حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد با تراشه Tensor G2 و قیمت 1800 دلار رسماً معرفی شد

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، گوگل

کمپانی گوگل سرانجام اولین گوشی هوشمند تاشو خود با نام پیکسل فولد را معرفی کرده است که علاوه‌بر طراحی کاربردی، از مشخصات پرچمدار شامل تراشه Tensor G2، نمایشگر 7.6 اینچی داخلی و 5.8 اینچی خارجی هر دو با رفرش‌ریت 120 هرتز، ترکیب دوربین پرچمدار با زوم پریسکوپی و تمامی ویژگی‌های انحصاری لانچر اختصاصی پیکسل بهره می‌برد.

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد

Pixel Fold یک گوشی تاشو کتابی است که با سری Galaxy Z Fold سامسونگ مقایسه می‌شود. این گوشی دارای نمایشگر بیرونی نسبتاً جمع‌وجور 5.8 اینچی است، درحالی‌که صفحه‌نمایش داخلی آن شامل یک پنل 7.6 اینچی است. هر دو صفحه‌نمایش 120 هرتزی AMOLED هستند و نمایشگر بیرونی از شیشه گوریلا گلس ویکتوس بهره برده درحالی‌که پنل داخلی از شیشه بسیار نازک استفاده می‌کند.

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد

مانند گوشی‌های تاشو سامسونگ و سایر موارد مشابه، Pixel Fold از لولاای استفاده می‌کند که گوگل آن را «بادوام‌ترین» بر روی یک گوشی تاشو، حداقل در بازارهایی که این دستگاه به‌فروش می‌رسد، می‌نامد. گوگل اضافه می‌کند که گوشی تاشو این شرکت باریک‌ترین درمیان دستگاه‌های غیرچینی بازار است. Pixel Fold هنگام باز شدن فقط 5.8 میلی‌متر ضخامت دارد که نسبت‌به 6.3 میلی‌متر Galaxy Z Fold 4 کمتر است. درحالت بسته، این گوشی همچنین جمع‌وجور است و ضخامت آن 12.1 میلی‌متر در مقایسه با ضخامت سامسونگ تا 15.8 میلی‌متر است.

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد

بخش بزرگی از این‌که چرا گوشی تاشو گوگل می‌تواند تا این حد نازک باشد، استفاده از لولای سبک «قطره‌ای» است که نمایشگر را در هنگام تا شدن به داخل دستگاه فرو می‌برد که همچنین دارای اثر جانبی مثبتی است که باعث کاهش «چین‌وچروک» وحشتناک بسیار رایج در نمایشگرهای تاشو می‌شود.

Pixel Fold همچنین در مقایسه با پیکسل‌های اصلی گوگل، دستگاهی نسبتاً برتری ازنظر کیفیت ساخت محسوب می‌شود، زیرا این شرکت “ساختار فولادی چند آلیاژی” را برای بدنه آن انتخاب کرده است.

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد

گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد

بدنه پیکسل فولد با دارا بودن گواهی IPX8 همچنین در برابر نفوذ آب مقاوم است که با توجه به لولای قطره‌ای آن، پس Mate X3 هواوی به دومین گوشی با این قابلیت محسوب می‌شود؛ اگرچه انتظار می‌رود گلکسی زد فولد 5 نیز این‌چنین باشد. در پیکسل فولد حسگر اثرانگشت کناری و همچنین پشتیبانی از Face Unlock را خواهید دید، اما مورد دوم فقط با دوربین سلفی نمایشگر بیرونی کار می‌کند. گوگل همچنین حالت «مترجم» دو صفحه‌ای را برای Google Translate ارائه کرده است که از نمایشگرهای داخلی و خارجی Pixel Fold به‌طور همزمان برای ترجمه مکالمات استفاده می‌کند. اگرچه این قابلیت تا انتشار نسخه نهایی اندروید 14 برای این دستگاه، ارائه نمی‌شود.

Pixel Fold دارای چیپست Tensor G2 گوگل است که با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 همراه می‌شود و در اکثر بازارها گزینه 512 گیگابایتی دارد. همچنین یک باتری 4821 میلی‌آمپرساعتی وجود دارد که گوگل می‌گوید عمر باتری «بیش از 24 ساعت» را فراهم می‌کند. این گوشی تاشو همچنین از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند.

در مورد دوربین‌ها، پیکسل فولد به ترکیب دوربین سه‌گانه پشتی با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز شده است که در سایر پیکسل‌ها دیده نمی‌شود. این سنسور توسط یک سنسور تله‌فوتو 10.8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابر و سنسور فوق‌عریض 10.8 مگاپیکسلی همراه می‌شود. همچنین یک دوربین جلوی 9.5 مگاپیکسلی در نمایشگر بیرونی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی در نمایشگر داخلی وجود دارد که در قاب آن پنهان شده است.

چیزی که باید در مورد Pixel Fold درنظر داشت این است که در بازارهای بسیار محدود فروخته می‌شود. ایالات‌متحده، بریتانیا، آلمان و ژاپن تنها بازارهای واجد شرایط برای این دستگاه خواهند بود و گوگل هیچ اشاره‌ای به گسترش بیشتر این دستگاه به دیگر بازارها نکرده است.

در ایالات‌متحده، Pixel Fold با قیمت 1799 دلار با پیش‌سفارش از امروز در فروشگاه Google شروع می‌شود. این دستگاه همچنین در رنگ‌های “Obsidian” و “Porcelain” موجود خواهد بود. یک نسخه 512 گیگابایتی نیز با قیمت 1919 دلار به‌فروش می‌رسد. پیش‌سفارش این گوشی تاشو همراه با ساعت هوشمند Pixel Watch به‌صورت رایگان (به ارزش 349 دلار) است و سفارش‌های اولیه در تاریخ 27 ژوئن ارسال می‌شوند.

نظر شما درباره گوشی تاشو پیکسل فولد گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی