حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل قرارداد مودم 5G خود با کوالکام را تا سال 2027 تمدید کرد

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، کوالکام

کوالکام امروز درجریان اولین گزارش درآمد مالی خود در سال 2024 اعلام کرد که اپل قرارداد مجوز تراشه مودم 5G خود با کوالکام را تا مارس 2027 تمدید کرده است. قرارداد فعلی اپل اکنون به‌مدت دو سال تمدید شده است، بنابراین می‌توان انتظار داشت مودم‌های کوالکام را در چندین نسل بعدی آیفون ببینیم.

تمدید قرارداد مودم 5G اپل با کوالکام

اپل در چند سال گذشته بر روی توسعه تراشه مودم 5G اختصاصی خود کار کرده است. این فناوری باعث می‌شود نیازی نباشد تا این شرکت برای مودم‌های 5G به کوالکام تکیه کند، اما پیشرفت اپل با تأخیرهای متعددی همراه بوده است.

در نوامبر 2023، مارک گورمن، مدیر بلومبرگ، بیان داشت که کار اپل بر روی تراشه مودم تا اواخر سال 2025 یا 2026 به تعویق افتاده است و این احتمال وجود دارد که تأخیرهای بیشتری را نیز شاهد باشیم. اپل در ابتدا قصد داشت یک تراشه مودم طراحی‌شده داخلی را تا سال 2024 آماده کند، اما این هدف را از دست داد. این شرکت سپس قصد داشت تراشه مودم را در آیفون SE معرفی کند که در بهار 2025 عرضه می‌شود، اما نمی‌تواند به این تاریخ نیز برسد.

تمدید قرارداد مودم 5G اپل با کوالکام

تمدید قرارداد مودم 5G اپل با کوالکام

گورمن در آن زمان گفت که اپل «سال‌ها» با ساخت تراشه‌ای که بتواند به‌خوبی یا بهتر از تراشه‌های کوالکام عمل کند، فاصله دارد.

طبق گزارش‌ها، اپل با کد اینتل که از زمان خرید کسب‌وکار تراشه‌های مودم اینتل استفاده می‌کرد، با مشکل مواجه شده است. اپل مجبور به بازنویسی کد شده است و افزودن ویژگی‌های جدید باعث از بین رفتن ویژگی‌های موجود شده است. اپل همچنین باید از نقض پتنت‌های کوالکام در طول توسعه مودم خود اجتناب کند.

شایعه شده است مدل‌های آتی آیفون 16 پرو که قرار است در سال 2024 عرضه شوند، از مودم اسنپدراگون X75 کوالکام با قابلیت‌های بهبودیافته و یک فرستنده و گیرنده کارآمدتر استفاده می‌کنند.

نظر شما درباره تمدید قرارداد مودم 5G اپل با کوالکام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی