حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مودم 5G طراحی‌شده توسط اپل جزئی از تراشه سری A این شرکت نخواهد بود

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

طبق جدیدترین گزارش منتشرشده توسط DigiTimes، اپل قصد دارد مودم 5G سفارشی خود را در آیفون‌های 2023 استفاده کند؛ با این حال، این مؤلفه در تراشه سری A این شرکت ادغام نخواهد شد.

فعالیت جداگانه بخش مودم 5G از تراشه سری A اپل

در گزارش جدیدی که اوایل این هفته منتشر شد، منابعی نزدیک به دیجی‌تایمز گفته‌اند که سال ۲۰۲۲، آخرین سالی خواهد بود که کوالکام تمام مودم‌های آیفون‌های اپل را تأمین خواهد کرد. پس از آن، انتظار می‌رود آیفون‌ها از تراشه‌های مودم باند پایه طراحی‌شده توسط خود اپل استفاده کنند.

گفته می‌شود مودم 5G که اپل برای مدل‌های آیفون 2023 خود توسعه داده است، جدا از تراشه سری A خواهد بود که به‌احتمال‌زیاد در سال آینده “A17” نامیده می‌شود. این موضوع، برخلاف شرکت‌های اندرویدی بوده که به‌دنبال توسعه مودم‌های سفارشی می‌باشند و طبق گزارشات، قصد دارند هم پردازنده سلولی (CP) و هم پردازنده برنامه (AP) را مستقیماً در سیستم‌روی‌تراشه (SoC) دستگاه ادغام کنند.

گمان می‌رود کمپانی تایوانی TSMC که در‌حال‌حاضر وظیفه تأمین تمامی تراشه‌های سیلیکونی سفارشی اپل را برعهده دارد، اکنون در‌حال آماده‌شدن برای عرضه مودم باند پایه 5G با طراحی سفارشی این شرکت باشد.

فعالیت جداگانه بخش مودم 5G از تراشه سری A اپل

فعالیت جداگانه بخش مودم 5G از تراشه سری A اپل

کوالکام نیز در رویداد سرمایه‌گذاری خود در اوایل این هفته بیان کرد که انتظار دارد تنها 20 درصد از تراشه‌های مودم اپل را در سال 2023 عرضه کند. این اطلاعیه نشان می‌دهد غول مستقر در کوپرتینو تا 80 درصد از تراشه‌های مودم 5G موردنیاز آیفون‌های 2023 را توسط خود تأمین خواهد کرد.

بی‌دلیل نیست که حدس بزنیم 20 درصد از مودم‌های باقی‌مانده ارائه‌شده توسط کوالکام، در مدل‌های عادی و پایه سری آیفون‌های ۲۰۲۳ استفاده خواهد شد. از سوی دیگر، 20 درصد باقی‌مانده همچنین می‌تواند شامل دستگاه‌هایی باشد که برای مناطقی که مودم 5G اپل پشتیبانی نمی‌شود، ساخته شده‌اند.

اعتقاد بر این است که اپل کار بر روی تراشه‌های مودم داخلی خود را با هدف دور شدن از کوالکام با خرید تجارت چیپ‌های مودم اینتل در سال 2019 آغاز کرده است.

این گزارش با شایعات قبلی مطابقت دارد که ادعا می‌کردند تراشه مودم اپل در سال 2023 آماده عرضه خواهد شد.

دیدگاه شما پیرامون فعالیت جداگانه دو بخش مودم اختصاصی و تراشه‌های سری A اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی