حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۷۲۰ جی با اسنپدراگون ۶۶۲ و اسنپدراگون ۴۶۰ رسما معرفی شدند

کوالکام سه چیپست با نام های تقریبا عجیب را برای سال ۲۰۲۰ با پشتیبانی از شبکه مخابراتی 4G معرفی کرده است که احتمالا نام برخی از آن ها را زیاد و برخی از آن ها را کمتر بشنویم. اسنپدراگون ۷۲۰ جی با اسنپدراگون ۶۶۲ و اسنپدراگون ۴۶۰ رسما معرفی شدند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

چیپست های ۲۰۲۰ کوالکام

چیپست های ۲۰۲۰ کوالکام

سه چیپست جدید کوالکام برای دستگاه های اقتصادی تا میان رده معرفی شده اند که ابتدا با چیپست میان رده لوکس در این بین، یعنی اسنپدراگون ۷۲۰ جی آغاز می کنیم.

اسنپدراگون ۷۲۰ جی

اسنپدارگون ۷۲۰ جی

اسنپدارگون ۷۲۰ جی

کوالکام با چیپست اسنپدراگون ۷۲۰ جی که قوی‌تر از دو مدل دیگر است، وعده تجربه گیمینگ نزدیک به چیپست پرقدرت‌تر Snapdragon 765G را در کنار پشتیبانی از HDR، طیف رنگی پویا و صدای باکیفیت داده است. به گفته کوالکام فناوری aptX Adaptive به چیپست مزبور این امکان را می‌دهد تا صدا را بدون تأخیر به صورت بیسیم منتقل کند.

چیپست Snapdragon 720G با فناوری ساخت ۸ نانومتری تولید می‌شود و در بخش پردازنده مرکزی از هشت هسته پردازشی Kryo 465 با بیشینه فرکانس 2.3 گیگاهرتز بهره می‌برد. این چیپست دارای پردازنده گرافیکی Adreno 618 و مودم Snapdragon X15 LTE است. از دیگر ویژگی‌های این چیپست می‌توان پشتیبانی از ضبط ویدئو 4K، پشتیبانی از حسگر دوربین تا 192 مگاپیکسل، بلوتوث 5.1 و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع Quick Charge 4.0 را برشمرد.

اسنپدراگون ۶۶۲

اسنپدراگون ۶۶۲

اسنپدراگون ۶۶۲

در خانواده اسنپدراگون 6XX شاهد معرفی اسنپدراگون ۶۶۲ هستیم که با فناوری ساخت ۱۱ نانومتری تولید می‌شود و از هشت هسته پردازشی Kryo 260 با بیشینه فرکانس 2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی مجتمع Adreno 610 بهره می‌برد. این چیپست به مودم Snapdragon X11 LTE مجهز است. شما می توانید مشخصات کامل آن را در تصویر بالا ببینید.

اسنپدراگون ۴۶۰

اسنپدراگون ۴۶۰

اسنپدراگون ۴۶۰

چیپست رده پایین اسنپدراگون ۴۶۰ نیز با فناوری ساخت ۱۱ نانومتری تولید می‌شود. با این حال از هشت هسته پردازشی ضعیف‌تر Kryo 240 با بیشینه فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی ضعیف‌تر Adreno 610 بهره می‌برد. این چیپست نیز به مودم Snapdragon X11 LTE مجهز است.

Snapdragon 662 برای اولین بار در سری Qualcomm 6، از دوربین سه گانه پشتیبانی می‌کند. Snapdragon 460 هم یک چیپست اقتصادی است اما نسبت به دیگر چیپست های سری 4، از هسته‌های پردازشی و پردازنده گرافیکی سریع‌تر بهره می‌برد.

به گفته رئیس بخش هندوستان کوالکام، این چیپست ها بازارهایی را هدف می‌گیرند که از فناوری 4G استفاده می‌کنند و کاربران به دنبال دست یابی به اینترنت سریع و بدون خلل هستند. یکی دیگر از مدیران ارشد کوالکام تاکید کرده چیپست های جدید اسنپدراگون 720G ،اسنپدراگون 662 و اسنپدراگون 460 قادر به اجرای مطلوب بازی‌ها با قیمت پایین‌تر هستند.

شیائومی و Realme جزء اولین برندهایی هستند که وعده عرضه گوشی‌های مجهز به چیپست های جدید کوالکام و به ویژه اسنپدراگون 720G را داده‌اند.

نظر شما درباره چیپست های جدید کوالکام چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Aпɢεʟ

همون 730 جی با یکم تغییرات شده ۷۲۰ جی !؟
خدا کوالکام شفا بده 🙁🤦

Lovers of God

460 برا گوشی های تقریبا 100 دلاری
662 برای گوشی های زیر 200 دلار
720 برا گوشی های زیر 250 دلار
نظرم

Dariushrd

کاش سری ۴۰۰ کوالکام اصلا وجود نداش و حداقل همون سری ۶۰۰ میبود تا میانگین قدرت گوشیا بره بالاتر ، اگه اندروید هم مث آیفون سرتاسر چیپستای قوی بود الان خیلی پیشرفته تر عمل میکرد واقعا تو خیلی چیزا از ios عقبه (حالا از ازادی عمل که گذریم)

smartiz

منتظر میانرده های جدید پس باشیم

Mahdi

مخصوصا ردمی و پوکو

Mahdi

ردمی نوت۹ چیپستش مشخصه 720g

ehsan1102000

(Snapdragon 662 برای اولین بار در سری Qualcomm 6، از دوربین سه گانه پشتیبانی می‌کند.)

پس چجوری ردمی نوت ۸ با اسنپ۶۶۵ چهارتا دوربین داره؟!!

Mahdi

دوتاش رو نباید دوربین حساب کرد

Mortazavi

عجببب

amer

اسنپدراگون 720Gدقیقا در حد و اندازه 730Gهست و تنها فرقی که دارن هسته های کریو 465و470هست
والا هیچ فرقی ندارن
662با665هم زیاد فرقی نداره

⁦ฅ^•ﻌ•^ฅ⁩

خوبه

Milad7

بد نیستن 🙂

Amir galaxy

خوبه؟!

⁦ฅ^•ﻌ•^ฅ⁩

🤔

Dr.Nazer

کوالکام‌ هم به میان‌رده‌های سامسونگ پیوست، هر روز یه چیپست!

hamid reza

بهانه ای برای قیمت بیشتر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)