حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آنر Play 5 با تراشه‌ Dimensity 800U و شارژر ۶۶ واتی رسماً معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | آنر، اسمارت‌فون، مدیاتک

آنر پس از جدایی از شروع فعالیت مجدد، تمرکز خود را بر ارائه محصولات جدید خود معطوف کرده است. در نتیجه، شاهد رونمایی یکی از جدیدترین محصولات آنر با نام آنر Play 5 هستیم. این محصول، یک گوشی میان رده با تراشه‌ Dimensity 800U و شارژر ۶۶ واتی است. در این مطلب، قصد داریم به مشخصات فنی و قیمت این دستگاه میان رده بپردازیم.

گوشی Honor Play 5

آنر مدتی پیش، روز ١٨ مه ٢٠٢١ یا همان ٢٨ اردیبهشت ١۴٠٠ را برای رونمایی از گوشی جدید خود مقرر کرده بود. امروز نیز، روز ٢٨ اردیبهشت است و آنر نیز به وعده خود عمل کرد و از گوشی میان رده جدید خود با نام آنر پلی ۵ رونمایی کرد. پیش‌تر، در مورد تاریخ رونمایی و برخی از جزئیات این گوشی، صحبت کرده بودیم.

 

تاریخ معرفی آنر Play 5 مشخص شد: ٢٨ اردیبهشت ١۴٠٠

 

آنر، به دلیل حواشی و مشکلات پیرامون فروخته شدن توسط هواوی، فعالیت خود را متوقف کرده بود. اما پس از حل برخی مشکلات، این کمپانی مجدداً راه خود را به بازار تکنولوژی باز کرد. پس از آن، آنر چند گوشی جدید را رونمایی کرد. جدیدترین گوشی که آنر معرفی کرده است، آنر Play 5 نام دارد. مشخصات فنی و قیمت این گوشی جدید، در وب سایت رسمی آنر چین قرار گرفته است. اما مشخصات فنی و قیمت این محصول از چه قرار است؟

مشخصات فنی آنر Play 5

مشخصات فنی آنر Play 5

مشخصات فنی Honor Play 5

گوشی Honor Play 5، به عنوان یک میان رده شناخته می‌شود. امکانات و مشخصات فنی این گوشی، نشان می‌دهند که آنر قصد ساخت یک میان رده جذاب را داشته است.

ارتباطات، طراحی و نمایشگر

مانند همیشه، ابتدا از این بخش شروع می‌کنیم. آنر در این گوشی میان رده، از اینترنت 5G بهره گرفته است. این نسل از اینترنت، در دو حالت SA و NSA پشتیبانی می‌شود. این گوشی، به صورت همزمان از دو سیم کارت 5G پشتیبانی وای فای دو بانده و بلوتوث نسخه ۵.١ در این گوشی آنر پلی ۵ موجود هستند. همچنین آنر از تراشه NFC در این گوشی استفاده کرده است. همان طور که پیش از این گفته بودیم، طراحی آنر پلی ۵ مشابه گوشی Nova 8 SE از هواوی است.

 

هواوی Nova 8 SE و نسخه High Edition آن رسما معرفی شدند

 

اما در کل، قصد داریم تا بدون در نظر گرفتن دستگاه‌های دیگر، طراحی این گوشی را بررسی کنیم. در قاب پشتی این گوشی، چینش دوربین مربعی را می‌توان مشاهده کرد. همچنین لوگوی جدید آنر در بخش پایینی این گوشی حک شده است. گوشی Honor Play 5، در ٣ رنگ مختلف روانه بازار می‌شود. جنس قاب پشتی Honor Play 5، از شیشه است. این شیشه، از نوع تخت است که به طراحی قاب پشتی سری آیفون ١٢ شباهت دارد.

در سمت راست فریم میانی این گوشی، چیزی به جز دکمه پاور عادی و کلیدهای تنظیم صدا دیده نمی‌شوند. اما در قاب جلویی، شاهد یک طراحی نسبتاً قدیمی برای سال ٢٠٢١ میلادی هستیم. این طراحی در قاب جلویی، شامل نمایشگری با زائده ناچ قطره‌ای است. دوربین سلفی تکی دستگاه جدید آنر، در همین ناچ قطره‌ای جای گرفته است. در انتها، آنر اعلام کرده است ضخامت این گوشی، برابر با ۷.۴۶ میلی متر است. همچنین وزن آنر پلی ۵، حدود ١٧٩ گرم است. در کل، طراحی آنر پلی ۵ حس لوکس بودن را به کاربر القا می‌کند و می‌توان آنر را در طراحی این گوشی، نسبتاً موفق دانست.

نمایشگر آنر پلی ۵

در انتهای این بخش، به قسمت نمایشگر می‌رسیم. نمایشگر آنر Play 5، دارای قطر ۶.۵٣ اینچی است. پنل نمایشگر آنر پلی ۵، از نوع OLED با وضوح +FHD است. ظاهراً خبری از رفرش ریت بالاتر از ۶٠ هرتز در این گوشی نیست. طیف رنگی DCI-P3 به صورت گسترده توسط نمایشگر گوشی جدید آنر، پشتیبانی می‌شود. نمایشگر Honor Play 5، قابلیت نمایش محتوای HDR10 را دارد. ویژگی DC Dimming برای نمایشگر اولد این گوشی در نظر گرفته شده است تا میزان فلیکر، در این نمایشگر کاهش بیابد و کاربر در حین استفاده، اذیت نشود. در نهایت، حسگر تشخیص اثرانگشت اپتیکال در زیر نمایشگر واقع شده است. آنر این حسگر را از روی فریم، به درون نمایشگر منتقل شده است.

پلتفرم

رابط کاربری MagicUI 4.0

در بخش نرم افزاری آنر Play 5، خبر خوبی دیده نمی‌شود. طبق روال سابق، این گوشی نیز از نسخه قدیمی‌تر سیستم عامل، یعنی نسخه ١٠ یا همان Q، بهره می‌برد. این نسخه از سیستم عامل اندروید، همراه با رابط کاربری اختصاصی MagicUI 4.0 در این گوشی ارائه می‌شود. واقعاً مشخص نیست که به چه دلیل آنر همچنان از نسخه دهم سیستم عامل اندروید در گوشی جدید خود استفاده کرده است. احتمالاً این کمپانی، هنوز موفق به دریافت مجوزهای لازم برای استفاده از سیستم عامل اندروید ١١ نشده است.

با توجه به همین ماجرا، احتمال دارد که آنر Play 5 حتی آپدیت اندروید ١١ را نیز دریافت نکند! اما بیایید امیدوار باشیم تا آنر بتواند در گوشی‌های جدیدتر خود، از نسخه جدیدتر اندروید و همچنین، خدمات گوگل استفاده کند. البته در منطقه چین، گوشی‌های موجود از این خدمات پشتیبانی نمی‌کنند و این موضوع جای تعجبی ندارد. آنر موفق شده است تا از تراشه میان رده دایمنسیتی ٨٠٠U با لیتوگرافی ٧ نانومتری، در گوشی خود استفاده کند. به لطف همین تراشه است که آنر پلی ۵، از فناوری اینترنت 5G برخوردار شده است.

 

مدیاتک Dimensity 800U رسما معرفی شد، تراشه 5G ارزان جدید تایوانی ها

 

آنر برای این گوشی، ٨ گیگابایت حافظه رم را در نظر گرفته است. احتمالاً نوع این حافظه، LPDDR4X است. همچنین این گوشی در دو نسخه حافظه داخلی با حجم ١٢٨ و ٢۵۶ گیگابایت قابل خریداری خواهد بود.

سیستم دوربین

سیستم دوربین آنر Play 5

آنر در گوشی Play 5، از سیستم دوربین رضایت بخشی بهره گرفته است. این سیستم دوربین، در قاب پشتی و همان ماژول مربعی شکل قرار گرفته است. سیستم دوربین اصلی این گوشی، متشکل از سنسورهای ٢+٢+٨+۶۴ مگاپیکسلی می‌باشد. قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو در این دوربین موجود است. احتمال می‌رود که حسگر تصویر اصلی این گوشی، همان IMX682 باشد که ساخت سونی است. خوشبختانه، قابلیت فیلم برداری با وضوح 4K در این گوشی فراهم شده است. دوربین سلفی نیز به همان صورت که گفته بودیم، در ناچ قطره‌ای واقع شده است و وضوح ١۶ مگاپیکسلی دارد. در کل، می‌توان گفت سیستم دوربین این گوشی، در حد و اندازه یک میان رده و نه فراتر از آن!

