حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

این آیفون ۱۲ دو پورت را ببینید: همراهی USB C و لایتنینگ

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی، تماشا کنید

کمتر از ۱ سال و نیم پیش بود که اولین آیفون جهان با پورت USB-C به‌جای لایتنینگ سرانجام به واقعیت پیوست. همچنین به احتمال خیلی بالایی پاییز ۱۴۰۲ شاهد ارائه آیفون ۱۵ با پورت USB C خواهیم بود. هر چند که پورت USB C آیفون ۱۵ با محدودیت‌های مخصوص اپل همراه خواهد بود. اگر حوصله انتظار و محدودیت ندارید، یک محصول خاص ساخته شده است. یک آیفون ۱۲ دو پورت توسط کاربری علاقه‌مند ساخته شده و همراهی USB C و به این ترتیب لایتنینگ محقق می‌شود.

آیفون ۱۲ دو پورت

یک مهندس خلاق تصمیم گرفته تا پورت دومی را به آیفون خود اضافه می کند و یک پورت USB-C را در سمت راست پورت لایتنینگ موجود قرار داده است. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، هر دوی این پورت‌ها کاملاً کاربردی هستند.

اگر بخواهیم به مزایای این طراحی دو پورت اشاره کنیم مثلا باید گفت که حالا می‌توانید از هدفون و شارژ به صورت همزمان استفاده کنید، مثل سال ۲۰۱۶ در دنیای آیفون ها که پس از آن جک هدفون همراه با آیفون ۷ حذف شد. البته این می‌تواند حتی بهتر هم باشد، برای انتقال فایل یا شارژ گوشی از طریق یک پورت بسیار رایج‌تر.

در اینجا می‌توانید ویدیو تبدیل کردن یک آیفون ۱۲ تک پورت لایتنینگ را به نمونه ۲ پورت مجهز به USB C ببینید:

 

 

یکی از دلایلی که پورت لایتنینگ آیفون ۱۵ در نهایت به USB-C تغییر خواهد کرد، به دلیل اجرای قریب‌الوقوع قوانین جدید در اتحادیه اروپا است که تقریباً تمام وسایل الکترونیکی را ملزم به استفاده از یک نوع پورت شارژ مشترک می‌کند.

با این حال، شایعه‌ای منتشر شده و مدعی بود که ممکن است اپل ویژگی‌های خاص پورت USB C را به کابل‌ها و لوازم جانبی تایید شده خود این برند محدود کند. این نشان می دهد که اپل اکوسیستم اختصاصی Made-For-iPhone خود را با وجود استفاده از استاندارد شارژ مشترک حفظ خواهد کرد. این یعنی اگر شایعه مذکور تایید شود، شما نمی‌توانید از یک کابل USB C گوشی اندرویدی خود برای آیفون استفاده کنید.

اما مهم است که در نظر داشته باشید که پورت USB-C در iPad، ریموت Apple TV یا پورت‌های Thunderbolt در مک‌های مختلف اپل تنها به لوازم جانبی تایید شده توسط اپل محدود نمی‌شود. امیدواریم آیفون 15 با USB-C این الگو را ادامه دهد.

پورت USB-C آیفون ۱۵ اپل از لوازم جانبی محدودی پشتیبانی می‌کند

اولین آیفون جهان با پورت USB-C به‌جای لایتنینگ سرانجام به واقعیت پیوست

نظر شما درباره ایده آیفون ۲ پورت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

وقتی لایتنینگ به این عالی ای هست، چرا این کارا؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)