حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل برنامه خود برای توسعه آیپد ایر اولد را متوقف کرد؛ عرضه آیپد پرو ۱۱ اینچی ۲۰۲۲ با نمایشگر mini-LED

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تبلت، شایعات

درحالی‌که گزارشات حاکی از آن بود که اپل سال آینده آیپد ایر با نمایشگر OLED را عرضه خواهد کرد، اما اکنون به‌نظر می‌رسد که این شرکت به‌دلیل وجود مشکلات با سامسونگ در توسعه نمایشگر اولد آیپد، از تصمیم خود صرف‌نظر کرده است. بر اساس یادداشت جدید از تحلیلگر معتبر اپل، مینگ چی کو، که توسط 9to5Mac مشاهده شده است، اپل درحال‌حاضر قصد دارد از فناوری LCD در آیپدهای 2022 خود استفاده کند.

توقف توسعه آیپد ایر اولد اپل

کو از برنامه‌های اپل برای تجهیز iPad Air به پنل OLED در ماه مارس خبر داده و توضیح داد که فناوری mini-LED به‌دلیل قیمت بالاتر و محافظت بهتر در برابر سوختگی، برای دستگاه‌های درجه‌یک “Pro” اختصاص داده می‌شود.

با این حال، کو در گزارش امروز خود بیان می‌کند که “این شرکت برنامه‌های خود برای عرضه iPad Air OLED در سال 2022 را لغو کرده است زیرا عملکرد و هزینه آن نمی‌تواند الزامات اپل را برآورده کند.” بنابراین، کو انتظار دارد که آیپد ایر همچنان از فناوری TFT-LCD در سال 2022 استفاده کند.

توقف توسعه آیپد ایر اولد اپل

توقف توسعه آیپد ایر اولد اپل

اپل برای اولین بار از فناوری mini-LED در آیپد پرو 12.9 اینچی که اوایل امسال عرضه شد استفاده کرد و همچنین انتظار می‌رود به‌زودی به مک بوک پروهای 14 و 16 اینچی آینده نیز انتقال یابد. به گفته کو، اپل همچنین یک آیپد پرو ۱۱ اینچی با نمایشگر mini-LED را در سال 2022 عرضه خواهد کرد.

در مرحله بعد، این تحلیلگر می‌گوید: “طرح‌های سبک‌تر، نازک‌تر و تاشو اصلی‌ترین روند بلندمدت برای محصولات نوع تبلت در 3 تا 5 سال آینده هستند.” گفته می‌شود اپل به “تحقیق و توسعه فناوری‌های جدید صفحه‌نمایش برای محصولات دسته تبلت” خود ادامه می‌دهد که جزئیات بیشتری از آن هنوز مشخص نیست.

درنهایت، کو مطابق انتظارات مبنی‌بر اینکه مک بوک پرو و مک بوک ایر به‌زودی به نمایشگر mini-LED مجهز خواهند شد، می‌گوید مک بوک‌ها، محرک اصلی عرضه این نوع از پنل‌ها در آینده خواهند بود. کو در ماه مارس گزارش داد که اپل می‌تواند تا سال 2022 نمایشگر mini-LED را به مک بوک ایر نیز اضافه کند.

علت عدم استفاده اپل از نمایشگر Mini-LED در آیپد پرو ۱۱ اینچی چیست؟

نظر شما راجع‌به توقف عرضه آیپد ایر اولد و تجهیز آیپد پرو ۱۱ اینچی به پنل mini-LED از سوی اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی