حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیس بوک برای تامین امنیت مارک زاکربرگ ۲۳ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ هزینه کرده است

طبق آخرین خبرهای منتشر شده از غول آمریکایی فیس بوک، این شرکت سال گذشته بیش از ۲۳ میلیون دلار برای امنیت مدیر عامل شرکت مارک زاکربرگ هزینه کرده است. این اعداد و ارقام در ترازنامه فیس بوک که به تازگی منتشر شده است، دیده می شود.

تامین امنیت مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک

بررسی سالانه ترازنامه این شرکت در برنامه های امنیتی نشان می دهد که هزینه های محافظت از مارک زاکربرگ و خانواده وی در سال 2020 بیشتر به دلیل پروتکل های سفر در دوران ویروس کرونا، افزایش ضریب امنیتی در طول انتخابات 2020 ایالات متحده و سایر مسائل امنیتی پیش آمده افزایش داشته است. عمده افزایش این هزینه ها برای پرسنل امنیتی و محافظان بوده است.

به نقل از theverge، ترازنامه مالی فیس بوک نشان می دهد این شرکت 23 میلیون دلار برای امنیت شخصی در محل زندگی زاکربرگ و تامین امنیت وی در سفر برای او و خانواده اش هزینه کرده است. مدیر عامل همچنین 10 میلیون دلار اضافی برای تأمین پرسنل امنیتی و سایر هزینه های امنیتی دریافت کرده است. هزینه امنیت پایه در سال گذشته تا 13.4 میلیون دلار بود ، در حالی که در سال 2019 این میزان 10.4 میلیون دلار بوده است.

فیس بوک

فیس بوک

رییس بخش تامین امنیت شرکت فیس بوک می گوید:

این هزینه ها با توجه به فضای تهدید و این واقعیت که آقای زاکربرگ درخواست کرده است فقط 1 دلار حقوق سالانه دریافت کند و هیچ گونه پاداش، جایزه سهام و یا حقوقی دریافت نمی کند، مناسب و ضروری است. وی در ادامه می گوید: مارک زاکربرگ یعنی فیس بوک، او به این شرکت شخصیت می دهد.  در نتیجه، احساسات منفی و خطرات در مورد شرکت ما مستقیماً با آقای زاکربرگ مرتبط است و اغلب به او منتقل می شود.

همچنین در جلسه آینده هیات مدیره این شرکت قرار است درباره گسترش فضای امنیتی و قرار دادن محافظان شخصی بیشتر برای سایر مدیران این شرکت تصمیم گیری شود. رییس بخش امنیت در این رابطه می گوید:

فضای تهدید حول شرکت ما و برای مدیران این شرکت بسیار زیاد است. پس از حمله و آشوب های چندین ماه گذشته که در آمریکا رخ داد، ما باید بتوانیم امنیت مدیران رده بالای خود را به بهترین نحو حفظ کنیم.

طبق اخبار و گزارشات منتشر شده در ماه های اخیر، برخی از آشوب گران و افراط گرایان در حمله به ساختمان مجلس این کشور ماه ها قبل از گروه های خصوصی در فیس بوک برای برنامه ریزی و هماهنگی شورش 6 ژانویه استفاده کرده اند. علیرغم این گزارشات اما شریل سندبرگ، مدیر ارشد اجتماعی فیس بوک این ادعا را رد می کند و می گوید آشوب گران هیچ گونه ارتباطی به فیس بوک و مدیران این شرکت ندارند.

فیسبوک

به نظر می رسد پس از اتفاقات داخلی کشور آمریکا و مسائل انتخابات ریاست جمهوری این کشور و البته گزارش های اخیر مبنی بر خشم برخی مردم از هک شدن فیس بوک و لو رفتن اطلاعات شخصی میلیون ها نفر، حالا مقامات فیس بوک بیشتر به فکر تامین امنیت مارک زاکربرگ و دیگر مدیران رده بالای شرکت هستند.

نظر شما درباره صرف هزینه های بسیار زیاد برای تامین امنیت مدیران شرکت ها و شخصیت های شناخته شده چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
meiyou

خودشیفتگی و غرور سرریز شده از این بشر

Milad7

احمق گلوبالیست 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی