حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیپد پروهای اپل با تراشه M2 نمی‌توانند در حالت ProRes ویدیو ضبط کنند

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، تبلت

اپل هر سال محصولات جدید خود را با طیف وسیعی از قابلیت‌های نرم‌افزاری همراه میی‌کند و به طور کلی بسیار کم پیش می‌آید که بگوییم چنین قابلیت‌های غیر کاربردی است. اما بر اساس اخبار و اطلاعات دریافتی، گویا آیپد پروهای اپل با تراشه M2 نمی‌توانند در حالت ProRes ویدیو ضبط کنند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

آیپد پروهای اپل با تراشه M2 نمی‌توانند در حالت ProRes ویدیو ضبط کنند

در این ماه، اپل دسته‌ای از آیپدهای جدید را معرفی کرد. این شرکت یک آیپد اقتصادی جدید و مدل‌های جدید آیپد پرو را با تراشه M2 ساخت خود معرفی کرد. این محصولات به زودی به دست مصرف کنندگان می‌رسند. بنابراین جزئیات زیادی وجود دارد که تنها زمانی منتشر می‌شوند که این محصولات جدید به دست کاربران برسد. طبق گزارش‌ها، مدل‌های جدید آیپد پرو با تراشه Apple M2 نمی‌توانند در حالت ProRes ویدیویی ضبط کنند. این موضوع حداقل در برنامه دوربین اصلی رویت شده است.

آیپد پرو جدید اپل با تراشه M2

گویا در واقع حالت ProRes در دوربین های آیپد پرو موجود نیست. این گزارش از سوی کاربران MacRumors ارائه شده است. به گفته آن‌ها، آیپد پروهای جدید گزینه‌ای برای عکاسی در ProRes با استفاده از برنامه دوربین اصلی ندارند. برای کسانی که آشنایی ندارند، باید بگوییم که حالت ProRes یک فرمت ویدئویی درجه یک سینمایی است که جزئیات بیشتری را هنگام ضبط ویدیو ارائه می‌دهد. این قابلیت برای برخی از کاربران، امکان انعطاف پذیری بیشتر در هنگام ویرایش ویدیو را فراهم می‌کند.

آیپد پرو جدید اپل با تراشه M2 و ویژگی قلم شناور رسما معرفی شد

این فرمت ویدیویی یکی از بهترین گزینه‌ها برای فیلمبرداری در یک تلفن همراه است، چنین قابلیتی از زمان معرفی سری آیفون ۱۳ پرو در سال ۲۰۲۱ در آیفون‌ها در دسترس بوده‌اند. معولا این ویژگی به طور خودکار در دسترس نیست و کاربران باید آن را در تنظیمات برنامه دوربین از طریق زیر منوی Formats فعال کنند. اگرچه ضبط ویدیو با حالت ProRes کیفیت بالایی به همراه دارد، اما به قیمت اشغال شدن حجم زیادی از حافظه داخلی تمام می‌شود. مدل‌های آیپد پرو ۲۰۲۲ فضای ذخیره‌سازی بسیار زیادی دارند، اما بازهم همچنان محدود هستند. به هر حال، ما فکر نمی‌کنیم دلیل اپل برای کنار گذاشتن این ویژگی باشد.

آیپد پروهای اپل با تراشه M2

به گفته GizChina، لازم به ذکر است که این یک محدودیت فقط در برنامه دوربین اصلی آیپد پرو است. ظاهرا می‌توان ضبط ویدیوی ProRes را با استفاده از برنامه‌های دیگر فعال کرد. بنابراین، شاید اپل در آینده این قابلیت را در برنامه دوربین فعال کند. به طور کلی باید بگوییم که این ویژگی فقط در برنامه وجود ندارد، اما آیپدها کاملا قادر به انجام این کار هستند. این شرکت برای فعال کردن این ویژگی، در آینده یک به‌روز رسانی ارائه خواهد کرد. در حال حاضر، جایگزین این قابلیت، استفاده از نرم‌افزارهای شخص ثالث برای بهره‌مندی از این ویژگی است.

این شرکت هنوز پاسخی رسمی در مورد این ویژگی در مدل‌های پرو آیپد که از چیپست‌های M2 اپل استفاده می‌کنند، ارائه نکرده است. مدل‌های پرو آیپد با تراشه‌های سری M اپل همچنان عرضه خواهند شد و این شرکت حتی در حال آماده‌سازی مدل جدیدی با پنل ۱۶ اینچی است. نظر شما کاربران ترنجی درباره اینکه آیپد پروهای اپل با تراشه M2 نمی‌توانند در حالت ProRes ویدیو ضبط کنند، چیست؟ آیا این مشکل با یک آپدیت نرم‌افزاری برطرف خواهد شد؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان