حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست های گیمینگ مدیاتک هلیو جی ۹۰ تی (Helio G90T) و هلیو جی ۹۰ (Helio G90) رسما معرفی شدند

نوشته

4 سال قبل | 17 دیدگاه | پردازشگرها، مدیاتک

مدتی پیش درباره چیپست گیمینگ مدیاتک در ترنجی خواندیم. امروز اما مدیاتک، این شرکت تایوانی نه یک چیپست بلکه از دو چیپست موبایلی متمرکز بر گیمینگ جدید خود به نام‌های هلیو جی ۹۰ و هلیو جی ۹۰ تی (Helio G90T) رونمایی کرده است. دو تراشه‌ی خانواده هلیو جی 90 می‌توانند در گوشی‌های گیمینگ اقتصادی استفاده شوند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

مدیاتک هلیو جی ۹۰ تی

مدیاتک هلیو جی ۹۰ تی

مدیاتک هلیو جی ۹۰ تی

شرکت تایوانی تراشه‌ساز، کمپانی مدیاتک از آخرین تراشه‌های موبایلی پرچمدار خود به نام‌های هلیو G90 و هلیو G90T‌ پرده برداری کرد. این تراشه‌ها شامل پردازنده‌ی 8 هسته‌ای با سرعت کلاک 2.05 گیگاهرتزی هستند که مشابه هسته‌های ARM Cortex-A76 و A55 در تراشه‌های پرچمدار دو شرکت کوالکام و هواوی است. چیپست‌های پرچمدار مدیاتک همچنین دارای یک پردازشگر گرافیکی به نام Mali G76 با سرعت حداکثری 800 مگاهرتزی و پشتیبانی از رم حداکثری 10 گیگابایتی LPDDR4x هستند.

پردازش نرم افزاری HyperEngine در هلیو G90 مدیاتک، رقیبی برای GPU Turbo هواوی

هلیو جی ۹۰

هلیو جی ۹۰

هلیو G90 و G90T نخستین تراشه‌های سیستمی متمرکز بر گیمینگ شرکت مدیاتک هستند. سازنده فناوری ویژه‌ای به نام “HyperEngine” را با هدف افزایش عملکرد گوشی در هنگام اجرای بازی‌ها، در آن‌ها استفاده کرده که می‌تواند هر گیمری را به وجد آورد. آن‌ها از HDR10 نیز پشتیبانی می‌کنند.

اما یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تراشه‌های جدید مدیاتک، یک موتور پیش‌بینی کننده‌ی هوش مصنوعی شبکه است. این بدان معناست که اگر موتور متوجه کاهش سرعت اتصال وای فای گوشی شما شود، به صورت خودکار به شبکه‌ی LTE وصل می‌شود تا بازی آنلاین شما دچار مشکل نشود. این تراشه همچنین دارای یک موتور پاسخگویی سریع است تا لمس صفحه‌ی لمسی نمایشگر گوشی‌ها، پاسخگو‌تر از گذشته باشد.

هلیو جی ۹۰

هلیو جی ۹۰

مدیاتک با این معرفی نشان داد که تراشه‌ی گیمینگ جدید آن می‌تواند به گوشی‌های گیمینگی همچون ریزر فون ۲ و ایسوس راگ فون 2 راه پیدا کند؛ با این آن محصولات گیمینگی از این دست معمولا از تراشه‌های پرچمدار رقیب سنتی آن یعنی کوالکام استفاده می‌کنند.

به همین خاطر انتظار می‌رود این تراشه‌ها در گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی‌تری نظیر گوشی‌های برند زیرمجموعه‌ی شیائومی ، ردمی یا گوشی‌های نوکیا مورد استفاده قرار گیرند. تراشه‌های هلیو جی 90 و جی 90 تی مدیاتک به ما می‌گویند که این کمپانی علاقه‌مند است تا سهمی از بازار گیمینگ را در اختیار داشته باشد.

نظر شما درباره چیپست های جدید گیمینگ مدیاتک چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
afsoon

قیمت پایین‌تر .کنترل گرما .قدرتمند ‌‌.مصرف باطری پایین .اگر این چیزا رو داشته باشه خوبه .هرچند احتمالا این چیپ رقابتش با ۷۳۰ جی اسنپ دراگون باشه

✔ TVKade

G76MP4؟ اینکه از G52MP6 کایرین 810 هم ضعیفتره و نهایتا گرافیکی در حد Aderno 618 داشته باشه اونوقت اسمشو گذاشتی چیپ گیمینگ؟ اونم روی لیتیوگرافی 12 نانومتری TSMC!
مدیاتک جمع کن برو.

afsoon

قیمتش اندازه اسنپ دراگون ۶۲۵ هست و قدرتش در حد اسنپ۷۳۰ .توی پنجمارک هم حدود ۲۳۰ هزار. آورده و بخش گرافیکی هم حدود پنجاه هزار .بد نیست

✔ TVKade

با توجه به لیتیوگرافی استفاده شده سه سال پیش، بایدم قیمت پایین باشه و قیمت تمام شده برای شرکت ها پایینه ولی به این معنی نیست که شرکت ها هم قیمت پایین به مشتری میدن. با انتوتوی 220 هزار و بالاتر از k20، گوشی که از این پردازنده استفاده کنه احتمالا قیمتی 300 دلاری بخوره. اره اگر زیر 200 دلار قیمت میخوردن ارزش داشت.

Milad7

چیپست مضخرفیه 👍

✔ TVKade

شیائومی همیشه در صحنه اولین شرکتی خواهد بود که از این پردازنده ها استفاده خواهد کرد:
https://www.gizmochina.com/2019/07/31/redmi-phone-with-helio-g90t-gaming-processor-teased-could-it-be-redmi-7-pro/
کوالکوم باید نسبت به این پردازنده واکنش نشون بده وگرنه مشتریان زیادی رو از دست خواهد داد.

m.b

بله شیائومی همیشه جدیدترین پردازنده ها رو با گوشی های خودش افتتاح میکنه…
نمونش تمامی پردازنده های سری 700 و تقریباً نصف پردازنده های سری 600 رو شیائومی بوده که به عنوان اولین برند استفاده کرده…
نه مثل شرکتی که در طول یک سال کلا برای کل میانرده هاش از یک پردازنده استفاده میکنه…
یا مثل شرکتی که صبر میکنه پردازنده ها ارزان بشن و بعد استفاده میکنه…
این گوشی ردمی هم فقط مال هنده… 👌

✔ TVKade

:لول
لیتیوگرافی استفاده شده در این پردازنده ساختش رو بسیار ارزون میکنه و برای همینم شیاومی و بزودی بقیه چینی ها ازش استفاده خواهند کرد وگرنه پردازنده جدیدتر به معنای پردازنده بهتر نیست.
کایرین 810 هواوی در حال حاضر بهترین پردازنده میان رده و رقیبی از طرف سامسونگ، مدیاتک یا کوالکام نداره و اهمیتی نداره شیائومی با هر پردازنده جدیدی یک گوشی معرفی میکنه. در پایان روز نهایت قدرت گوشی میان رده شیاومی k20 هست که توسط honor 9x له میشه.

m.b

اون کارو برای حمایت از تولیدات کشور خودش و همچنین صرفاً در هند انجام داد پس ربطی به ابعاد جهانی نداره…
و این سیاست رو در استفاده از بهترین های اسنپدراگون هم داره دقیقاً…
و شما هم که همیشه 6 ماهه به دنیا اومدی و صبر نداری که یه سایت مثل gsmarena یا devicespecification پردازنده 810 رو با حالت عادی و پرفورمنس تست کنه که شما ببینی تو حالت عادی که معتبره این پردازنده مساوی یا زیر 730 هست…
اما از طرف دیگه از اونجایی که هوآوی شعار یک پردازنده میانرده برای تمام سال و تمام گوشی های میانرده رو داره صرف میکنه هر سال، اگر حالت عادی کایرین 810 بتونه مساوی 730 بیاره تا چند وقت دیگه اسنپ 730g که معرفی هم شده در گوشی های ردمی یا خود شیائومی مثل نسخه پلاس اسنپدراگون 855 که با نسخه معمولی فاصله داره، از اسنپ 730 فاصله میگیره و اونوقت دیگه حتی نمیشه گفت که کایرین 810 میتونه مساوی اسنپ 730g بیاره…
تمام…
ارزش بیشتر جواب دادن نداری متأسفانه…

The Destroyer

به قول آقا امیر:
نرود میخ آهنی در سنگ

✔ TVKade

کایرین 810 کل خاندان اسنپدراگونو از اسنپدراگون 710/712 بگیر تا 845 با خاک یکسان میکنه، در تمام بنچمارک ها قوی تر از اسنپدراگون 730/730G ظاهر شده و اسنپدراگون 845 صرفا گرافیک بهتری ازش داره وگرنه در باقی زمینه ها ضعیف تره.
الاغ همه چیز بنچمارک نیست و امتیاز حالت معمولی یا پرفورمنس چیزیو عوض نمیکنه. استفاده از لیتیوگرافی 7 نانومتری، هسته های Cortex-A76، سریعترین NPU و کمترین مصرف باتری، کایرین 810 رو بالاتر از هر میان رده ای، بالاتر از پردازنده های پرچمدار سال گذشته و جزو 5 پردازنده برتر موبایلی حال حاضر بعد از Apple A12 / QSD 855 / Kirin 980 / Exynos 9820 قرار میده.
خودت میخاری ریپلای میکنی.

✔ TVKade

اگر بنچمارکا برای شما ملاکه همین Helio G90T میخوره اسنپدراگون 730/730G رو 😂

The Destroyer

اسنپ 730g که هنوز بنچمارکش نیومده. helio g90t هم احتمال زیاد مصرف باتریش بیشتر از بقیس چون 12 نانومتریه. پس فقط میمونه کایرین 810 و اسنپ 730. کایرین 810 تو آنتوتو 20000 تا بیشتر از اسنپ 730 امتیاز میاره اونم رو حالت پرفورمنس. پس یه کاربر اگر میخواد از قدرت بیشترش استفاده کنه باید بذاره رو حالت پرفورمنس که دخل باتریو میاره و تو حالت عادی قدرتش در حد اسنپ 730 یا شاید کمترم باشه و هم چنین تا یک سال هواوی از این پردازنده تو میانرده هاش استفاده میکنه که تا اون موقع کوالکام پردازنده قوی تر به بازار عرضه میکنه. هنوز هم هیچ منبع معتبری به جز همون tech zg که جنابعالی لینکشو فرستادی این پردازنده رو تست نکرده.

✔ TVKade

ضمنا اون زمان شما یادت نمیاد که کشور هند، شیاومی رو بخاطر نقض قوانین از استفاده از پردازنده های مدیاتک محروم کرد و شیاومی فقط حق داشت از پردازنده های اسنپدراگون در هند استفاده کنه. برای همین دو نسخه مختلف یکی مدیاتک برای چین و یکی اسنپدراگون برای هند و دیگر کشورا میزد. حالا نمیدونم این مضخرفات که میگی قراره این گوشی با پردازنده مدیاتک مخصوص هند باشه رو از کجات دراوردی 😂
برو عمویی ادای مارو در نیار خیلی نوبی، به ما نمیخوری.

_V_

“برو عمویی ادای مارو در نیار خیلی نوبی، به ما نمیخوری.”

🤲《(“سامسونگم مثل خودت تروله”)》🤲

✔ TVKade

The Destroyer
اسنپدراگون 730G در گوشی A80 استفاده شده، صرفا گرافیکش روی کلاک بالاتری بسته شده و فکر کنم 5 درصد گرافیک بهتری نسبت به 730 ارائه میده و انتوتوش مشابه 730 هست اگر کمتر نباشه و در هر حال همشون زیر کایرین 810 هستن.
وقتشه کوالکام از خواب بیدار بشه به جای این چیپ های مسخره که تفاوت جزئی و هر کدوم یک نقطه ضعفی دارن، یک چیپ قدرتمند 7 نانومتری با انتوتوی 300K برای گوشی های بالارده معرفی کنه وگرنه بازی رو به مدیاتک و هواوی باخته. احتمالا کوالکام بخاطر این پردازنده مدیاتک واکنش نشون میده و باید منتظر پردازنده جدیدی باشیم. مهم اینه که حتی اگه کوالکوم پردازنده قدرتمندتری هم معرفی کنه هیچ وقت روی گوشی 200 دلاری نخواهد اومد.

_V_

ای ۸۰ اسنپ ۷۳۰ جیه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)