حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

وعده کاهش SAR آیفون ۱۲ اپل با ارائه آپدیت

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، اپل

چند روز پیش، آژانس ملی فرکانس فرانسه (ANFR) فروش آیفون 12 را در این کشور ممنوع کرد زیرا ادعا می‌کرد که این دستگاه بیش از حد مجاز قوانین اتحادیه اروپا امواج الکترومغناطیسی منتشر می کند. در حقیقت یعنی نرخ جذب ویژه آن (SAR) بالاتر از حد قانونی بود. جالب این‌که بدانید که در پاسخ به آن وعده کاهش SAR آیفون ۱۲ اپل با ارائه آپدیت داده شده است.

وعده کاهش SAR آیفون ۱۲ اپل

این آژانس فرانسوی به اپل اولتیماتوم داد و گفت که از “تمام ابزارهای موجود” برای حل سریع این مشکل استفاده کند، در غیر این صورت با فراخوانی تمام آیفون 12های فروخته شده در فرانسه روبرو خواهد شد. امروز، اپل پاسخ داده و قول داده است که به‌روزرسانی نرم‌افزاری را منتشر کند که اختلاف را حل کند.

مشخص نیست که این به‌روزرسانی نرم‌افزار دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد، اما اپل مطمئن است که نگرانی‌های آژانس فرانسوی را کاهش می‌دهد و روش‌های تست مورد استفاده در فرانسه را تطبیق می‌دهد.

برخلاف سایر کشورها، در فرانسه ANFR نه تنها تست‌های SAR سر و بدن را انجام می‌دهد، بلکه SAR را برای اندام‌ها نیز آزمایش می‌کند، مثلا زمانی که یک تلفن در دست دارید. در این آزمایش‌های اندام است که آیفون 12 شکست می‌خورد.

ارزش سهام شرکت اپل

apple iphone 12

اپل در بیانیه ای اعلام کرد:

ما یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری را برای کاربران در فرانسه عرضه خواهیم کرد تا با پروتکل مورد استفاده ریگولاتوری فرانسوی مطابقت داشته باشد. ما مشتاقانه منتظر ادامه عرضه آیفون 12 در فرانسه هستیم. این مربوط به یک پروتکل تست خاص است که توسط تنظیم کننده های فرانسوی استفاده می شود و یک نگرانی ایمنی نیست.

مقامات بلژیک، آلمان و ایتالیا از اپل خواسته اند که این به روز رسانی را برای کل اتحادیه اروپا صادر کند، بنابراین احتمالاً این اتفاق خواهد افتاد. دولت فرانسه اعلام کرد که آیفون 12 به سرعت پس از انتشار به‌روزرسانی آزمایش مجدد می‌شود و اگر مشخص شود که در محدوده قانونی SAR قرار دارد، فروش فوراً از سر گرفته می‌شود.

نظر شما درباره این پیگیری مقامات فرانسوی برای حفظ سلامتی کاربران چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)