حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل تولید انبوه تراشه Apple M2 را از ابتدای ماه جاری آغاز کرده است

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات

هفته گذشته و در کنفرانس Spring Loaded، اپل از جدیدترین آی دیوایس های خود یعنی آیپد پرو و آیمک مجهز به تراشه M1 رونمایی کرد. رویداد مهم بعدی این شرکت ۲۰۲۱ WWDC است که طبق دعوتنامه، در تاریخ ۱۷ خرداد آغاز می شود و انتظار داریم اپل در آن، مدل های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو خود را به طور رسمی معرفی کند. حال در فاصله حدود ۶ هفته تا شروع این رویداد، شایعاتی به گوش می رسد که اپل، تولید انبوه تراشه Apple M2 خود را از ماه جاری آغاز کرده و شاهد استفاده از آن در سری جدید مک بوک پرو خواهیم بود.

تولید انبوه تراشه Apple M2

به نقل از gsmarena، سایت nikkei گزارش می هد كه اپل و TSMC تولید انبوه نسل دوم تراشه اختصاصی اپل به نام Apple M2 را آغاز کرده اند. این بدان معنی است که می توانیم شاهد عرضه اولین دستگاه ها با بهره گیری از این تراشه در اوایل ماه جولای (حدود یک ماه پس از WWDC) باشیم.

جالب اینجاست که این نشریه گزارش می دهد که M2 با استفاده از فرآیند ۵ نانومتری جدید (N5P) یکپارچه خواهد شد. تراشه های M1 فعلی، مبتنی بر فرآیند N5 می باشند که طبق اطلاعات رسمی TSMC، حدود ۱۵ درصد بهبود عملکرد و 30 درصد کاهش مصرف انرژی را در مقایسه با فرآیند قدیمی N7 (7 نانومتری) ارائه می دهند. N5P در مقایسه با N7، به ترتیب این موارد را 20 و 40 درصد بهبود می بخشد.

فرآیند تولید تراشه Apple M2

فرآیند تولید تراشه Apple M2

همچنین انتظار می رود اپل هسته های CPU و GPU بیشتری را به تراشه M2 خود اضافه کند و احتمالاً چند هسته NPU نیز در آن استفاده خواهد شد. تراشه M1 در حال حاضر، دارای 4 هسته پردازشی اصلی و 4 هسته فرعی به علاوه 7 یا 8 هسته پردازنده گرافیکی است. فرآیند کارآمد برای تراشه اصلی و قدرتمندتر، سودمند خواهد بود.

هم اکنون و طبق جدیدترین آمار، کامپیوتر های مجهز به M1، باعث رونق بخشیدن به تجارت رایانه ای اپل شده اند. طبق داده های IDC، اپل در دوره ژانویه تا مارس سال جاری میلادی، 6.69 میلیون دستگاه مک را عرضه کرده است که این میزان بیش از دو برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته می باشد. در سال  2020 نیز، عرضه کامپیوتر های مک، ۲۳ میلیون دستگاه معادل 29.1 درصد بیشتر از سال قبل از خودش بود.

اپل: برنامه ای برای ادغام آیپد و مک نداریم

نظر شما راجع به تراشه Apple M2 و فرآیند تولید آن چیست؟ به نظر می رسد در حالی که هنوز هم رقیب جدی برای این تراشه معرفی نشده، اپل به فکر ارتقای آن افتاده تا فاصله خود را بیش از پیش حفظ کند.

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

به نظر من بهتره اپل تراشه A Bionic رو تولیدشو جمع کنه از سری M واسه آیفوناش بذاره لامصب قدرت M از A بهتره…….

M H

بوی قدرت میاید

Milad7

آنجا که عقاب پر بریزد!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی