حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیس بوک هک شد! اطلاعات شخصی بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فیس بوک منتشر شد

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

بله درست خواندید! شبکه اجتماعی فیس بوک هک شده است و شماره تلفن ها و داده های شخصی بیش از 533 میلیون کاربر فیس بوک توسط یک هکر در فضای اینترنت به صورت رایگان منتشر شده است. اطلاعات شخصی کاربران شامل شماره تلفن ها، آدرس ها و محل سکونت، تاریخ تولد، آدرس های ایمیل و … در این فایل منتشر شده وجود دارد.

فیس بوک هک شد!

این اولین بار نیست که اطلاعات شخصی کاربران فیس بوک در فضای اینترنت منتشر می شود. در سال 2020، شرکت مارک زاکربرگ در یک موضوع بحث برانگیز در مورد مسائل مربوط به حریم خصوصی درگیر شد و تأیید شد که هزاران توسعه دهنده قادر بودند به اطلاعات میلیون ها کاربر غیرفعال این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا کنند. رفتاری عجیب از شرکتی بزرگ!

هک فیس بوک

هک فیس بوک

اطلاعات منتشر شده شامل شماره تلفن ها، شناسه های فیس بوک، نام کامل، مکان ها و آدرس محل زندگی، تاریخ تولد و در بعضی موارد آدرس ایمیل است. برخی کاربران با تطبیق شماره تلفن های منتشر شده کاربران فیس بوک با شناسه های ذکر شده در مجموعه داده ها، نمونه ای از اطلاعات منتشر شده را بررسی و درستی همه آن ها را تأیید کرده اند. همچنین صحت و درستی تمامی ایمیل ها و اطلاعات فردی منتشر شده نیز تایید شده است!

اطلاعات شخصی تمامی ۵۳۳ میلیون کاربر فیس بوک در فضای اینترنت منتشر شده است!

این به این معنی است که اگر شما هم در این شبکه اجتماعی حساب کاربری دارید، اطلاعات شخصی شما مانند شماره تلفن و ایمیل و آدرس و…. منتشر شده است و این اصلا خبر خوبی نیست!

 

شکایت از فیس بوک به دلیل جمع آوری اطلاعات بیومتریک از طریق اینستاگرام

 

به نقل از 9to5mac، فیس بوک و مدیرعاملش مارک زاکربرگ هنوز به انتشار اطلاعات شخصی کاربران این شبکه اجتماعی واکنشی نشان نداده اند. طی ماه های گذشته بارها دو شرکت فیس بوک و گوگل به نقض حریم شخصی کاربران و استفاده از اطلاعات فردی افراد متهم شدند اما هربار مدیران این دو شرکت به صورت جدی آن را رد کردند. شاید حالا بتوان موضوع دعوای بین شرکت اپل و فیس بوک را بهتر درک کرد. وقتی تیم کوک به شدت خواستار اصلاح سیاست های فیس بوک و حفاظت از حریم خصوصی کاربران شد خیلی ها او را به کارهای تبلیغاتی متهم کردند و حرف های او را نادرست خواندند.

قطعا اگر فیس بوک شرکتی غیرآمریکایی بود، پس از این اتفاق بارها و بارها در مجامع و دادگاه های مختلف محکوم میشد اما حالا می بینیم که حتی مارک زاکربرگ در مقابل چنین افتضاحی که این شرکت به بار آورده است به راحتی سکوت کرده است. نظر شما درباره هک فیس بوک و انتشار اطلاعات شخصی میلیون ها نفر چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

اگع کاربرا اهمیت بدن همگی اینستا بزارن تحت فشار چون منبع درآمد اصلیش همینه

Mahdi

خب حالا از کجا ببینم؟ میخوام شماره وجیمیلم رو ببینم

Mohammadr

فکر نکنم مجانی گذاشته باشن…
اصولا رو دارک وب برای فروش میزارن که خب ما دسترسی نداریم…

چاه مکن بهر کسی، اوّل خودت بعداً کسی.
_________________
بله آقای زاکربرگ، واسه همه نقشه میکشی خودت به چوخ میری، همینه.💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼

AŁɪ

یه ایرانی همچی به مبارکشه 😅😆

Mortazavi

حالا از کجا میشه اطلاعات رو دید؟

5G

الان از کجا بفهمیم تحت تاثیر هستیم یا نه😟

TheFreeCritic

یهههههههههههه

Milad7

بعد از اون ماجراهای انتخابات امریکا توییتر فیسبوک و اینستا بدجوری از چشمم افتادن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی