حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل: برنامه ای برای ادغام آیپد و مک نداریم

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

در اواسط هفته گذشته، کنفرانس بهاری اپل برگزار شد که این شرکت در آن، از چندین محصول جدید رونمایی کرد. از جمله تبلت جدید آیپد پرو که همراه با تراشه M1 ارائه می شود. علاوه بر این، این شرکت پیش از این نیز، جدیدترین مک بوک خود را به تراشه M1 مجهز کرده بود. با توجه به اینکه اپل از تراشه های مشابهی در این دستگاه ها استفاده می کند، این احتمال مطرح می شود که شاید اپل قصد دارد دو سری آیپد و مک را با هم ادغام کرده و ویژگی های مطرح یکی را به دیگری نیز بدهد. با این حال، این شرکت به تازگی بیان کرده که برنامه ای برای ترکیب این دو بخش ندارد.

ادغام آیپد و مک

در همین ابتدای امر این نکته را یاد آور شویم که تعجبی ندارد اگر که حس می کنید تیتر مطلب برای شما تازگی ندارد و قبلا نیز به گوش شما خورده، چراکه این، موضوعیست که بلااستثنا هر سال شاهد آن هستیم و هر باز نیز اپل آن را انکار می کند. البته مقصر هم این شرکت نیست و بیشتر به علت جو روانی ایجاد شده می باشد که علت آن نیز ارتقای عمیق هر نسل از آیپد های اپل به همراه مواردی است که مک بوک ها از آن بهره می برند؛ منظور من نمایشگر بزرگ، کیبورد و در جدیدترین و عجیب ترین موارد همان پردازنده M1 است که در هر دو دستگاه استفاده شده است. به طور دقیق تنها تفاوت های فاحش این دو، سیستم عامل آن ها و همچنین نمایشگر لمسی آیپد می باشد. همین موارد است که علت هر ساله منتشر شده شایعات پیرامون ادغام این دو مورد است.

ادغام آیپد و مک

ادغام آیپد و مک

اظهار نظر دو مسئول ارشد اپل

حال سراغ موضوع اصلی می رویم. به نقل از gizchina، امروز، معاون ارشد بازاریابی جهانی اپل، Greg Joswiak و معاون ارشد مهندسی سخت افزار، John Ternus، به گمانه زنی ها پاسخ دادند. به گفته آن ها، اپل مطلقا برنامه ای برای ادغام این دو خط تولید ندارد. مجموعه های آیپد و مک بوک به صورت جداگانه عملکرد خوبی دارند، پس چرا باید آن ها را ادغام می کنیم؟ علاوه بر این، این دستگاه ها برای طبقات مختلف مردم و بازارهای مختلف عرضه شده اند. بنابراین، منطقی نیست که اپل آنها را ادغام کند.

جوسویاک بیان می کند: “ممکن است مردم، انتخاب بین آیپد و مک را دشوار کنند. برخی فکر می کنند که این دو خط محصول باید با هم ادغام شوند. با این حال، ما فقط می خواهیم در هر دو دسته محصولات، بهترین باشیم”.

بنابراین، اگر اپل در تلاش برای ترکیب بخش آیپد و مک نیست، پس چرا باید از تراشه در سطح دکستاپ M1 در آیپد نیز استفاده کند؟ در پاسخ به این سوال سراغ جان تنوس می رویم:

“ما همیشه بهترین تراشه خود را به سری آیپد می آوریم. عملکرد قدرتمند M1 به توسعه دهندگان این اجازه را می دهد تا در بخش طراحی انواع نرم افزار، قدرتمندتر ظاهر شوند. “

در نهایت، به نظر می رسد که علت استفاده از این تراشه در آیپد پرو جدید اینست که اپل فقط می خواهد تبلت آن ها قدرتمندترین باشد و هیچ برنامه ای برای ادغام مجموعه های آیپد و مک وجود ندارد.

آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی جدید اپل از نسخه قدیمی مجیک کیبورد پشتیبانی نمی کند!

در نهایت دیدگاه شما راجع به این تصمیم اپل و تکذیب خبر ادغام آیپد و مک چیست؟ به نظر می رسد اپل هیچ گاه مسیر رقیب خود، مایکروسافت را در این زمینه پیش نخواهد گرفت. البته تجربه نشان داده که هر چیزی ممکن است و با این نرخ پیشرفت سریع آیپد ها، احتمال اینکه در آینده شاهد تبلت هیبریدی اپل با سیستم عامل مک و یا مک بوکی با نمایشگر لمسی باشیم، دور از ذهن نیست.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی