حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ردمی Note 10 Pro 5G و ردمی Note 10 5G نسخه چین معرفی شدند

نوشته

2 سال قبل | 21 دیدگاه | ردمی

ردمی، معمولاً سری Note خود را ابتدا به صورت جهانی عرضه می‌کند. اما در بازار چین، گوشی‌های سری ردمی نوت معمولاً دچار تغییراتی در نام گذاری یا مشخصات فنی می‌شوند. اما این بار، ردمی از دو گوشی جدید در سری نوت خود رونمایی کرده است. این دو گوشی، فعلاً در بازار چین هستند. ردمی Note 10 Pro 5G و ردمی نوت ١٠ 5G نسخه چین، این دو دستگاه هستند. در ادامه، قصد داریم تا به مشخصات فنی و قیمت گذاری این دو دستگاه جدید بپردازیم.

سری ردمی نوت ١٠ چین

حدود ١ هفته پیش بود که ردمی اعلام کرد که می‌خواهد از سری ردمی نوت ١٠ خود برای کشور چین پرده بردارد. این سری، پیش‌تر در هند و سپس در بازار جهانی رونمایی شده بود. در راستای همین اتفاق، شایعاتی از گوشی‌های سری ردمی نوت ١٠ چین نیز منتشر شدند. این شایعات، به رونمایی از گوشی Redmi Note 10 Ultra اشاره داشتند.

 

تاریخ معرفی ردمی Note 10 Ultra به همراه مشخصات آن و سری ردمی نوت ١٠ چین مشخص شد: ۵ خرداد ١۴٠٠

 

اما ظاهراً، فعلاً خبری از ردمی نوت ١٠ اولترا نیست. ردمی Note 10 Pro 5G، همان ردمی نوت ١٠ اولترای مورد انتظار است که در تیزرها نیز ظاهر شده بود. گوشی ردمی نوت ١٠ 5G نسخه چین نیز در جدیدترین مراسم ردمی رونمایی شده است. حال، این دو گوشی در سایت رسمی شیائومی چین قرار گرفته‌اند که در ادامه، به جزئیات آن‌ها خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی ردمی Note 10 Pro 5G

قاب پشتی نسخه 5G ردمی نوت ١٠ پرو

ردمی نوت ١٠ پرو نسخه ۵ جی، اولین گوشی است که ردمی امروز معرفی کرد. این گوشی، با مشخصات خیره کننده و جذابی روانه بازار چین شده است. اما انتظار داریم که در آینده نیز نسخه‌ای از این گوشی وارد بازار جهانی شود.

ارتباطات، طراحی و نمایشگر

نمایشگر Redmi Note 10 Pro 5G

گوشی ردمی Note 10 Pro 5G، یک گوشی نسبتاً کامل در بخش ارتباطات است. این گوشی، از اینترنت 5G در حالت‌های SA و NSA پشتیبانی می‌کند. همچنین بلوتوث نسخه ۵.٢، وای فای ۶ دو بانده و NFC 3.0، مکمل‌های بخش ارتباطات در این گوشی هستند. ردمی در این گوشی، از جک ٣.۵ میلی متری هدفون و درگاه Type-C نیز استفاده کرده است. وزن نسخه 5G ردمی نوت ١٠ پرو، ١٩٣ گرم و ضخامت آن، ۸.٩ میلی متر است. طراحی این گوشی، تقریباً مشابه با ردمی Note 10 Pro نسخه جهانی است. اما در رنگ بندی، طرح شیشه قاب پشتی و ماژول دوربین، تفاوت‌هایی را می‌توان یافت. نقطه قوت بزرگ این گوشی در بخش کیفیت ساخت، استفاده از محافظ گوریلا گلس ویکتوس برای نمایشگر است. استاندارد IP53 نیز به این گوشی اعطا شده است. مشخصات نمایشگر ردمی Note 10 Pro 5G، متشکل است از:

– قطر ۶.۶ اینچی

– پنل IPS LCD

– وضوح +Full HD

– رفرش ریت ١٢٠ هرتزی

– نرخ حساسیت لمسی ٢۴٠ هرتزی

– بیشینه نوری ۴۵٠ نیتی

– پوشش گسترده طیف رنگی DCI-P3

ردمی ترجیح داده است تا با استفاده از نوع با کیفیت پنل نمایشگر IPS LCD، خودی نشان دهد. حسگر تشخیص اثرانگشت این نسخه، از نوع خازنی است و بر روی فریم قرار گرفته است. دکمه پاور با این حسگر ادغام شده است.

