حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی Mate X5 با تراشه Kirin 9000s و قابلیت ارتباط ماهواره ای معرفی شد

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، هواوی

به تازگی گوشی های میت ۶۰ 5G و میت ۶۰ پرو 5G در چین معرفی شدند. بسیاری از طرفداران هواوی احساس می‌کردند که این شرکت برای رونمایی از سری Mate 60، رویدادی را برگزار خواهد کرد. به جای برگزاری رویداد، اما این تلفن های هوشمند در فروشگاه هواوی (Vmall) به نمایش گذاشته شدند. هم اکنون، گوشی تاشو Mate X5 نیز با پیروی از همین رویه در مرکز خرید هواوی مشاهده شده است.

هواوی Mate X5 از دو نمایشگر ۱۲۰ هرتزی و دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی برخوردار است

گزارش های اولیه حاکی از آن بود که هواوی در ماه سپتامبر رویدادی را برای معرفی میت ۶۰ پرو پلاس و میت ایکس ۵ برگزار خواهد کرد. هم اکنون، این دو تلفن هوشمند بدون برگزاری رویدادی در مرکز خرید هواوی مشاهده شده اند. Mate X5 دارای یک صفحه نمایش بیرونی ۶.۴ اینچی OLED LTPO با وضوح ۲۵۰۴ در ۱۰۸۰ پیکسل است. این نمایشگر دارای نسبت تصویر ۲۰.۹:۹، تاچ سمپلینگ ریت تا ۳۰۰ هرتز و شیشه Kunlun (برای محافظت بیشتر) است. نمایشگر تاشو این تلفن هوشمند دارای اندازه ۷.۸۵ اینچی بوده و از پنل OLED LTPO با وضوح ۲۴۹۶ در ۲۲۲۴ پیکسل بهره می‌برد. این نمایشگر نیز از نسبت تصویر ۸:۷.۱ و تاچ سمپلینگ ریت ۲۴۰ هرتزی برخوردار است. هر دو این این صفحات نمایش، رفرش ریت ۱ تا ۱۲۰ هرتزی، فناوری کاهش نور با فرکانس بالا ۱۴۴۰ هرتزی و رنگ های ۱۰ بیتی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. این دو نمایشگر از فضای رنگی DCI-P3 نیز پشتیبانی خواهند کرد.

Mate X5

به نظر می‌رسد که این گوشی تاشو جدید هواوی از تراشه Kirin 9000s استفاده کند. همین تراشه، در سری Mate 60 نیز به کار گرفته شده است. این تلفن هوشمند به ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی مجهز شده است. دوربین سلفی Mate X5 وضوح ۸ مگاپیکسلی دارد. مطابق با گزارش منبع، سه لنز دوربین در قاب پشتی این دستگاه دیده می‌شود. دوربین اصلی و اولترا واید آن به ترتیب به سنسور های ۵۰ و ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده اند. دوربین تله فوتو پریسکوپی این گوشی تاشو نیز از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و لرزشگیر اپتیکال برخوردار است. Huawei Mate X5 همانند سری میت ۶۰ به سیستم عامل Harmony OS 4.0 مجهز شده است.

میت ایکس ۵

میت ایکس ۵ دارای باتری پرظرفیت ۵,۰۶۰ میلی آمپری است. این دستگاه شارژ سریع سیمی ۶۶ واتی و شارژ وایرلس ۵۰ واتی پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی های در این گوشی هوشمند تاشو می‌توان به پشتیبانی از دو سیم‌کارت، کارت حافظه NM، بلوتوث ۵.۲، GPS با فرکانس دوگانه، بازکردن قفل دستگاه با تشخیص چهره ۲ بعدی، ، USB-C (USB 3.1 Gen 1)، اتصال ماهواره ای دو طرفه و برخورداری از استاندارد IPX8 اشاره کرد. این تلفن هوشمند در حالت تا شده دارای ابعاد ۱۵۶.۹×۱۱.۰۸×۱۴۱.۵ میلی متر است. این گوشی در حالت تا نشده ابعادی معادل ۱۵۶.۹×۵.۳×۱۴۱.۵ میلی متر دارد. وزن آن نیز حدود ۲۴۵ گرم است.

Huawei Mate X5

حافظه های هواوی میت ایکس ۵ و نسخه Collector’s Edition

هواوی میت ایکس ۵ در دو نسخه ۱۲ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت حافظه رم + ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره سازی، عرضه می‌شود. این تلفن هوشمند تاشو در رنگ های سفید، مشکی، طلایی، بنفش و سبز قابل تهیه خواهد بود. نسخه ای از این گوشی با نام Mate X5 Collector’s Edition موجود بوده که در نسخه های ۱۶ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و ۱۶ گیگابایت رم + ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی، عرضه می‌شود. هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این گوشی هوشمند تاشو جدید هواوی منتشر نشده است.

هواوی Mate X3 معرفی شد: سبک ترین و باریک ترین گوشی تاشو جهان!

پیش فروش Mate X5 و نسخه Collector’s Edition آن در مرکز خرید هواوی با ۱,۰۰۰ یوآن (معادل ۱۳۶ دلار) آغاز شده است. انتظار می‌رود که فروش این گوشی تاشو تز ۱۵ سپتامبر آغاز شود. در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی در مورد عرضه جهانی Mate X5 وجود ندارد.

نظر شما درباره این تلفن هوشمند تاشو جدید هواوی چیست؟ آیا تراشه کرین ۹۰۰۰ اس باعث جذب کاربران خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی