حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دو مودم 5G مدیاتک تاریخ ۵ آذر رسما معرفی خواهند شد

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | شبکه 5G، مدیاتک

سال ۲۰۲۰ مسلما شاهد موبایل های 5G زیادی خواهد بود که تعداد قابل توجهی از آن ها میان رده اند. پنج روز پیش در ترنجی خواندیم که چیپست میان رده 5G مدیاتک معماری ۷ نانومتری خواهد داشت. همچنین می دانیم که ردمی کی ۳۰ 5G با چیپست 5G مدیاتک عرضه خواهد شد. این دو مودم برای میان رده ها و پرچمدارها ارایه خواهد شد. امروز خبر می رسد که دو مودم 5G مدیاتک تاریخ ۵ آذر رسما معرفی خواهند شد

مودم 5G مدیاتک

مودم 5G مدیاتک

مودم 5G مدیاتک

مدیاتک اخیراً تلاش خود را بر بخش تولید چیپست‌های موبایلی بیشتر کرده و تمرکز ویژه‌ای بر روی نیاز بازار داشته است. پس از آنکه این شرکت در ماه جولای چیپست Helio G90 با تمرکز بر بخش گیمینگ معرفی کرد، حالا آنها توجه خاصی به 5G هم در بخش گوشی‌های بالارده و هم میان‌رده نشان داده‌اند.

طبق جدول زمانبدی این شرکت، انتظار می‌رود که اولین تراشه 5G مدیاتک بر پایه مودم Helio M70 در سه ماهه اول سال آینده به بازار عرضه شود. حالا به نظر می‌رسد که همه چیز طبق برنامه پیش خواهد رفت، چراکه مدیاتک به‌طور رسمی روز ۵ آذر را برای معرفی اولین چیپ 5G خود در رویداد MediaTek Summit تعیین کرده است. در حال حاضر، چند تصویر از این تراشه منتشر شده است که در این مطلب قابل مشاهده می‌باشد، اما متأسفانه هیچ اطلاعاتی از مشخصات سخت‌افزاری آن هنوز در دسترس نیست.

مودم 5G مدیاتک

مودم 5G مدیاتک

مودم 5G مدیاتک

مودم 5G مدیاتک

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید نام چیپ بر روی آن مدیاتک MT6885Z حک شده که انتظار می‌رود چیپست ۷ نانومتری در رده پرچمدار باشد. انتظار می‌رود که این تراشه دارای پردازنده‌هایی با هسته‌های Cortex-A77 و پردازنده گرافیکی Mali-G77 است و از نسل سوم موتور پردازشی هوش مصنوعی بهره خواهد برد. این چیپست از دوربین تا رزولوشن 80 مگاپیکسل و فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی خواهد کرد و همانطور که پیش‌تر گفته شده با فرایند 7 نانومتری FinFET ساخته خواهد شد. ظاهراً چیپست مدیاتک MT6885 در مرحله تولید انبوه قرار دارد و فروش آن در چارک اول 2020 آغاز خواهد شد.

اما جالب‌ترین بخش ماجرا ارائه مودم Helio M70 در چیپست‌های مورد استفاده از گوشی‌های میان‌رده اقتصادی است. این چیپست MT6873 نام خواهد داشت و دارای هسته‌های Cortex-A76 می‌باشد و با فناوری ۷ نانومتری فین‌فت پردازش شده است. این تراشه قرار است در گوشی‌های مورد استفاده قرار بگیرد که با قیمتی در حدود 300 دلار روانه بازار می‌شوند.

اندازه MT6873 در مقایسه با MT6885 در حدود 25 درصد کوچکتر خواهد بود و طبیعتا با قیمت کمتری نیز ارائه خواهد شد. انتظار می‌رود که MT6873 در سه ماهه سوم سال 2020 در اختیار سازندگان گوشی هوشمند قرار بگیرد.

نظر شما چیست؟ منتظر گوشی های میان رده 5G هستید؟ در همین راستا دیروز در ترنجی خواندیم که گلکسی ای ۷۱ 5G با اگرینوس ۹۸۰ و وای فای ۶ ارایه خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mohammad 13759

استارت بازار 5g زده شده ولی مشکل اساسی که داره نبود امواج 5g داخل منازل هست چون امواج میلیمتری حتی از باران هم با سختی عبور میکنند.

Mohammad 13759

https://youtu.be/_CTUs_2hq6Y

این ویدئو توضیحات خوبی درمورد 5gمیده

calantar

عجیب شد الان روی k30 کدوم استفاده میشه؟
بنظرتون بهترین پردازنده میانرده2020 کدومه؟
رقابت داخل میانرده خیلی جالب تر از پرچمدار ها شده😁😁😁

calantar

چقدر باگ مسخره ای داره ترنجی😳😳😳

calantar

عجیب شد الان روی k30 کدوم استفاده میشه؟
بنظرتون بهترین پردازنده میانرده2020 کدومه؟
رقابت داخل میانرده خیلی جالب تر از پرچمدار ها شده😁😁

Milad7

اصلا از مدیاتک خوشم نمیاد 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)