حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۲ با نمایشگر OLED و پشتیبانی از 5G رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 16 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی

این ممکن است کمی دیرتر از حد معمول اتفاق بیفتد، اما اپل بالاخره iPhone 12 را اعلام کرده است. آیفون ۱۲ با نمایشگر OLED و پشتیبانی از 5G رسما معرفی شده است. طراحی جدید این دستگاه با سرامیک شیلد برای مقاومت نمایشگر کاملا تخت آن (حتی 2.5D نیست) می تواند جذاب باشد.

آیفون ۱۲

اندازه صفحه نمایش آیفون 12 برابر ۶.۱ اینچی است، همان اندازه نمایشگر آیفون ۱۱ و آیفون XR که قبلا ارایه شده بود. خبر خیلی خوب این که آیفون ۱۲ در حال انتقال از صفحه LCD به OLED است. و همانطور که شایعه شده است، این گوشی برای ظاهری کلی دارای کناره های مسطح است که با iPad Pro و iPad Air (به علاوه آیفون 4 مربوط به سال های قبل) بیشتر مطابقت دارد.

آیفون 12 در رنگ های سیاه ، سفید، آبی، قرمز و سبز ارائه خواهد شد. جدا از کناره های تخت، هنوز هم تا حد زیادی به آیفون ۱۱ شباهت دارد. هنوز یک بریدگی در بالای صفحه قرار دارد که فناوری Face ID اپل را در خود جای داده است، اگرچه حاشیه های اطراف صفحه کاهش یافته است و این یکی دیگر از مزایای سوئیچ OLED است.

در پشت، آیفون 12 دارای دو دوربین است که در یک دایره شیشه ای مات قرار گرفته اند و این باعث ایجاد تضاد خوبی با بقیه صفحه پشت براق می شود.

آیفون 12 نشان دهنده اولین اقدام مهم اپل در زمینه فناوری های تلفن همراه 5G است. هنگامی که فعالیت فعلی شما به سرعت 5G نیاز ندارد، “حالت داده هوشمند” از LTE استفاده می کند. اپل می گوید برای اطمینان از راه اندازی روان، عملکرد 5G را با 100 شرکت مخابراتی در 30 کشور جهان آزمایش کرده است.

آیفون ۱۲

آیفون ۱۲

صفحه نمایش OLED آیفون 12 دارای حداکثر روشنایی 1200 نیت است و از استانداردهای Dolby Vision ، HDR 10 و HLG پشتیبانی می کند.

جدیدترین آیفون اپل به پردازنده جدید A14 Bionic این شرکت مجهز شده است که به گفته این شرکت اولین تراشه گوشی هوشمند ساخته شده با فرایند ۵ نانومتری است که منجر به بهبود عملکرد و کارایی می شود. اپل ادعا می کند که “تا 50 درصد سریعتر” از تراشه های پیشرو در تلفن های هوشمند اندروید است. GPU نیز همینطور که به گفته اپل بهترین در بین تلفن های همراه است.

اپل iPhone 12 دارای یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با f/1.6 است که سریعترین دیافراگم در هر آیفون تاکنون است. در کنار ان یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی هم هست. اپل می گوید عملکرد در نور کم بهبود یافته است و این شرکت به پیشرفت های خود در زمینه عکاسی محاسباتی برای به حداکثر رساندن جزئیات و دامنه پویا ادامه داده است.

شرکت Apple همچنین به دنبال بهبود شارژ بی سیم در آیفون 12 است، که شامل یک سیستم “MagSafe” با آهن ربا داخلی است تا آیفون را به درستی با لوازم جانبی پشتیبانی شده MagSafe ردیف کند. قاب ها، شارژها و سایر لوازم جانبی به طرز مغناطیسی به آیفون 12 می رسد. اپل در حال معرفی شارژر بی سیم دوتایی برای آیفون و اپل واچ است که از فناوری جدید MagSafe بهره می برد.

همانطور که شایعه شده، اپل سرشارژ را از جعبه های آیفون 12 خود حذف می کند، اقدامی که به گفته وی برای پیشبرد اهداف زیست محیطی این شرکت است. در کنار آیفون 12 با نمایشگر 6.1 اینچی، اپل مدل کوچکتر 5.4 اینچی را نیز معرفی کرده است که آن را آیفون 12 مینی می نامد.

نظر شما درباره آیفون 12 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
16 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HOSEIN

اینکه طراحی کنارش شبیه به آیفون پنجه قشنگه اما طراحی دوربینش سال پیشم به دلم ننشست باز امسال اومده همین طراحی رو برای دوربینش استفاده کرده
طرچند که از هواوی خوشم نمیاد اما دوبین دایره ایشو خیلی دوست دارم با دوربین سونی مارک دو

Mahdi

بی نقص

Taha

😂😂 دیس لایک هارو😂😕

Mahdi

توجه نکن

Amir galaxy

آیفون 12 مینی میخوام

Pouya

منم یه آیفون ۱۲ مینی یه نوت ۲۰ اولترای اسنپ یه وان پلاس ۸ پرو یه اکسپریا وان مارک ۲ و یه می ۱۰ لطفاً 😁

Pouya

میت ۴۰ پرو جا موند اونم وقتی اومد می‌خوام😂

Taha

60 هرتزه؟

ArmanBgold

سلام
“f/1.6 است که سریعترین دیافراگم در هر آیفون تاکنون است”
منظور از سریعترین در اینجا چیه؟🤔

A.R.P

اصطلاح عکاسیه
سریع تر بودن لنز = باز تر بودن دیافراگم

ArmanBgold

خیلی ممنون♥🙏🌹

Pouya

عاشق اون حالت تختشم حس خوبی بهم میده تو دست تا خمیده

Milad7

برعکس من عاشق صفحه نمایش خمیده ام اصلا با صفحه تخت راحت نیستم و بهم حس خوبی منتقل نمیکنه!

Dr.Nazer

من بیشتر از همه از این مدل خوشم اومد، خصوصاً طراحی و نمایشگر (غیر از رفرش‌ریت)

Milad7

برای من که ایفون 11 دارم ، آیفون 12 ارزش ارتقای بالایی نداره مهمترین برتریش صفحه نمایش اولدش هست!

Faez

آیفون ۱۲ پردازنده بهتری داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)