حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اوپو Reno 6Z با Dimensity 800U و دوربین سلفی ٣٢ مگاپیکسلی معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، اختصاصی ترنجی، اوپو

اوپو چندین سال است که سری Reno خود را تأسیس کرده است. معمولاً محبوبیت گوشی‌های این سری، بالاتر از دیگر سری گوشی‌‌های اوپو است. به همین علت، کمپانی چینی اوپو حساب زیادی بر روی فروش گوشی‌های این سری باز می‌کند. جدیدترین محصول سری Reno، اوپو Reno 6Z است که به تازگی رونمایی شده است. در ادامه، به مشخصات فنی و جزئیات این دستگاه می‌پردازیم.

مشخصات فنی و جزئیات اوپو Reno 6Z

ظاهراً امروز اوپو به رونمایی از تنها یک گوشی اکتفا نکرده است. همین چند ساعت پیش بود که در مورد رونمایی از گوشی Oppo A16 صحبت کردیم. این دستگاه، مجهز به تراشه Helio G35 است.

 

گوشی Oppo A16 با Helio G35 و باتری ۵,٠٠٠ میلی‌آمپرساعتی رسماً معرفی شد

 

حال، دیگر گوشی جدید اوپو رونمایی شده است. رینو 6Z، مدتی است که در شایعات مختلف حضور دارد. ما پیش‌تر در ترنجی، از Reno 6Z مطالبی را با شما به اشتراک گذاشته بودیم. حال، این گوشی و مشخصات فنی آن، بر روی سایت رسمی اوپو در تایلند قرار گرفته است. بنابراین، می‌خواهیم نگاهی به جزئیات و مشخصات فنی اوپو Reno 6Z داشته باشیم.

رینو 6Z، دارای ضخامت ٨ میلی متری است. همچنین وزن این دستگاه، به ١٧٣ گرم می‌رسد که رقم قابل قبولی است. اوپو در این گوشی، از نمایشگری ۶.۴ اینچی با پنل AMOLED غیر منعطف استفاده کرده است. مشخصات نمایشگر Reno 6Z به شرح زیر می‌باشد:

– وضوح +Full HD

– نسبت صفحه نمایش به بدنه ٩٠.٨ درصدی (طبق ادعای اوپو)

– رفرش ریت ۶٠ هرتزی

– نرخ حساسیت لمسی ١٣۵ هرتزی در حالت عادی / ١٨٠ هرتزی در حالت بازی

– پوشش ٩۶ درصدی گستره رنگی NTSC

– کنتراست ١,٠٠٠,٠٠٠:١

– بیشینه نوری ٨٠٠ نیتی

در ادامه مشخصات این گوشی، شاهد به کارگیری ٨ گیگابایت حافظه رم به همراه ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی در Reno 6Z هستیم. همچنین این گوشی جدید از اوپو، قابلیت استفاده از کارت حافظه جانبی را دارد. درگاه این گوشی، از نوع Type-C 2.0 است. پردازش اطلاعات در Reno 6Z، بر عهده تراشه میان رده Dimensity 800U با لیتوگرافی ٧ نانومتری می‌باشد.

 

مدیاتک Dimensity 800U رسما معرفی شد، تراشه 5G ارزان جدید تایوانی ها

 

اوپو از سیستم دوربین جذابی در گوشی جدید خود استفاده کرده است. این دستگاه، دارای دوربین اصلی سه گانه ٢+٨+۶۴ مگاپیکسلی می‌باشد. سنسور اصلی این گوشی، دارای لنز 6P با ضریب دیافراگم F/1.7 است. همچنین لنز فوق عریض آن، زاویه ١١٩ درجه‌ای را به ارمغان می‌آورد. سنسور ٢ مگاپیکسلی نیز وظیفه ثبت عکس‌های ماکرو را دارد. از سوی دیگر، دوربین سلفی ٣٢ مگاپیکسلی Reno 6Z در حفره نمایشگر سمت چپ تعبیه شده است. این دستگاه، توانایی فیلم برداری 4K با نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه را دارد.

حسگر تشخیص اثرانگشت اوپو Reno 6Z، در زیر نمایشگر آن جای گرفته است. این گوشی، از اینترنت 5G نیز پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری ColorOS 11.1 به همراه اندروید ١١ در این گوشی نصب شده است. جک ٣.۵ میلی متری هدفون، بلوتوث نسخه ۵.١ و وای فای دو بانده، از دیگر مشخصات Reno 6Z هستند. اوپو در این دستگاه، از باتری با ظرفیت اسمی ۴,٣١٠ میلی آمپر ساعت استفاده کرده است. توان شارژر درون جعبه Reno 6Z، ٣٠ وات است. در نهایت، باید بگوییم که اوپو متأسفانه جزئیاتی را در مورد قیمت این دستگاه اعلام نکرده است. اما در روزهای آینده، فروش این گوشی آغاز خواهد شد. شاید برچسب قیمتی این دستگاه، حدود ۴٠٠ دلار (تبدیل شده) باشد.

آیا شما Reno 6Z را می‌پسندید؟ کدام ویژگی Reno 6Z برای شما جذابیت بیشتری دارد؟ آیا گوشی‌های سری Reno برای شما قابل توجه هستند؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، گوشی خوب با مشخصات خوب و 5جی،اوپو واقعا سری reno گوشی های خیلی خوبی میزنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️