حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمونه اولیه پیکسل فولد گوگل را ببینید: گوشی تاشویی که هرگز معرفی نشد

نوشته

1 روز قبل | بدون دیدگاه | گوگل

گوگل دیرتر از رقبا وارد بازار تلفن های هوشمند تاشو شد. زمانی که در اواسط سال ۲۰۲۳ شاهد رونمایی Pixel Fold بودیم، سامسونگ به‌تازگی نسل پنجم گوشی های تاشو خود را معرفی کرده بود. این وضعیت می‌توانست بسیار متفاوت باشد؛ چون یک سال قبل، نمونه اولیه پیکسل فولد آماده بود. اما این دستگاه کنار گذاشته شد، همان‌طور که رئیس بخش طراحی گوگل اشاره می‌کند زیرا «به‌اندازه کافی خوب نبود». هم‌اکنون، شاهد افشای تصاویر نمونه اولیه Pixel Fold هستیم.

طراحی نمونه اولیه پیکسل فولد یادآور Pixel 6 است

هرگز تصویری از نمونه اولیه پیکسل فولد یا اطلاعاتی درباره مشخصات این دستگاه منتشر نشده بود. اما امروز این موضوع تغییر کرده است. تصاویری از یک گوشی تاشو اسرارآمیز منتشر شده که شبیه پیکسل فولد است. این تصاویر برای اولین بار، بی سروصدا در یک تاپیک انجمن XDA منتشر شدند. متاسفانه تصاویر اصلی پاک شده‌اند، اما منبع این گزارش موفق به بازیابی آنان (هرچند با کیفیت پایین‌تر) شده است. در ابتدا مشخص نبود که این عکس ها واقعا متعلق به Pixel Fold لغو شده هستند یا نه. اما یک منبع ناشناس در داخل گوگل تایید کرده که این تصاویر واقعاً مربوط به نمونه اولیه پیکسل فولد می‌شوند.

دستگاه هایی با اسم رمز «pipit» و «passport» وجود داشتند که هر دو، نمونه لغو شده پیکسل فولد هستند. البته با وجود آنکه آنها در مقطعی پروژه های متفاوتی بودند، در نهایت به یک دستگاه واحد تبدیل شدند که همچنان«pipit» نامیده می‌شد.

نمونه لغو شده Pixel Fold

پیکسل فولد معرفی شده

نمونه اولیه پیکسل فولد ظاهری آشنا دارد. تنها ویژگی که به‌وضوح آن را از نسخه نهایی متمایز می کند، طراحی ماژول دوربین است. پیکسل فولد لغو شده دارای یک ماژول دوربین شیشه‌ای بوده که در تمامی عرض دستگاه کشیده شده است. این طراحی ما را به یاد پیکسل ۶ می‌اندازد. اما پیکسل فولدی که رونمایی شد دارای ماژول دوربین کوچک‌تر، و ساخته شده از فلز صیقلی است که مشابه پیکسل ۷ پرو به‌نظر می‌رسد. به غیر از این موضوع، فرم کلی گوشی تغییر چندانی نکرده است. قاب و لولا تقریباً یکسان به نظر می‌رسند، و حتی شیشه پشتی مات در نسخه اولیه نیز به‌کارگرفته شده بود. البته آن بافت کربنی بالای دستگاه (که به راحتی نیز جدا شده) توسط فروشنده به این گوشی اضافه شده است.

تصاویر نمونه اولیه Pixel Fold حذف شده، و توسط Androidauthority بازیابی شده‌اند، به همین دلیل است که کیفیت بالایی ندارند. همچنین صفحه نمایش تاشو این گوشی شکسته و بنابراین نمی‌توانیم آن را با نمونه نهایی پیکسل فولد مقایسه کنیم.

برخی از مشخصات پیکسل فولد لغو شده

اگر قرار بود «pipit» عرضه شود، چند ماه پس از سری پیکسل ۶ به دست کاربران می‌رسید. بنابراین واضح است که مشخصات آن یک نسل عقب‌تر از پیکسل فولد معرفی شده است. Pixel Fold که در سال ۲۰۲۳ شاهد رونمایی آن بودیم، از تراشه Tensor G2 با مودم سامسونگ Exynos 5300 برخوردار است. اما قرار بود که نمونه اولیه این دستگاه به تراشه نسل اول Tensor با مودم سامسونگ Exynos 5123 مجهز شود که مشکلات زیادی داشت.

نمونه اولیه Pixel Fold

نمونه اولیه Pixel Fold

به‌طور مشابه، سخت‌افزار دوربین نمونه اولیه پیکسل فولد، قدیمی‌تر از نسخه نهایی آن است. در حالی که نسل اول پیکسل فولد با دوربین های ارتقا یافته‌اش شباهت بیشتری به پیکسل 7a داشت اما «pipit» از سنسور سونی IMX363 بهره‌مند بود که در سال ۲۰۱۸ و با پیکسل ۳ شاهد به‌کارگیری آن بودیم! این نمونه اولیه برخلاف گوشی معرفی شده، فاقد دوربین تله‌فوتو بوده است.

یکی دیگر از تفاوت های پیکسل فولد نهایی با pipit، صفحه نمایش کاور این دو تلفن هوشمند تاشو است. نمونه اولیه دارای نمایشگر کاور کوچکتری با ابعاد ۶۶ در ۱۲۸ میلی‌متر بوده که در نمونه نهایی به ۶۷ در ۱۳۰ میلی‌متر رسیده است. وضوح صفحه نمایش این دو دستگاه نیز کمی متفاوت‌اند. یکی از چیز هایی که به‌طور شگفت‌انگیزی ثابت باقی مانده، صفحه نمایش داخلی است. این پنل کاملاً بدون تغییر باقی ماند. نکته جالبی وجود دارد. گوگل نمونه اولیه Pixel Fold را با پشتیبانی از قلم توسعه داده؛ اما به‌نظر می‌رسد که این ایده در نهایت کنار گذاشته شد.

نمونه اولیه پیکسل فولد

چرا «pipit» لغو شد؟

باگ های اندروید ۱۲ سری پیکسل ۶ را به چالش کشید، به وجود آنکه اندروید 12L موفق شد برخی از مشکلات را برطرف کند، اما هنوز به پایداری کامل نزدیک نشده بود. احتمالاً گوگل در آن زمان تصمیم گرفت معرفی تبلت و گوشی تاشو خود را یک سال به تعویق بیندازد، تا مطمئن شود نرم‌افزار آماده است و در صورت لزوم سخت‌افزار را تغییر دهد. البته Pixel Fold رونمایی شده در سال ۲۰۲۳، به‌هیچ وجه، محصول کاملی نبود. اما قطعاً بهتر از نمونه اولیه لغو شده است. حتی می‌توان گفت که کنسل شدن «pipit»، نوعی موفقیت برای گوگل بود.

رندر پیکسل فولد 2 گوگل را ببینید

نظر شما درباره این گوشی هوشمند تاشو لغو شده گوگل چیست؟ آیا کنسل شدن این دستگاه، تصمیمی منطقی از سوی گوگل بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی