حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت آیفون ۱۲ اپل برای کاهش SAR به تایید آژانس فرانسوی رسید

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

در حالی که این مدت اخیر با معرفی و عرضه سری آیفون ۱۵ بیشتر اخبار معطوف به آن بود اما آژانس ملی فرکانس فرانسه (ANFR) پس از چند سال تازه به این فکر افتاد که میزان SAR آیفون ۱۲ بیشتر از حد مجاز استانداردهای آن است! کمی بعدتر وعده کاهش SAR آیفون ۱۲ اپل با ارائه آپدیت داده شد و حالا این‌کار انجام شده است. آپدیت آیفون ۱۲ اپل برای کاهش SAR به تایید آژانس فرانسوی رسیده و جای نگرانی نیست.

آپدیت آیفون ۱۲ اپل

آژانس ملی فرکانس (ANFR) عنوان کرده بود که آیفون ۱۲ مدل پایه، بیش از حد مجاز امواج الکترومغناطیسی ساطع می کند. در همین جهت این رگولاتوری اپل را از فروش این محصول در بازار محلی منع کرد و شرکت کوپرتینویی را ملزم به ارائه به روزرسانی نرم‌افزاری نمود.

گزارش جدیدی از ANFR عنوان می‌کند که به‌روزرسانی نرم‌افزار آیفون 12 اپل (نسخه 4.06.02) را تأیید کرده و مشخص شد که سطح نرخ جذب ویژه یا SAR را به 3.94 وات بر کیلوگرم کاهش داده است.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است:

«اکنون بر عهده اپل است که آپدیت جدید را بین تمام کاربران آیفون 12 در فرانسه توزیع کند».

امتیاز DxO نمایشگر آیفون ١٢

استاندارد اتحادیه اروپا برای SAR دستگاهی که در جیب قرار می گیرد 4.0 وات بر کیلوگرم است در حالی که آیفون 12 قبل از آخرین به روز رسانی دارای SAR معادل 5.74 وات بر کیلوگرم بود.

لازم به ذکر است که روش‌های تست در فرانسه با سایر کشورها متفاوت است زیرا شامل تست SAR برای اندام‌ها (یعنی نگه داشتن گوشی در دست) می شود که آیفون 12 در این تست با شکست مواجه شد.

جالب اینجاست که آیفون 12 زمانی که برای اولین بار در سال 2020 عرضه شد بالاتر از آستانه SAR نبوده، اما آژانس فرانسوی تست SAR به‌روزشده خود را برای اندام در همان سال معرفی کرد.

مقامات چندین کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله بلژیک، آلمان و ایتالیا قبلاً از اپل خواسته بودند که این به روزرسانی را برای کل اتحادیه اروپا ارائه کند، اما باید دید که آیا اپل این به روز رسانی را به کشورهای دیگر خارج از فرانسه نیز ارائه خواهد کرد یا خیر.

نظر شما درباره این عملکرد اپل درباره آیفون ۱۲ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)