حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاربران چینی 5G بیش از 80 درصد از کل آمار این شبکه در جهان را تشکیل می‌دهند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه 5G

طبق آمار وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، این کشور در زمان کنونی، بیش از 1.15 میلیون ایستگاه پایه شبکه 5G را داراست. این میزان، بیش از 70 درصد از ایستگاه‌های پایه 5G در جهان را شامل می‌شود. همچنین این کشور آسیایی ازنظر شبکه مستقل 5G، بزرگ‌ترین و ازنظر فناوری نیز، پیشرفته‌ترین کشور توسعه این فناوری در جهان بوده و از زمان تجاری‌سازی 5G، میزان پذیرش دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از این شبکه در این منطقه، بسیار زیاد بوده است. در سال‌های اخیر نیز، تعداد کاربران 5G در چین به‌طور قابل‌توجهی افزایش یافته و درحال‌حاضر، اکثر گوشی‌های هوشمندی که وارد بازار این کشور آسیایی می‌شوند، از 5G پشتیبانی می‌کنند.

آمار کاربران شبکه 5G در جهان

به گفته Xie Cun، مدیر بخش توسعه اطلاعات و ارتباطات وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، در‌حال‌حاضر در بیش از 97 درصد از شهرستان‌ها و مناطق شهری این کشور، پشتیبانی از اتصال شبکه 5G برقرار است. علاوه‌بر این، 40 درصد از شهرهای چین دارای پوشش شبکه 5G هستند و کاربران ترمینال 5G اکنون بیش از 450 میلیون نفر برآورد می‌شوند. این میزان، بیش از 80 درصد از تعداد کل کاربران 5G در سراسر جهان را تشکیل می‌دهد.

بر اساس گزارشات، کاربرد صنعت 5G به‌سرعت درحال گسترش است. وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، تاکنون فعالیت‌هایی مانند چهارمین مسابقه برنامه‌های کاربردی 5G در «Bloom Cup» و کنفرانس ملی توسعه برنامه‌های کاربردی صنعت 5G را در مقیاس بزرگ برگزار کرده است که باعث بوجود آمدن بیش از 10000 مورد نوآوری برنامه شبکه در چین بوده که صنعت و مراقبت‌های پزشکی را پوشش می‌دهد. این برنامه‌ها شامل موارد آموزشی، حمل‌ونقل و سایر صنایع می‌شود.

درحال‌حاضر، چین در تلاش است تا به‌ازای هر 10000 نفر، 26 ایستگاه پایه 5G را دارا باشد. این کشور همچنین امیدوار است به پوشش کامل شهرها و شهرستان‌ها و پوشش اولیه برای روستاهای اداری دست یابد. برای سناریوهای کاربردی کلیدی، چین درحال برنامه‌ریزی برای پوشش عمیق است. انتظار می‌رود نرخ دسترسی 5G روستاهای اداری در این کشور و در آینده نزدیک به 80 درصد برسد.

آمار کاربران شبکه 5G در جهان

آمار کاربران شبکه 5G در جهان

همچنین طبق گزارشات اخیر Strategy Analytics، بیش از ۷۰ درصد از گوشی‌های هوشمند عرضه‌شده در چین، از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند. این گزارش نشان می‌دهد که این رقم بسیار جلوتر ازآنچه در سطح جهانی قابل‌دستیابی است، می‌باشد.

Strategy Analytics معتقد است که موفقیت گوشی‌های هوشمند 5G در چین نتیجه ترویج شدید این شبکه ارتباطاتی در این کشور بوده است. همچنین، تبلیغات متعددی از سوی اپراتورها و کاهش قیمت برای گوشی‌های هوشمند 5G نیز وجود دارد.

ازنظر تولیدکنندگان، Oppo و Vivo در بازار گوشی‌های هوشمند 5G در چین پیشتاز هستند. ما همچنین شرکت‌هایی مانند شیائومی و اپل را داریم که فروش قابل‌توجهی در این کشور دارند. این سازندگان در سال جاری، تعداد زیادی گوشی هوشمند 5G و کاربران 5G را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند.

Strategy Analytics ادعا می‌کند که برندهای کوچک‌تر چینی اما، با مشکلاتی روبرو هستند. علاوه‌بر ریلمی، اوپو، وان پلاس و میزو که بر بازار رده‌بالا تمرکز می‌کنند، تولیدکنندگان کوچک از کمبود تراشه‌های 5G اصلی رنج می‌برند. این کمبودها همچنین منجر به افزایش هزینه‌ها شده که برای این شرکت‌ها خبر خوبی نیست. بسیاری از این کمپانی‌های کوچک درحال‌حاضر از تراشه‌های Spreadtrum برای عرضه گوشی‌های هوشمند 5G سطح پایه (زیر 150 دلار) استفاده می‌کنند.

انتظار می‌رود تا سال 2023، سطح توسعه شبکه 5G در چین به میزان قابل‌توجهی بهبود یابد. قدرت جامع این شبکه روز‌به‌روز درحال افزایش بوده و نرخ نفوذ کاربران شخصی 5G نیز از 40 درصد فراتر رفته است.

درنهایت، دیدگاه شما پیرامون آمار 5G در سراسر جهان و پیشتازی چینی‌ها در استفاده از این شبکه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی