حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین سلفی آیفون ١۲ و آیفون ١٢ مینی منتشر شد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، اخبار، تست، نمایشگر

سری آیفون ١٢، به عنوان جدیدترین سری گوشی‌های پرچمدار اپل به شمار می‌رود. دو نسخه پایه این سری، آیفون ١۲ مینی و آیفون ١٢ نام دارند. با وجود محبوبیت مثال زدنی آیفون ١٢، آیفون ١۲ مینی زیاد در بین کاربران محبوب نیست. به هر حال، این بار نوبت به انتشار امتیاز DxO دوربین سلفی آیفون ١۲ و آیفون ١۲ مینی رسیده است.

دو گوشی iPhone 12 و iPhone 12 Mini

طی سال گذشته، اپل رویدادی مخصوص را برای رونمایی از محصولات جدید خود، از جمله سری آیفون ١٢ تدارک دید. در نتیجه، دو گوشی iPhone 12 و iPhone 12 Mini به عنوان اعضای ارزان قیمت‌تر این سری، رونمایی شدند. یک مشخصه برجسته این دو دستگاه، استفاده از تراشه پرچمدار ۵ نانومتری اپل A14 Bionic بود. اگر به یاد داشته باشید، آیفون ١٢ در لیست پر فروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول سال ٢٠٢١ میلادی نیز جای گرفته بود.

 

پرفروش ترین گوشی ها در فصل اول سال ٢٠٢١ میلادی: سری آیفون ١٢ در صدر!

 

در هر صورت، در این مطلب قصد داریم تا به بررسی جدید منتشر شده از دو گوشی مورد اشاره بپردازیم. نتیجه تست دوربین سلفی دو گوشی آیفون ١٢ و آیفون ١٢ مینی، اخیراً توسط DxOMARK منتشر شده است. به همین ترتیب، نگاهی به این امتیازات خواهیم داشت. اما پیش از این، اجازه دهید تا نگاهی به مشخصات فنی مرتبط با بخش دوربین سلفی این دو گوشی داشته باشیم:

– سنسور اصلی با وضوح ١٢ مگاپیکسلی و اندازه ١/۳.۶ اینچی / فاصله کانونی ٢٣ میلی متری / ضریب گشودگی دیافراگم F/2.2

– حسگر سه بعدی برای شناسایی چهره و تشخیص عمق سوژه

– فیلم برداری 4K با نرخ ۶٠ فریم بر ثانیه / فرمت Dolby Vision HDR / فیلم برداری 1080p با نرخ ١٢٠ فریم بر ثانیه

امتیاز DxO دوربین سلفی آیفون ١۲ و آیفون ١۲ مینی

ریز امتیازات DxO دوربین سلفی آیفون ١۲ و آیفون ١۲ مینی

با توجه به این موضوع که سخت افزار به کار رفته در دوربین سلفی هر دو دستگاه یکسان است و تفاوتی در عملکرد کلی آن‌ها وجود ندارد، تنها به بررسی نتایج آیفون ١٢ می‌پردازیم. این گوشی محبوب، موفق به کسب امتیاز کلی ٩٨ شده است. امتیازی که برای چنین دوربین سلفی، شگفت آور است. همچنین در بخش‌های عکاسی و فیلم برداری، به ترتیب شاهد کسب امتیاز ١٠١ و ۹٣ توسط آیفون ١٢ هستیم. امتیاز DxO دوربین سلفی آیفون ١۲، نشان می‌دهد که این گوشی عملکرد بسیار خوبی را در این بخش دارد. به طوری که iPhone در رتبه دوم گوشی‌های هم قیمت خود برای بخش دوربین سلفی قرار گرفته است.

رتبه کلی دوربین سلفی این دستگاه نیز ١۴ می‌باشد. در کل، امتیاز عملکرد دوربین سلفی تمام اعضای خانواده آیفون ١٢ در دگزومارک، معادل ٩٨ است. امتیازی که بالاتر از پیکسل ۵ و پایین‌تر از گلکسی S20 Ultra است. تصویر زیر، مقایسه‌ای از سلفی ثبت شده به وسیله دوربین سلفی دو گوشی iPhone 12 و iPhone 12 Pro است:

مقایسه دوربین سلفی آیفون ١٢

مقایسه تصویر ثبت شده به وسیله آیفون ١٢ (بالا) و آیفون ١٢ پرو (پایین)

بررسی دوربین سلفی آیفون ١۲ و آیفون ١۲ مینی در DxOMARK، به طور کامل منتشر نشده است. بنابراین، شاهد درج نقاط ضعف و قوت دوربین سلفی این دو گوشی در وب سایت DxOMARK نیستیم. نظر شما در مورد امتیاز DxO دوربین سلفی آیفون ١۲ و آیفون ١۲ مینی چیست؟ آیا این دو گوشی می‌توانند رضایت شما را در ثبت عکس‌های سلفی جلب کنند؟ چه فاکتوری را برای خرید این دو گوشی بیشتر می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

عالیه هم اصلی و هم سلفی خوبی دارن امتیاز این سایت اگه ۵ هم بود من توجهی نمیکردم چون آیفونا همیشه دوربین عالی داشتم

Mahdi

داشتم»» داشتن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️