حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید آیفون مینی اپل پس از سه سال متوقف می‌شود

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

بر هیچکس پوشیده نیست که طرفداران گوشی‌های کوچک وقتی اپل آیفون 12 مینی را در سال 2020 و یک سال بعد آیفون 13 مینی را معرفی کرد، خوشحال شدند. بااین‌حال، پس از تقریباً سه سال در دسترس بودن، تولید سری آیفون مینی 5.4 اینچی اپل پس از رویداد معرفی آیفون 15 متوقف خواهد شد.

توقف تولید آیفون مینی اپل

همان‌طور که مارک گورمن از بلومبرگ اشاره می‌کند، موجودی آیفون 13 مینی رو به اتمام است و فروشگاه آنلاین اپل در ایالات‌متحده تخمین عرضه 2 تا 3 هفته‌ای را برای برخی مدل‌ها و حتی 6 تا 8 هفته‌ای برای چند مدل دیگر ذکر کرده است. این کمبود نشان می‌دهد که تولید آیفون 13 مینی ممکن است پس از معرفی آیفون‌های جدید اپل در رویداد “Wonderlust” روز سه‌شنبه متوقف شود.

اپل سال گذشته آیفون 14 مینی را معرفی نکرد، اما آیفون 13 مینی را به‌عنوان یک گزینه ارزان‌تر در دسترس نگه داشت و قیمت آن از 599 دلار در ایالات‌متحده شروع شد. حال به‌نظر می‌رسد اپل روز سه‌شنبه پس از رونمایی از سری آیفون 15، تولید این دستگاه را متوقف کند. همچنین خط تولید جدید اپل احتمالاً شامل آیفون 15 6.1 اینچی، آیفون 15 پلاس 6.7 اینچی، آیفون 15 پرو 6.1 اینچی، آیفون 15 پرو مکس 6.7 اینچی، آیفون 4.7 اینچی SE و آیفون 13 6.1 اینچی خواهد بود.

توقف تولید آیفون مینی اپل

توقف تولید آیفون مینی اپل

درحالی‌که در ابتدا به‌نظر می‌رسید که تقاضا برای یک آیفون کوچکتر وجود داشته باشد، داده‌های واقعی نشان دادند که آیفون مینی فروش پایینی نسبت‌به سایر مدل‌های آیفون داشته است. در آوریل 2022، شرکت تحقیقاتی CIRP تخمین زد که آیفون 13 مینی تنها 3 درصد از کل فروش سری آیفون 13 در ایالات‌متحده را در سه‌ماهه اول آن سال به خود اختصاص داده است.

در آینده، مشتریانی که خواهان یک آیفون کوچک از اپل هستند، باید به آیفون SE سطح پایه بسنده کنند، اما حتی شایعه شده است که این دستگاه با نمایشگر بزرگتر 6.1 اینچی در یکی دو سال آینده به‌روز خواهد شد. حداقل درحال‌حاضر، به‌نظر می‌رسد که اپل متوجه شده است که گوشی‌های کوچکتر چندان محبوب نیستند.

نظر شما درباره توقف تولید آیفون مینی اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی