حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش آیفون ۱۲ مینی ریفربیشد در آمریکا برای اولین بار توسط اپل آغاز شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، مشکلات

محصولات ریفربیشد یا بازسازی شده، عموما محصولاتی هستند که پس از عرضه در بازار دچار مشکلاتی فنی شده و شرکت سازنده پس از بازسازی، آن‌ها را مجددا به قیمتی به مراتب کمتر عرضه می‌کند. بر اساس اخبار و اطلاعات دریافتی گویا فروش آیفون ۱۲ مینی ریفربیشد در آمریکا برای اولین بار توسط اپل آغاز شده است. با ترنجی همراه باشید.

فروش آیفون ۱۲ مینی ریفربیشد در آمریکا برای اولین بار توسط اپل

طبق گزارش‌های MacRumors، اپل شروع به فروش آیفون ۱۲ مینی بازسازی شده و تایید شده در ایالات متحده کرده است. این اولین باری است که اپل آیفون ۱۲ مینی بازسازی شده را از زمان عرضه این دستگاه در اکتبر ۲۰۲۰ به فروش می‌رساند. در حال حاضر، تنها یک آیفون ۱۲ مینی بازسازی شده در فروشگاه آنلاین تعمیرات اپل وجود دارد. این دستگاه دارای نمای بیرونی مشکی و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است. طبق اعلام وب سایت اپل، این دستگاه با قیمت ۵۷۹ دلار در دسترس خواهد بود.

فروش آیفون ۱۲ ریفوربیشد در آمریکا

لازم به ذکر است که اپل همچنان نسخه جدید ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۲ مینی را به فروش می‌رساند. نسخه جدید این گوشی هوشمند با قیمت ۶۴۹ دلار به فروش می‌رسد که بدان معناست در صورت خرید این دستگاه بازسازی شده، تقریبا ۷۰ دلار پس انداز خواهید کرد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که دستگاه‌های بازسازی شده اپل تقریبا جدید هستند. همه آیفون‌های بازسازی‌ شده دارای باتری‌های جدید، قاب‌های جدید، دستورالعمل‌ها و کابل USB-C به لایتنینگ هستند. در همین حال، تمام آیفون‌های بازسازی‌ شده دارای ضمانت‌ نامه استاندارد یک ساله اپل هستند و واجد شرایط گارانتی تمدید شده AppleCare+ هستند.

اپل می‌گوید که آیفون‌های بازسازی شده به طور کامل تست شده و تمیز و بدون مشکل هستند. علاوه بر این، این شرکت ادعا می‌کند که این دستگاه‌ها تقریبا از آیفون‌های جدید قابل تشخیص نیستند. آیفون ۱۲ مینی از صفحه نمایش ۵.۴ اینچی OLED و تراشه A14 بایونیک استفاده می‌کند. این دستگاه همچنین از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند و دارای دوربین پشتی دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی است.

از سوی دیگر، آیفون ۱۲ مینی و آیفون ۱۳ مینی، فروش آیفون‌های اپل را در هند افزایش داده‌اند. اگرچه فروش گوشی‌های هوشمند هند در سه ماهه اخیر کاهش یافته است، اما آژانس تحقیقات بازار (CMR) اعلام کرده است که در سه ماهه دوم، فروش محصولات آیفون در هند به ۱.۲ میلیون دستگاه رسیده است. با مقایسه این رقم با وضعیت بازار در سال گذشته، می‌توان فهمید که فروش اپل حدود ۹۴ درصد افزایش داشته است. علاوه بر این، سهم اپل از این بازار نیز ۴ درصد افزایش خواهد یافت.

فروش آیفون ۱۲ ریفوربیشد در آمریکا

آیفون سال‌هاست که در هند فروش خوبی دارد، اما قیمت این محصول به طور قابل‌ توجهی بالاتر از قیمت اصلی آن در هند است. به همین دلیل، فروش آیفون در هند بسیار ضعیف بوده است. با این حال، فروش آیفون در هند در سال گذشته به رکورد ۵.۴ میلیون دستگاه رسید و در نهایت فروش آن از نیمه دوم سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. با این وجود، از نظر حجم فروش فعلی، هنوز فروش آیفون نمی‌تواند به پنج رتبه برتر در بازار هند برسد.

در سه ماهه دوم سال جاری، بازار گوشی‌های هوشمند هند تحت تاثیر تورم قرار گرفته و تمایل کاربران به خرید چنین محصولاتی تا حد قابل توجهی کاهش یافته است. علاوه بر این، به دلیل کمبود در زنجیره تامین، تولیدکنندگان تلفن همراه اولویت را به ارائه محصولات با ASP بالاتر می‌دهند. این امر باعث توقف عرضه گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت می‌شود. طبق گزارش موسسه آماری Canalys، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، حجم عرضه گوشی‌های هوشمند هند به ۳۶.۴ میلیون دستگاه رسید که ۵ درصد کمتر از سه ماهه قبل است. محموله‌های اصلی اپل در بازار تلفن همراه هند، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی هستند. دو نسل از مدل‌ها روی هم نزدیک به ۱ میلیون دستگاه تولید داشته‌اند و همه آن‌ها نیز در هند ساخته شده‌اند.

فروش آیفون ۱۲ ریفوربیشد در آمریکا

کاهش جهانی در حجم عرضه گوشی‌های هوشمند نیز این روزها موضوع مهمی است. طبق گزارش Canalys، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، فروش جهانی گوشی‌های هوشمند نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۹ درصد کاهش داشته است. تولیدکنندگان مجبور شده‌اند استراتژی‌های تولید خود را در سه ماهه دوم سال مورد بازبینی قرار دهند. زیرا چشم انداز بازار گوشی‌های هوشمند دچار تزلزل شده است.

به گزارش GizChina، آشفتگی اقتصادی، کاهش تقاضا و موجودی‌های بیش از حد، تولیدکنندگان را بر آن داشته تا به سرعت ترکیب محصولات خود را در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ تغییر دهند. بودجه مصرف‌ کنندگان اکنون به خاطر مشکلات اقتصادی در حال کاهش است و بخشی از تقاضای آن‌ها به سمت محصولات ارزان‌ قیمت تغییر خواهد کرد. علاوه بر این، محصولات میان رده‌ای که بیش از حد عرضه می‌شوند، محدوده قیمتی هستند که تولیدکنندگان بر تنظیم عرضه آن محصولات تمرکز می‌کنند.

در حال حاضر، کاهش تقاضای گوشی‌های هوشمند، موضوع نگران کننده‌ای در سراسر زنجیره تامین شرکت‌ها است. اگرچه فشار عرضه و هزینه قطعات در حال کاهش است، اما هنوز نگرانی‌هایی در مورد پشتیبانی و تولید آن‌ها وجود دارد. در برخی از بازارهای نوظهور، بخاطر این مشکلات، قوانین و مقررات خاصی برای واردات در بخش گمرک‌ها تدارک دیده شده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان