده کنند.

از فناوری رم دیسک برای کنار گذاشتن بخشی از رم برای استفاده به عنوان ذخیره سازی مجازی استفاده می شود. مزیت استفاده از این سرعت سریع RAM به مراتب بیشتر از فناوری ذخیره سازی مورد استفاده در تلفن های هوشمند است.

به عنوان مثال، تلفن هوشمند شیائومی Mi 10 Ultra از حافظه رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 استفاده می کند. سرعت رم در دستگاه 44 گیگابایت بر ثانیه است در حالی که سرعت خواندن و نوشتن UFS 3.1 به ترتیب 1700MB/s و 750MB/s است.

برای استفاده از حالت آزمایشی RAMDISK در تلفن هوشمند Mi 10 Ultra خود، باید به بخش “نصب سریع” در Game Center بروید و برای نصب آن وارد حالت بازی آزمایشی شوید. طبق گفته های شرکت، نصب بازی Peace Elite در این حالت حدود 10 ثانیه به طول می انجامد که تقریباً 100 درصد سریعتر از حالت نصب معمولی است.

در حال حاضر، بیش از 10 بازی محبوب از جمله QQ Speed ​​، Glory of the King و Peace Elite پشتیبانی می شوند. اگر دیگر نیازی به آن نباشد، می توانید به راحتی بازی را از دستگاه خود حذف کرده و بدون گذاشتن فایل های پراکنده یا کند کردن سرعت تلفن، حذف خواهد شد.

با این حال، توجه داشته باشید که وقتی باتری تلفن تمام شد یا دستگاه دوباره راه اندازی شد، بازی نصب شده از طریق این حالت RAMDISK از آنجا که در حافظه RAM ذخیره شده از بین می رود. اما، شیائومی همچنین گزینه ای را برای انتقال بازی نصب شده روی رم به حافظه فلش در تلفن هوشمند ارائه می دهد.

نظر شما درباره این ویژگی جذاب شیائومی برای بازی ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SHREK

چه جالب.

lovenokia

قبلا چنین قابلیتی برای ویندوز بود یک اپلیکیشنی این کار رو میکرد .
.
.
.

پ.ن : دوستان بی ربط هست ولی گویا تاینی موویز بعد از سالها با نام مای موویز برگشته . (خبر خوش برای فیلم دوستان)

Mahdi

مرسی که هستی

mehrdad_ma

همون موقع معرفی بهش اشاره کردن که کل بازیو به حافظه رم منتقل میکنه برای اجرای سریعتر
حالا ببینیم تو عملکرد واقعی چقدر تاثیر داره
کاش حافظه گرافیکی رو هم بیشتر کنن وقتی ۱۶ گیگ رم میزارن حافظه گرافیکی هم ۲ گیگ بزارن یا بیشتر

Mahdi

خب اینو سامسونگ همراه اس۲۰الترا معرفی کرد که برنامه یا بازی ها رو تو رم قفل میکنه ، چیز جدیدی نیست

OnePlus_Fan

توی همه گوشی هایی که وان یو ای دارن بود
ولی توی میارده ها خوب کار نمیکنه و برنامه ها بیسته میشن

OnePlus_Fan

“بسته”

m.b

متن رو بخونید… اشتباه متوجه شدید فکر کنم…
نه وانپلاس نه سامسونگ با رم برنامه نصب نمیکنن!
شیا اومده یه بخشی از رم رو به عنوان یه حافظه واسطه، مثل حافظه داخلی در نظر گرفته و بخاطر سرعت 30 برابری رم نسبت به حافظه داخلی، هر چیزی که روی این ram نصب بشه با سرعت بالاتری کار تموم میشه… بعداً این محتویات به rom منتقل میشه… یه چیزی مثل ssd ویندوز که بدرد خواندن و نوشتن سریع میخوره… یه واسطه خیلی سریع برای شروع سریعتر کار…

Mb.Pcr

امتیاز نوت 20 اولترا منتشر شد
121😶😱😱

OnePlus_Fan

😔

The MTest MT

ماشالا پسرفت
حتی اس بیست پلاس هم ارزش خرید بالاتری داره
التراشه تازه:|

Milad7

چه میکنی شیائومی هر روز بهتر از دیروز 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)