باتری و شارژر

آنر برای تأمین انرژی این گوشی تازه نفس، از یک باتری با حجم ٣,٨٠٠ میلی آمپر ساعتی بهره گرفته است. شاید این حجم، کم‌تر از حدی باشد که یک میان رده امروزی، باید داشته باشد. مثلاً، باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی، می‌توانست گزینه خیلی جذاب‌تری برای این گوشی باشد. البته، اکنون مشخص می‌شود که دلیل و ضخامت نسبتاً کم آنر Play 5 چیست! در مقابل حجم نسبتاً کم باتری گوشی جدید آنر، شاهد پشتیبانی از شارژر پر توان ۶۶ واتی توسط آنر پلی ۵ هستیم. این شارژر ۶۶ آنر پلی ۵، به طور خوشحال کننده‌ای، در جعبه آن قرار گرفته است. آنر ادعا می‌کند که شارژر ۶۶ واتی آنر Play 5، می‌تواند ظرفیت باتری این گوشی را در تنها ٣۵ دقیقه شارژ کند.

تصویر زنده آنر پلی ۵

قیمت آنر پلی ۵

این گوشی، امروز توسط آنر در چین رونمایی شده است. این گوشی، هم اکنون در کشور چین قابل خریداری است. قیمت نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی این دستگاه، برابر با ٢,٠٩٩ یوان (معادل ٣٢٧ دلار آمریکا) است. دیگر نسخه که از ٨ گیگابایت حافظه رم و ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند، برچسب قیمتی ٢,٢٩٩ یوانی (معادل ٣۵٨ دلار آمریکا) است. در حال حاضر، اگر این گوشی را خریداری کنید، یک مچ بند هوشمند آنر نیز به شما اهدا خواهد شد.

قیمت آنر Play 5

قیمت گوشی Honor Play 5 در چین

نظر شما در مورد Honor Play 5 چیست؟ آیا ارزش خرید این گوشی، زیاد است؟ کدام ویژگی آنر Play 5 برای شما جذابیت بیشتری دارد؟ در ادامه، آنر یک گوشی دیگر را در چین رونمایی کرده است. این گوشی، Honor Play 5T نام دارد.

مشخصات فنی و قیمت Honor Play 5T

مدتی پیش، مطلبی را در مورد Honor Play 5T Vitality Edition در ترنجی قرار داده بودیم. این گوشی، از تراشه Helio P35 و باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌‌کرد.

 

گوشی Honor Play 5T Vitality Edition در چین معرفی شد

 

اما گوشی جدیدی که آنر به تازگی در چین معرفی کرده است، نسخه‌ای ضعیف‌تر از Honor Play 5T Vitality Edition است. نام این گوشی، آنر پلی ۵تی است. بیشتر مشخصات این دو گوشی، یکسان هستند. اما در مقابل، Honor Play 5T از تراشه Unisoc 610T استفاده می‌کند. همچنین سیستم دوربین این گوشی، پسرفت‌هایی را نسبت به نسخه Vitality Edition تجربه کرده است. دوربین اصلی این گوشی، از سنسورهای ٢+١٣ مگاپیکسلی تشکیل شده و توانایی عکاسی فوق عریض یا ماکرو را ندارد. دوربین سلفی تکی نیز وضوح ۵ مگاپیکسلی دارد و در ناچ قطره‌ای تعبیه شده است. در نهایت، حسگر تشخیص اثرانگشت خازنی این گوشی در قاب پشتی آن قرار گرفته است.

آنر پلی ۵تی

گوشی آنر Play 5T، از یک جهت، بر گوشی Honor Play 5T Vitality Edition، برتری دارد. در حالی که آنر Play 5T Vitality Edition از ۶ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کرد، این گوشی از ٨ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند. قیمت Honor Play 5T در تک نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی، برابر با ١,١٩٩ یوان چین (معادل ١٨٧ دلار آمریکا) است.

قیمت Honor Play 5T

آیا Honor Play 5T ارزش خرید دارد؟ شما کدام نسخه از این گوشی را ترجیح می‌دهید؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

شاید برای کاربران و مهمان های سایت مفید باشه :

🚘🚘🚘جدیدترین قیمت خودروهای داخلی طبق استعلام از نمایشگاهداران و دفاتر فروش خودرو تهران، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰
قیمتها بر حسب میلیون تومان است؛

پراید ۱۱۱ م ۹۹ ⬅️ 131.5
پراید ۱۳۱ م ۹۹ ⬅️ 115
پراید وانت آپشنال ۱۴۰۰⬅️ 135.5
پراید وانت ۱۴۰۰⬅️ 123.8
تیبا یک ۱۴۰۰⬅️ 125.2
تیبا دو ۱۴۰۰⬅️ 133.8
تیبا دو پلاس۱۴۰۰⬅️ 147.5
کوییک ۱۴۰۰⬅️ 149.5
کوئیک آر س.ق ۱۴۰۰⬅️ 154.5
کوییک اتومات ۱۴۰۰⬅️ 214
ساینا ۹۹⬅️ 137.8
ساینا ۱۴۰۰⬅️ 143
ساینا اس ۱۴۰۰⬅️ 157
ساینا پلاس ۱۴۰۰⬅️ 163

پ ۴۰۵ دوگانه ۹۹ ⬅️ 193
پ ۴۰۵ اس ال ایکس ۱۴۰۰⬅️ 209.5

سمند ال ایکس ۱۴۰۰⬅️ 188
سمند ای اف تک ۹۹⬅️ 205.5
سمند ای اف تک۱۴۰۰⬅️ 217.5
سمند دوگانه ۹۹⬅️ 227.5
سمند دوگانه ۱۴۰۰⬅️ 238.8
سورن پلاس ۹۹ سند آزاد ⬅️ 271

پارس سال تک ۹۹⬅️ 213
پارس سال تک ۱۴۰۰⬅️ 227
پارس دوگانه ۱۴۰۰⬅️ 238
پارس تیوفایو ۱۴۰۰⬅️ 258
پارس اتومات ۹۹⬅️ 333

پ ۲۰۶ تیپ دو ۱۴۰۰⬅️ 202.5
پ ۲۰۶ تیپ پنج ۹۹⬅️ 258.5
وی هشت ۹۹⬅️ 252.5
رانا ال ایکس ۹۹⬅️ 207

پ ۲۰۷ دنده هیدرولیک ۱۴۰۰⬅️ 278
پ ۲۰۷ دنده فول ۹۹⬅️ 277.5
پ ۲۰۷ دنده فول ۱۴۰۰⬅️ 288
پ ۲۰۷ دنده سقف شیشه ۱۴۰۰⬅️ 318.8
پ ۲۰۷ اتو سقف شیشه ۹۹⬅️ 385
پ ۲۰۷ اتو سقف شیشه ۱۴۰۰⬅️ 399

دنا ۱۴۰۰⬅️ 273.5
دنا پلاس۱۴۰۰⬅️ 317
دنا توربو دنده ۱۴۰۰⬅️ 367.5
دنا اتومات ۹۹⬅️ 409
دنا اتومات ۱۴۰۰⬅️ 432

آریسان ۹۹⬅️ 169
کارا تک ۱۴۰۰⬅️ 239
کارا دوکابین ۹۹⬅️ 243
نیسان تک آپشنال⬅️ 218.5
نیسان دوگانه آپشنال⬅️ 239.5
نیسان دوگانه رادیال ⬅️ 230
نیسان دیزل ۹۹⬅️ 289.5

برلیانس ۳۲۰ م ۹۹⬅️ 370
برلیانس ۳۲۰ م ۱۴۰۰⬅️ 384
اچ سی کراس ۹۸ ⬅️ 352
آریو دنده ۹۸ ⬅️ 268

ال نود ایران خودرو ۹۹⬅️331
پارس تندر ۹۸⬅️ 313
تندر پلاس اتومات۹۹ ⬅️ 453
ساندرو اتو ۹۸⬅️ 421
استپ وی دنده ۹۸⬅️ 387
استپ وی اتو ۹۸⬅️ 461

چانگان سفید ۹۸ ⬅️ 455
جک اس ۳ م ۱۴۰۰⬅️ 453
جک اس ۵ ⬅️ 637
هایما اس ۵ ⬅️ 603
جک اس ۵ م ۱۴۰۰ ⬅️ 665
هایما اس ۷ ⬅️ 662
هایما اس ۷ پلاس۱۴۰۰⬅️ 696

سراتو ۹۸ ⬅️ 795
مزدا سه ۹۸ مشکی⬅️ 870 (سربی: 885)
دیگینیتی سفید ۱۴۰۰⬅️ 900 (مشکی: 918)
پ ۲۰۰۸ مدل ۹۸⬅️ 812
پ ۲۰۰۸ مدل ۹۹⬅️ 885
سیتروئن ۹۸⬅️ 820
ویتارا ۹۷⬅️ 1.120

M.Y

پراید 6 میل فروختیم اونموقع 😂

ali_s

شوخی؟
۶۰ هرتز
اندروید ده
باتری ۳۸۰۰
قیمت ۳۲۷ دلار

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️