حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ معرفی آنر Play 5 مشخص شد: ٢٨ اردیبهشت ١۴٠٠

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | آنر، رندر

آنر همچنان در مسیر پیشرفت و بازیابی خود است. پس از مدتی که آنر در خواب به سر می‌برد، این برند توانست برخی محصولات جدید خود را در بازار چین عرضه کند. اما ممکن است به دلیل کمبود قطعات، این اتفاق به صورت جهانی رخ نداده باشد. به هر حال، تاریخ معرفی آنر Play 5، گوشی جدید آنر در چین مشخص شده است. در این مطلب به جزئیات این گوشی و رندرهای رسمی آن می‌پردازیم.

تاریخ معرفی آنر Play 5، حدود ٨ روز دیگر است

آنر، ابتدا از گوشی Honor Play 5T Vitality Edition در این سری رونمایی کرد. این گوشی پایین رده اقتصادی، تنها در چین عرضه شد. در ادامه، برخی از مشخصات گوشی آینده این سری، یعنی Honor Play 5 هم لو رفت. اما این جزئیات کاملاً درست نبودند و ظاهراً طراحی این گوشی، به کل فرق دارد!

 

گوشی Honor Play 5T Vitality Edition در چین معرفی شد

 

در گزارشی از Gizmochina، تاریخ معرفی آنر Play 5 مشخص شده است. آنر برای رونمایی از گوشی جدید خود، تاریخ ١٨ مه یا همان ٢٨ اردیبهشت را در نظر دارد. زمان دقیق انجام این رونمایی، ساعت ١٩:٣٠ به وقت محلی (ساعت ١۶:٠٠ به وقت تهران) می‌باشد. بیشتر شدن فعالیت آنر، می‌تواند در عملکرد این برند برای بازار جهانی نیز تأثیر گذار باشد.

اما بیایید به رندرهای جدید منتشر شده از این گوشی در پوستر رسمی آنر، نگاهی بیاندازیم. همان‌طور که مشخص است، رندرهای قبلی که منتشر شده بودند، حداقل منتسب به این گوشی نبوده‌اند. ظاهراً آنر Play 5، طراحی مشابهی با گوشی Nova 8 SE هواوی دارد.

 

هواوی Nova 8 SE و نسخه High Edition آن رسما معرفی شدند

 

در هر صورت، بیایید فرض کنیم که Nova 8 SE وجود خارجی ندارد و این گوشی را جداگانه مورد بررسی قرار دهیم. برای گوشی جدید آنر، حداقل دو رنگ‌ بندی مختلف به تأیید نهایی رسیده است. در قاب پشتی این گوشی، تنها ماژول دوربین و لوگوی آنر به چشم می‌آید. شیشه این قاب، تخت است و طراحی مانند سری آیفون ١٢ دارد. ماژول دوربین نیز دارای ۴ سنسور مختلف است که سنسور اصلی، وضوح ۶۴ مگاپیکسلی دارد. طراحی دوربین‌های این ماژول نیز مربعی شکل است.

روی فریم میانی، جزئیات خاصی به جز قرارگیری دکمه پاور، کلید تنظیم صدا و خشاب سیم‌کارت‌ها دیده نمی‌شود. درگاه این گوشی نیز از نوع Type-C است. در نهایت، به قاب جلویی و نمایشگر می‌رسیم. ظاهراً در این قاب، حاشیه‌های دور نمایشگر کم‌تر از حد معمول شده‌اند. البته این موضوع می‌تواند تنها در رندر Honor Play 5 صادق باشد! در نهایت، دوربین سلفی آنر پلی ۵ در ناچ قطره‌ای این گوشی جای خوش کرده است. در کل، طراحی مشابه گوشی Nova 8 SE را در این گوشی می‌توان مشاهده کرد. ظاهراً، آنر با جدایی از هواوی، همچنان در حال استفاده از طرح‌های این برند است. مشخص نیست که چه زمانی، خود آنر دست به نوآوری می‌زند.

تاریخ معرفی آنر Play 5

پوستر رسمی آنر برای رونمایی از گوشی Honor Play 5

مشخصات فنی احتمالی Honor Play 5

مدتی قبل، برخی از مشخصات فنی آنر Play 5 لو رفته بودند. این گوشی، یک میان رده جدید از آنر است که به زودی در کشور چین عرضه می‌شود. بیشتر این مشخصات فنی، درست بودند.

وزن ١٧٩ گرمی و ضخامت ٧.۴۶ میلی متری، نشان می‌دهد که آنر در این گوشی قصد استفاده از یک طراحی مناسب را دارد. با توجه به نوع طراحی این گوشی، احتمال می‌رود کاربران زیادی به این گوشی آنر جذب شوند. با توجه به این که در رندرهای Honor Play 5، اثری از حسگر تشخیص اثرانگشت نیست، می‌توان دریافت که این گوشی از حسگر اثرانگشت درون نمایشگر برخوردار است. به دنبال آن، نمایشگر آنر پلی ۵، از نوع OLED خواهد بود. قطر نمایشگر این دستگاه، ۶.۵٣ اینچ است و وضوح پنل آن +FHD می‌باشد. این دستگاه میان رده آنر، احتمالاً از اینترنت 5G نیز پشتیبانی می‌کند. این امکان، با استفاده از تراشه دایمنسیتی ٨٠٠U به ارمغان آمده است. این تراشه‌، لیتوگرافی ٧ نانومتری دارد و از فناوری 5G هم پشتیبانی می‌کند.

 

مدیاتک Dimensity 800U رسما معرفی شد، تراشه 5G ارزان جدید تایوانی ها

 

اگر دقت کرده باشید، تمام گوشی‌های آنر پس از جدایی این شرکت از هواوی، از تراشه‌های طراحی شده توسط مدیاتک یا Unisoc بهره می‌برند. این موضوع، همچنان نمی‌تواند نکته بدی باشد. چرا که آنر قصد دارد به خود اتکا کند و این مسئله خوبی است. جدا از این‌ها، احتمالا آنر ۵٠ پرو پلاس با تراشه‌ اسنپدراگون ٨٨٨ رونمایی می‌شود.

 

آنر ۵٠ پرو پلاس با اسنپدراگون ٨٨٨ به بازار جهانی می آید

 

در این بین، ظاهراً برای اولین بار شاهد استفاده از نسخه یازدهم اندروید در یکی از دستگاه‌های اندرویدی آنر هستیم. اتفاقی که به دلیل عضویت آنر در هواوی، نمی‌توانست رخ دهد. اما آنر پلی ۵ به صورت پیش فرض از سیستم عامل اندروید ١١ به صورت پیش فرض بهره مند خواهد بود. مشخص نیست که آنر قصد معرفی رابط کاربری جدید خود بر پایه اندروید ١١ را دارد یا خیر. همان طور که اشاره کردیم ماژول دوربین اصلی این گوشی، از ۴ سنسور مختلف تشکیل شده است. این سنسورها، دارای وضوح ٢+٢+٨+۶۴ مگاپیکسلی هستند. احتمال دارد سنسور اصلی این گوشی، IMX682 باشد که ساخت سونی است. این سیستم دوربین، قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو را خواهد داشت. دوربین سلفی تکی نیز وضوح ١۶ مگاپیکسلی دارد.

باتری این دستگاه جدید، حجم ٣,٨٠٠ میلی آمپر ساعتی دارد. این موضوع، برای چنین وزن و ضخامتی عجیب هم نیست. با این حال، بازدهی این گوشی احتمالاً در حد رقبایش نخواهد بود. در مقابل، شارژر این گوشی در بین رقبایش پرچمدارانه عمل می‌کند. این شارژر، توان ۶۶ واتی دارد و در جعبه گوشی واقع شده است. احتمالاً این ظرفیت باتری، در حدود ٣۵ دقیقه پر خواهد شد. چیزی که مشخص است، این است که این گوشی، شباهت‌های زیادی با Nova 8 SE دارد و حتی می‌توان گفت که آنر پلی ۵، نسخه ری برند شده نوا ٨ اس ای با مشخصات فنی بهتر است. معلوم نیست که با وجود جدایی آنر و هواوی، این دو گوشی تا این حد شباهت دارند. شباهت‌هایی که قطعاً سهوی نیستند!

نظر شما در مورد آنر پلی ۵ چیست؟ فکر می‌کنید آنر می‌تواند گوشی‌های بهتری را عرضه کند؟ کدام قابلیت این گوشی برای شما جذابیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدرا مخملی

سری نوا هواوی واقعا خوب شده
سر پوکو شیائومی با اینهمه خوبی من نمیدونم چرا این همه هم ایراد داره با اون رابط کاربری که عین خر اوس کریم لگ میزنه

آدم تو گوشی 120 هرتز فکر میکنه یه گوشی 30 هرتزی دستشه !!!!
انقدر این رابط باگ داره

اگه شیائومی بخواد این شکلی پیش بره بخاطر تجربه بد کاربرها از شیائومی و رابط کاربریش فاصله میگیرن از نظر من اگه میخواید گوشی شیائومیتون رو عوض کنید یا سری a سامسونگ بخرید بخاطر داشتن سرویس های گوگل رابط کاربری روون و امکانات زیاد یا اینکه سری نوا بخرید که هم سخت افزار خوبی داره و انشاالله سیستم عامل جدید هم خوب میشه و ارزش خریدش میره بالا

صدرا مخملی

معذرت منظورم باگ بود اشتباهی نوشتم لگ

صدرا مخملی

شما کدوم رو انتخاب میکنید ؟

1 ـ می 11 اولترا 2 ـ وان پلاس 9 پرو 3 ـ اوپو فایند ایکس 3

Milad7

میخوای یکیشون را بخری یا همینطوری میپرسی؟ اخه داخل همه ی پست ها فرستادیش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️