پلتفرم

تراشه Dimensity 1100

تراشه Dimensity 1100 در ردمی Note 10 Pro نسخه 5G

در بخش پلتفرم، این گوشی از مشخصات به روز و جذابی بهره مند شده است. در ابتدا، ردمی در بخش نرم افزار از سیستم عامل اندروید ١١ پیش فرض به همراه رابط کاربری MIUI 12.5 استفاده کرده است. انتظار می‌رود که این گوشی به روزرسانی اندروید ١٣ را هم دریافت کند. اما هنگامی که وارد بخش سخت افزار می‌شویم، شاهد استفاده از قدرتمندترین تراشه در یکی از اعضای خانواده نوت ردمی هستیم! بله، شیائومی از تراشه ۶ نانومتری Dimensity 1100 بهره گرفته است. تراشه‌ای که بیشترین قدرت را در تاریخ گوشی‌های Redmi Note دارد.

 

مدیاتک دایمنسیتی ۱۲۰۰ و دایمنسیتی ۱۱۰۰ با معماری ۶ نانومتری رسما معرفی شدند

 

ردمی ۶ یا ٨ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X 2133MHZ برای Redmi Note 10 Pro 5G در نظر گرفته است. همچنین ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 در ردمی Note 10 Pro 5G به کار رفته است.

سیستم دوربین

دوربین ردمی نوت ١٠ پرو فایوجی

در بخش سیستم دوربین، نکته شگفت آوری را در Redmi Note 10 Pro 5G مشاهده نمی‌کنیم. با این حال، ردمی حداقل‌ها را برای این گوشی فراهم کرده است. ردمی نوت ١٠ پرو نسخه 5G، دارای دوربین اصلی سه گانه ٢+٨+۶۴ مگاپیکسلی است. این دوربین، قابلیت عکاسی فوق عریض با زاویه دید ١٢٠ درجه و ماکرو را دارد. قابلیت فیلم برداری صحنه آهسته با نرخ ٩۶٠ فریم بر ثانیه و وضوح 720p در این گوشی فراهم شده است. دوربین سلفی تکی نیز وضوح ١۶ مگاپیکسلی داشته و در حفره نمایشگر مرکزی تعبیه شده است.

باتری و شارژر

باتری ردمی Note 10 Pro 5G

ردمی در این بخش نیز غافلگیری‌های جذابی را تدارک دیده است. باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی، وظیفه تأمین انرژی Redmi Note 10 Pro 5G را دارد. در ادامه ردمی، از یک شارژر ۶٧ واتی درون جعبه برای شارژ کردن باتری این دستگاه استفاده کرده است. این شارژر، از فناوری Power Delivery نیز پشتیبانی می‌کند. این شارژر، برای گوشی مانند می ١١ اولترا نیز به کار گرفته شده بود. به نقل از ردمی، این باتری با شارژر ۶٧ واتی، در ۴٢ دقیقه فول شارژ می‌شود. در انتها، ردمی از یک خنک کننده غول آسا با مساحت ١۶,٣٧٠ میلی متر مربع بهره گرفته است. ردمی، از اسپیکر استریوی تأیید شده توسط JBL در این گوشی بهره گرفته است. ترکیب مشخصات فنی این گوشی، یک تجربه کاربری مناسب را ارائه می‌دهد. اما قیمت این گوشی چطور است؟

قیمت Redmi Note 10 Pro 5G

ردمی این گوشی را در سه نسخه مختلف رونمایی کرده است. قیمت این نسخه‌ها، به شرح زیر می‌باشد:

– نسخه ۶/١٢٨ گیگابایتی: ١,۶٩٩ یوان چین (معادل ٢۶۶ دلار آمریکا)

– نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی: ١,٨٩٩ یوان چین (معادل ٢٩٧ دلار آمریکا)

– نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی: ٢,٠٩٩ یوان چین (معادل ٣٢٨ دلار آمریکا)

ردمی نوت ١٠ 5G نسخه چین

گوشی Redmi Note 10 5G در چین

ردمی در ادامه مراسم رسمی جدید خود در چین، از نسخه چین Redmi Note 10 5G نیز رونمایی کرد. این گوشی، مشخصاتی یکسان با نسخه جهانی Redmi Note 10 5G دارد. با این تفاوت که دیگر شاهد استفاده از حسگر تصویر سوم ٢ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق نیستیم. بنابراین، این گوشی هم اکنون دارای دوربین اصلی دوگانه ٢+۴٨ مگاپیکسلی است. نسخه‌های حافظه این گوشی نیز با نسخه جهانی متفاوت است. قیمت نسخه‌های مختلف نسخه چین Redmi Note 5G، به این ترتیب است:

– نسخه ۴/١٢٨ گیگابایتی: ١,٠٩٩ یوان چین (معادل ١٧٢ دلار آمریکا)

– نسخه ۶/١٢٨ گیگابایتی: ١,١٩٩ یوان چین (معادل ١٨٧ دلار آمریکا)

– نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی: ١,٣٩٩ یوان چین (معادل ٢١٩ دلار آمریکا)

– نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی: ١,۵٩٩ یوان چین (معادل ٢۵٠ دلار آمریکا)

نطر نهایی شما در مورد سری ردمی نوت ١٠ چین چیست؟ آیا ردمی Note 10 Pro 5G توانست رضایت شما را جلب کند؟ فکر می‌کنید که عملکرد ردمی در این سری چگونه بوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

گیمینگه که از این بهتر بود ، صفحش هم امولد بود

Mahdi

جهانی هم بیاد هم قیمت پوکو اف۳ میشه ، آی‌پی‌اس دایمنسیتی ۱۱۰۰ یا امولد اسنپدراگون ۸۷۰

AŁɪ

قیمتش کمتر میشه از بقیه

Mahdi

پوکو اف۳ تازه اومده بازار و ۹۵۰۰ قیمتشه ، یعنی این گوشی از اونم ارزونتره؟

ali_s

قیمتش زیاده که😐
ولی عجیبه ویکتوس توی میانرده
مشخصات خوب بود فقط با اون قیمت گوشیای بهتری میشه خرید

Mahdi

خب ویکتوس هم مثل ۵ و ۶ تو سطح ۶ خش میخورد ولی عمق کمتری داشت ، واسه ما چه فرقی داره عمق کمتر و بیشتر خش بالاخره که باید عوض بشه

AŁɪ

گوشی خیلی خوبیه 🤍

مشخصات خیلی خوبی داره
فقط و فقط
پنلش امولد نیست…!

Mahdi

خوبه دو تا مشکل داره قیمتش یکم زیاده کاش صفحش اولد بود😑😑

Mohammadr

هر کس سلایق خودشو داره…
اگه اینم میومد امولد میکرد که تقریبا میشد گیمینگ خودش!

Ips زده با مدیاتک که طرفدارهای این نوع صفحه و پردازنده هم بتونن لذتشو ببرن…
بجای این رویه غلط که امولد بهتر از ips هستش و خیلیم داریم تکرار میکنیم، بیایم بگیم هر کدوم ویژگی های خودشونو دارن و به تبع، طرفدارای خودشونو…

پ‌ن:البته من پرچمدار جدید استفاده نکردم که صفحه شو ببینم ولی این امولدهای میانرده و حتی بالارده، اصلا جالب نیستن، مخصوصااااا رنگ سفیدشون
با گوشی قبلیم عکس میگرفتم همش میگفتم چرا انقد رنگارو غیر واقعی نشون میده(سفید هم ک کلا زرد) ولی وقتی همون عکسو تو ips دیدم، نظرم عوض شد و جذب اون شدم… نکات منفی خودشو داره اما حداقل برای من خیلی خوب بود…

Mahdi

خب تو از بین این و گیمینگش کدومو انتخاب میکنی؟

Mohammadr

من که واقعا هیچکدومشو:/
چون طرفدار مدیاتک نیستم(اما امیدوارم آینده بهتر بشه)، که این داره
امولد هم بدرد نیاز من نمیخوره… که گیمینگ داره

ولی اگه “مجبور” باشم بینشون انتخاب کنم، ترکیب امولد با اسنپ 870 رو به ips با دایمنسیتی 1100 ترجیح میدم
گیمینگ رو انتخاب میکنم…

Mahdi

گیمینگه که اسنپ۸۷۰ نداره اون دایمن۱۲۰۰ داره ولی پوکو اف۳ اسنپ۸۷۰ و امولده ، تنها نقطه ضعف پوکو اف۳ بنظرم فریم پلاستیکی هست

Armanprs

این گیمینگ که ازش صحبت می کنید دقیقا چه گوشی ای هست؟
و در جواب دوست پایینی که گفته پوکو اف 3 فریم پلاستیکی داره بگم من هر جا خوندم فریمش آلومینیومی بوده

AŁɪ

_ راجب کی ۴۰ گیمینگ
_ فریم آلومینیومی دیدی ؟؟؟ 😐 شفا زود رس

Mahdi

پوکو اف۳ پلاستیکی هست فریمش برو از gsmarena نگاه کن

Armanprs

من تازه حساب ساختم و خوشحال شدم و همین اولش مثال بارز کاربرش رو دیدم. پس منطقیه که همیشه اینجا دعواس. مشخصه کی نیاز به شفا پیدا کردن داره. به دعواهای الکیتون برسید

صدرا مخملی

از این نظر این سایت جزو خوباش هست سایت های همسایه رو بری ببینی متوجه میشی چرا ما اومدیم تو این سایت

صدرا مخملی

این عالیه

ali karimi

سلام، گوشیهای خیلی خوبی هستن ولی خب خدا کنه همین نسخه های 5جی که واسه بازار خودشون زدن جهانی هم بده برای کاربرها چون مشخصات خوبی داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️