حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ عرضه پیکسل فولد گوگل احتمالا همزمان با گلکسی زد فولد ۵ باشد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، شایعات، گوگل

مدت‌هاست شایعاتی درباره گوشی تاشو گوگل به نام پیکسل فولد می‌شنویم. تا به امروز اخبار و شایعات مختلفی پیرامون این دستگاه منتشر شده است. گویا بالاخره امسال قرار است این دستگاه رسما معرفی شود و احتمالا تاریخ عرضه پیکسل فولد گوگل احتمالا همزمان با گلکسی زد فولد ۵ باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

شاید تاریخ عرضه پیکسل فولد گوگل و گلکسی زد فولد ۵ یکی باشد

گوگل در حال آماده شدن است تا بالاخره امسال اولین گوشی تاشو مورد انتظار خود را معرفی کند. به گفته برخی منابع، ممکن است زمان عرضه این دستگاه با سه ماهه تابستان که قرار است گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ نیز عرضه شود، همزمان باشد. منابع زنجیره تامین سامسونگ از خبرگزاری The Elec گزارش داده‌اند که این گوشی که به طور آزمایشی Google Pixel Fold (گوگل پیکسل فولد) نام دارد و در سه ماهه جولای تا سپتامبر وارد مرحله تولید انبوه خواهد شد.

اطلاعات این منابع حاکی از آن است که Samsung Display، سفارشات پنل نمایشگر اولد ۷.۵۷ اینچی تاشو پیکسل فولد گوگل و همچنین صفحه نمایش خارجی ۵.۶ اینچی آن را دریافت کرده است و در ماه جولای یا آگوست شروع به تولید آن به طور انبوه خواهد کرد. مشخصات پیکسل فولد گوگل نیز توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. با توجه به اینکه Google Z Fold 5 معمولا در اواخر ماه آگوست در فروشگاه‌ها و خرده‌ فروشی‌ها عرضه می‌شود، ممکن است گوگل اولین گوشی تاشو خود را برای رقابت مستقیم با بهترین گوشی تاشو سامسونگ، برنامه‌ریزی کرده باشد.

تاریخ عرضه پیکسل فولد گوگل

با توجه به اینکه سری فولد سامسونگ قبلا چندین نسخه را پشت سر گذاشته است، اکنون توانایی خود را برای رقابت در بازار به اثبات رسانده است. اما از سوی دیگر، گزارش شده است که گوگل دو بار، (یک بار در سال ۲۰۲۱ و یک بار در سال ۲۰۲۲) معرفی دستگاه تاشو خود را به تعویق انداخته است. بهبود مشخصات دستگاه و افزودن ارزش واقعی از نظر نرم‌افزاری و قابلیت‌های مولتی تسکینگ (چند وظیفه‌ای) که یک گوشی با صفحه نمایش تاشو بتواند ارائه دهد، دلیل اصلی این تعویق‌ها بیان شده است.

متاسفانه، این بدان معناست این تصور که Google Fold باید با جدیدترین و بهترین مشخصات سخت افزاری در زمان خود عرضه شود، چندان درست و منطقی نیست، بنابراین منابع مرتبط با زنجیره تامین گوگل گزارش داده‌اند که اولین گوشی تاشو این شرکت با همان مشخصات سخت‌افزاری قدیم که برای مدتی طولانی در مورد آن شایعاتی منتشر شده بود، عرضه خواهد شد.

رندر کامل پیکسل فولد گوگل به‌همراه ابعاد گوشی و اندازه نمایشگر آن منتشر شد

این منابع می‌گوید که صفحه نمایش تاشو داخلی این دستگاه ۷.۶ اینچی و صفحه نمایش خارجی آن ۵.۶ اینچی است، اما نه از آخرین نسل OLED که سامسونگ برای گلکسی زد فولد ۵ استفاده خواهد کرد. همچنین این دستگاه از تراشه Tensor G2 گوگل که از نظر هوش مصنوعی، قابلیت‌های نرم‌افزاری و پردازش تصویر توانایی بالایی دارد، استفاده خواهد کرد. با این حال حداقل تا آنجا که به بنچمارک‌های اولیه مربوط می‌شود، گویا این تراشه  نمی‌تواند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را که گوشی‌های تاشوی ۲۰۲۳ سامسونگ استفاده خواهد شد، شکست دهد.

تاریخ عرضه پیکسل فولد گوگل

گوگل پیکسل فولد احتمالا با اندروید 14L عرضه خواهد شد. اندروید ۱۲ قبلا نسخه L اختصاصی خود را برای انجام امورات چند وظیفه‌ای در تبلت‌ها و دستگاه‌های تاشوها ارائه کرده است و اندروید ۱۴ (که احتمالا در کنفرانس توسعه‌ دهندگان Google I/O ماه می ۲۰۲۳) معرفی خواهد شد، را ارائه خواهد داد. در این کنفرانس، گوگل به احتمال زیاد با تاکید بیشتر بر فرصت‌هایی که محصولات تاشو ارائه می‌دهند، اقدام به معرفی قابلیت‌های خاص این سیستم عامل برای Pixel Fold خود خواهد کرد و در ماه آگوست یا سپتامبر آن را عرضه می‌کند.

به گفته PhoneArena، زمانی که اندروید 12L معرفی شد، گمانه زنی‌ها بر این استوار بود که گوگل در واقع قابلیت‌هایی را برای عرضه پیکسل فولد به همراه آن ارائه می‌دهد، اما دو تاخیر بعدی در عرضه اولین گوشی تاشو آن به این معنی است که این دستگاه احتمالا اندروید 14L را به همراه خواهد داشت تا برتری روشنی نسبت به رقبا داشته باشد. تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که باید منتظر پیش‌ نمایش‌های بیشتر از طراحی دستگاه باشیم. نظر شما در مورد تاریخ عرضه پیکسل فولد گوگل چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان