حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آنر ۵٠ پرو پلاس با اسنپدراگون ٨٨٨ به بازار جهانی می آید

نوشته

2 سال قبل | 17 دیدگاه | آنر

آنر با استراتژی و راهی ظاهراً متفاوت با هوآوی، دوباره به بازار موبایل بازگشته است؛ در همین راستا، مشخصات فنی گوشی پرچمدار آنر ۵٠ پرو پلاس لو رفته است. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

آنر ۵٠ پرو پلاس: بازگشت پر افتخار آنر

چند روز پیش از سری آنر ۵٠ برایتان گفتیم؛ گویا این سری قرار است در بازار جهانی نیز عرضه شود و بنابراین، آنر قصد دارد پس از فروخته شدن توسط هوآوی، اولین گوشی خود را در بازار جهانی رونمایی کند.

 

آنر ۵۰ ماه آینده و با طراحی ۲ حلقه رسما معرفی خواهد شد

 

گفته می‌شود آنر می‌خواهد گوشی‌های پرچمدار هوآوی را نیز به چالش بکشد! جورج ژائو، مدیر عامل اصلی آنر، در مصاحبه‌ای ذکر کرده بود که آنر با عرضه پرچمدار‌هایش، هوآوی را نیز شکست خواهد داد.

اکنون بر اساس توییتی از حساب یک افشاگر با نام TechyPreacher و بر اساس تصاویر لو رفته‌ای از ویبو، مشخصات فنی و عکس یک قاب از Honor 50 Pro Plus لو رفته است. ابتدا می‌خواهیم نگاهی به این قاب داشته باشیم.

قاب آنر ۵٠ پرو پلاس

قاب منتسب به آنر ۵٠ پرو پلاس

همان‌طور که می‌بینید، قاب منتسب به Honor 50 Pro Plus، شباهت زیادی به قاب‌های P50 Pro دارد که نشان‌‌ می‌دهد آنر همچنان ریشه‌هایی از هوآوی را دارد؛ بهتر است بگوییم اگر خبر فروخته شدن آنر، منتشر نمی‌شد، با این حجم از شباهت نمی‌توانستیم متوجه این موضوع بشویم!

اما نوبت به بخش جذاب ماجرا، یعنی مشخصات فنی پرچمدار جدید آنر می‌رسد؛ ببینیم آنر چه مشخصاتی را برای گوشی جدید خود در نظر گرفته است.

مشخصات فنی Honor 50 Pro Plus

مشخصات فنی Honor 50 Pro Plus

مشخصات فنی Honor 50 Pro Plus

بر اساس تصویر بالا، مروری بر مشخصات فنی این گوشی داریم.

ابتدا از نمایشگر آغاز می‌کنیم؛ نمایشگر Honor 50 Pro Plus قطر ۶.٧٩ اینچی دارد و از نوع AMOLED است. وضوح این نمایشگر یا میزان رنگ‌های قابل نمایش در آن، هنوز مشخص نیست. رفرش ریت ١٢٠ و قابلیت نمایش محتوای +HDR10 را فراموش نکنیم.

تراشه Honor 50 Pro Plus از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند. در این عکس‌ها، لیتوگرافی تراشه این گوشی، ۵ نانومتری ذکر شده است؛ بنابراین از بین تراشه‌های موجود و قابل دسترسی، آنر می‌تواند از تراشه Kirin 9000 یا اسنپدراگون ٨٨٨ استفاده کند؛ اما در قسمت بعد، برای پردازنده مرکزی، هسته Cortex-A78 ذکر شده است، هسته‌ای که تنها در تراشه پرچمدار اسنپدراگون وجود دارد و بر همین اساس، احتمال به کارگیری تراشه پرچمدار هایسیلیکون بسیار ضعیف می‌شود.

از طرفی دیگر، پردازنده گرافیکی این تراشه‌، بر پایه Mali-G78 ذکر شده است که تنها در Kirin 9000 وجود دارد! مودم X55 کوالکام نیز در این مشخصات ذکر شده است؛ در مورد تراشه این گوشی، نمی‌توان نظر قطعی داد، اما بر اساس این مشخصات، احتمال استفاده از تراشه اسنپدراگون ٨٨٨، بسیار بیشتر از تراشه کایرین ٩٠٠٠ است. در قسمتی دیگر از این عکس‌ها، می‌توان نام تراشه اسنپدراگون ٨٨٨ را مشاهده کرد.

 

اسنپدراگون ۸۸۸ / Snapdragon 888 کوالکام رسما معرفی شد: همان Snapdragon 875 مورد انتظار

 

حداقل یک نسخه از آنر ۵٠ پرو پلاس با ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 و ٨ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 روانه بازار می‌شود. رابط‌کاربری MagicUI 4.0 به صورت پیش فرض در این گوشی به کار خواهد رفت؛ اما نسخه سیستم‌عامل مشخص نیست، اگر آنر هنوز هم جزوی از تحریم‌های هوآوی باشد، احتمالاً مجبور است باز هم از نسخه دهم اندروید استفاده کند.

گفته می‌شود حسگر تشخیص اثرانگشت پرچمدار رونمایی نشده آنر، زیر نمایشگر قرار دارد و اسپیکر نیز، از نوع استریو می‌باشد.

مجموعه دوربین Honor 50 Pro Plus متشکل از ۶ سنسور است: ۴ سنسور در دوربین اصلی و ٢ سنسور در دوربین سلفی؛ دوربین اصلی از سنسورهای ٨+١٣+۵٠ مگاپیکسلی به همراه سنسور ToF با قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو استفاده می‌کند. سنسور اصلی نیز ساخت سونی بوده و همان IMX700 می‌باشد. ممکن است در این دوربین، شاهد استفاده از لنز پریسکوپ تله‌فوتو نباشیم، زیرا حداکثر میزان فاصله کانونی، ۵٠ میلی‌متر ذکر شده است و این می‌تواند به زوم اپتیکال ٢ برابری اشاره داشته باشد. حداقل فاصله برای عکاسی ماکرو نیز، ٢.۵ سانتی‌متر است.

دوربین سلفی به صورت حفره نمایشگر بیضوی تعبیه شده است و متشکل از دو سنسور ٨+٣٢ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی فوق عریض است.

باتری این دستگاه، ظرفیت ۴,۴٠٠ میلی‌آمپرساعتی دارد و شارژر نیز دارای توان ۶۶ واتی است؛ همچنین مشخص نیست که آنر قصد حذف شارژر از جعبه را دارد یا خیر. قاب پشتی این گوشی نیز از جنس شیشه می‌باشد.

امسال باید منتظر رونمایی آنر از سری Magic نیز باشیم؛ به نظر شما آنر می‌تواند دوباره عملکرد خوبی را رقم بزند؟ فکر می‌کنید تحریم‌های آنر برطرف شده است؟ قیمت این پرچمدار را چقدر تخمین می‌زنید؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S AH

۱_ زیاد گرون نباشه
۲_ با اسنپ ۸۸۸
۳_ سرویس های گوگول رو داشته باشه
۳_ با اندروید ۱۱ عرضه بشه
۴_ حداقل آپدیت ۲ ساله داشته باشه
اونوقت میشه گفت آنر برگشته و لاغیر

mostafa3

ایا لایکا با هانر هم همکاری میکنه یا خیر

m.b

حالا دیگه میل میکنم گوشی بعدی آنر بگیرم…
فقط یکم رو بعضی مسائل درگیری نداشته باشه حله… اینکه آپدیت ها تحت تاثیر تحریم نباشه و مثل همیشه با قیمت خوب بیاد ایران…
شیا دلالا خیلی از گوشیاشو گرونتر میدن…
آنر با اسنپدراگون و حذف دلال ها رقابتی‌تر از قبله…
گوشی های جدیدش بیاد ببینیم چه خبره…
امیدوارم قیمت جهانیشم خوب باشه…

برادر هیچ نمیدونی آنر از ایران جمع کرد رفت؟😑

کی؟🤔
چرا؟
نه نمیدونستم… بعد از چین ایران دومین کشور پرفروش هوآوی بود که… هنوزم گوشی هاش فروش میرن که…

آقای عطایی تست بلک شارک ۴ توسط جری انجام داده شد. اونم لطفا پوش بدید… ممنون.🙏🏻

خدا رو شکر که مشکل راگفون و لژیون و سری ردمی نوت۱۰ رو نداشت

Mahdi

خوبه
فقط خیلی زشته اگه این باشه

Mahdi

نکته بعد اگه از هواوی جدا شده باید به فکر رابط کاربری جدید باشه

Mahdi

مجیک یوآی چیه پس

Mahdi

اون رابط کاربری به طور کلی همه چیش برپایه رابط کاربری هواوی هست به این دلیل گفتم مگر نه میدونم رابط کاربری مجیک داره

به نظر من جدایی آنر از هوآوی سوری بوده و به خاطر اینکه بتونه از تحریمای گوگل دربیاد وگرنه هرچی محصول میزنه کپ هوآویه.
به هرحال با آرزوی موفقیت واسه آنر…..

ali karimi

سلام، مشخصاتش نشون میده گوشی عالی از آب درمیاد، بخصوص که اسنپ 888 هم داره، دوربین های قوی، باطریش مثلا حداقل 5000 میبود بهتر بود ولی خب 4400 خوبه، شارژر سریع، حالا ببینیم بهذایرانم میاد یا نه، اگه بیاد و واقعا خوب از اب دربیاد، 100میگیرم،فکرم رو می 11 بود که باذاین خبرها هز سوختن مادر بردش یکمی پشیمون شدم،بعدش میمونه سامیs21، حالا ببینیم خدا برای ما چی میخواد، موفقذباشید، خداحافظ

ali karimi

سلام، مشخصاتش نشون میده گوشی عالی از آب درمیاد، بخصوص که اسنپ 888 هم داره، دوربین های قوی، باطریش مثلا حداقل 5000 میبود بهتر بود ولی خب 4400 خوبه، شارژر سریع، حالا ببینیم بهذایرانم میاد یا نه، اگه بیاد و واقعا خوب از اب دربیاد، 100میگیرم،فکرم رو می 11 بود که باذاین خبرها هز سوختن مادر بردش یکمی پشیمون شدم،بعدش میمونه سامیs21، حالا ببینیم خدا برای ما چی میخواد،

Milad7

ببینیم چه میکنه 🙂

ali karimi

سلام، واقعا گوشی خیلی خوبی هستش، اونم با اسنپ 888 فقط سرویس های گوگل پلی هم داشته باشه که عالیتر میشه،این گوشی بیاد ایران، با همین مشخصاتی که گفته، شارژ بی سیم هم داشته باشه، و سنسور مادون قرمز یکی از گزینه های خرید 1منه،البته همونطور که گفتم سرویس گوگل هم داشته باشه که 100درصد میخرمش، چون الان فعلا هانر10 لایت دارم ازش راضیم البته خب در حد خودش دیگه،فقط زودتر رونمایی بشه و زودتر بیاد به ایران با یه قیمت خوب که با نسخه پایه 600 خورده ای تا 700 دلار شروع بشه، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️