حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مخالفت قانون گذاران آمریکایی با متا و خریدهای تجاری جدید این شرکت

همانطور که می‌دانید، متا که پیش‌تر با نام فیسبوک شناخته شده بود، در چند وقت اخیر تمرکز زیادی روی موضوع واقعیت مجازی و متاورس داشته و در این زمینه نیز اقدامات محتلفی انجام داده است. اگرچه برنامه‌های تجاری این شرکت در حال انجام است، اما گویا باید شاهد مخالفت قانون گذاران آمریکایی با متا و خریدهای تجاری جدید این شرکت باشیم. با ترنجی همراه شوید.

مخالفت قانون گذاران آمریکایی با متا و خریدهای تجاری جدید این شرکت

مدیر عامل متا، یعنی مارک زاکربرگ، قرار است در شکایت کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) علیه این شرکت، حضور پیدا کند. FTC معتقد است که خرید شرکت Within Unlimited توسط متا که در زمینه واقعیت مجازی فعال است، جهت جلوگیری از ایجاد انحصار، باید ممنوع اعلام شود. در یک پرونده قضایی در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده (ناحیه شمالی کالیفرنیا)، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده ۱۸ متهم را نام برده است که قصد دارد از آن‌ها در این زمینه پرس و جو کند، از جمله این اشخاص، مارک زاکربرگ مدیر عامل متا و کریس میلک مدیرعامل Within Unlimited هستد. همچنین اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری متا نیز در این لیست حضور دارد. آن‌ها همچنین در لیست متهمانی هستند که روز جمعه توسط FTC ثبت شده بودند.

مخالفت قانون گذاران آمریکایی با متا

علاوه بر دفاع از خرید Within Unlimited، از مارک زاکربرگ در مورد استراتژی کسب و کار VR متا نیز سوال خواهد شد. آن‌ها همچنین در مورد برنامه‌های تجاری این شرکت برای حمایت از توسعه دهندگان شخص ثالث نیز سوال خواهند کرد. متا در اکتبر ۲۰۲۱ با مبلغ نامشخصی، با خرید شرکت Within Unlimited موافقت کرد. FTC در جولای همان سال شکایتی را تنظیم کرد و استدلال کرد که خرید Within Unlimited توسط Meta، احتمالا یک انحصار در بازار برنامه‌های تناسب اندام VR ایجاد می‌کند. این آژانس گفت که قرارداد پیشنهادی به طور قابل توجهی رقابت بین شرکت‌ها را کاهش می‌دهد و تمایل به ایجاد انحصار در این بازار را نشان داده است.

با این حال، بسیاری معتقد هستند که خرید این شرکت توسط META قانونی است. متا در پرونده‌های دادگاه در روز جمعه استدلال کرده است که نتیجه گیری FTC هم از نظر رفتاری و هم از نظر سازمانی حدس و گمان است. همچنین ادعاهای متناقض آن قانع کننده نیست، چه رسد به اثبات هیچ مدرکی دال بر تلاش متا برای ایجاد انحصار در بازار.

مخالفت قانون گذاران آمریکایی با متا

به گزارش خبرگزاری GizChina، شرکت متا، تحت مدیریت مارک زاکربرگ، سازنده هدست Oculus VR را در سال ۲۰۱۴ خریداری کرد. از آن زمان نیز این شرکت شروع به تغییر تمرکز خود به دنیای واقعیت مجازی کرد. FTC در دادخواست خود گفته است که هدست‌های VR متا از آن زمان به سنگ بنای رشد آن در حوزه VR تبدیل شده‌اند. با استفاده از هدست Quest VR، پلتفرم Meta’s Quest Store به پلتفرمی پیشرو در برنامه‌های VR ایالات متحده تبدیل شده است.

در کنار این موضوع، حالا بیش از ۴۰۰ برنامه برای دانلود در دسترس است. FTC همچنین ادعا می‌کند که متا هفت مورد از موفق‌ترین استودیوهای توسعه فناوری واقعیت مجازی را خریداری کرده است و اکنون یکی از بزرگ‌ترین کلکسیون‌های محتوای VR را در جهان دارد. متا همچنین استودیو Beat Games را خریداری کرده و کنترل برنامه محبوب Beat Saber را در دست گرفته است. نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟! آیا شرکت متا به دنبال ایجاد انحصار در بازار محصولات واقعیت مجازی است؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان